Osnova sekce

  • Všichni musíte absolvovat 5 aktivit z následujících možností, dvě z nich lze absolvovat na hodinách (3. 10. a 7. 11.), ostatní jsou zadány v Moodle (i když některé je nutno plnit naživo jinde).

    • Navštivte osobně alespoň tři budovy FSV (v příp. demografů může být nějaká z nich i PřF) a projděte si je. V každé z nich si udělejte alespoň 1 fotku něčeho, co Vás zaujalo, pobavilo, překvapilo...

      Fotky sem nahrajte jako přílohu příspěvku a přidejte k nim i k celé návštěvě stručný komentář.

      Aktivitu doporučujeme plnit v malých skupinkách (dvojicích, trojicích, čtveřicích), bude to zábavnější a ještě se socializujete. Jen pak pořiďte odpovídající počet fotek.

    • Vaše studium je regulováno řadou předpisů. Projděte si některé z nich a do fóra napište tři informace, které vás v nich zaujaly nebo překvapily nebo je záhodno na ně upozornit spolužáky, kteří o nich pravděpodobně nevědí. U informace odkazujte na konkrétní místo v dokumentech. Samozřejmě se také ptejte, pokud něčemu nerozumíte.

      Snažte se neopakovat postřehy předchůdců, tj. kdo aktivitu udělá dříve, má to snazší.

      Důležité dokumenty:

    • Koukněte se na záznam přednášky M. Vraného a O. Havlíčka z cyklu Večery na FF UK a zodpovězte následující tři otázky.

      1. Co Vás zaujalo či překvapilo? Napište alespoň 3 body.
      2. Co jste se v přednášce naučil/a, co si z ní odnášíte do dalšího (nejen akademického) života a je pro Vás užitečné? Napište alespoň 2 body.
      3. Je něco, co byste ohledně přednášky chtěli vzkázat spolužákům nebo vyučující?

    • Sociální a akademická integrace je jedním z faktorů, který výrazně ovlivňuje studijní úspěšnost. Místo razítek se pochlubte do fóra aktivitami, které integraci podporují. Tedy např.

      • účastí na nějaké studentské akci, např. Miroslavy, Politologického klubu či jiné studentské organizace,
      • účastí na osobní (individuální) konzultaci u někoho z vyučujících (i dálkové),
      • účastí ve volbách do akademického senátu ,
      • účastí na odborné akci nad rámec výuky, např. na besedě, konferenci, kulatém stolu, webináři apod. (i online)
      • účastí na politické, dobrovolnické či jiné činnosti vysokoškoláků,
      • společnou návštěvou hospody, kavárny, výletem apod. s nějakými spolužáky,
      • pokud jste se spolužáky vedli zapálenou diskusi o nějakém odborném tématu,
      • pokud jste se se spolužáky společně učili,
      • jiné podobné aktivity podporující sociální a akademickou integraci.

      U aktivit prosím dejte odkaz (je-li to možné) a napište dvě věty o tom, jaké to bylo. Pro splnění aktivity je potřeba popsat 5 podobných aktivit (od začátku semestru do konce ledna).

    • Zaznamenávejte si, kdy vám jde a nejde práce do školy (čtení, učení, psaní).

      Každý má svoji stránku, na níž může průběžně přidávat záznamy. U každého záznamu napište datum, co jste dělali, jak vám to šlo a jaké byly okolnosti. Smyslem deníku je, abyste si uvědomili, které věci vám v práci pomáhají a které spíše brání a uměli si lépe nastavit podmínky tak, aby vám práce šla.

      Činnost si můžete označit jako splněnou, pokud budete mít alespoň 7 záznamů z různých dnů. Aby to mělo smysl, vyzkoušejte různá nastavení (pracujte sami, s někým, doma, v knihovně, v kavárně, ráno, večer...) .

    • Přečetli jste zajímavý článek, studii, knihu relevantní pro studovaný obor? Doporučte ji ostatním. Stručně shrňte obsah (cíle, hlavní závěry a způsob, jak se k nim autoři dobrali) a zdůvodněte, čím vás text zaujal a proč jej ostatním doporučujete. Příspěvek by měl obsahovat odkaz na text a kompletní bibliografický záznam. Těším se na vaše tipy!

    • Udělejte si test učebních stylů dostupný na adrese https://www.webtools.ncsu.edu/learningstyles/

      Napište stručnou reflexi jako online text přímo k úkolu (orientačně 200 slov). Reflektujte, jak se vám test dělal, co vám vyšlo a zda vás to překvapilo, co z toho pro vás plyne.

    • Vyberte si libovolné téma kurzu a vytvořte e-learningovou pomůcku. Může se jednat o video (např. pomocí https://www.powtoon.com/) nebo nějakou výukovou aplikaci (např. pomocí https://learningapps.org/). Vybírejte ideálně látku, k níž pomůcka v kurzu zatím neexistuje nebo k ní máte výhrady.

      Za tuto aktivitu je možné získat i více "bodů" za doplňkové aktivity. Odvíjí se od užitečnosti a propracovanosti aktivit/y.