Jaké techniky aktivního čtení jste vyzkoušeli a na jaké texty? Jaké to bylo? Co vám to přineslo, bylo to užitečné? Co se vám líbilo a co vás štvalo?
Prosím odpověď alespoň 200 slov, můžete přiložit dokumenty, fotky poznámek či pod..
Jaké techniky aktivního čtení jste vyzkoušeli a na jaké texty? Jaké to bylo? Co vám to přineslo, bylo to užitečné? Co se vám líbilo a co vás štvalo?
Prosím odpověď alespoň 200 slov, můžete přiložit dokumenty, fotky poznámek či pod..
40 slov
254 slov
Přínosy:
Slabiny:
358 slov
210 slov
223 slov
223 slov
240 slov
251 slov
254 slov
210 slov
234 slov
225 slov
257 slov
Reflexe využití technik aktivního čtení
Na vyzkoušení jsem si vybral techniku Čtení s poznámkami a konspektování. Na začátek musím zmínit, že aktivní čtení nebylo něco, co bych provozoval. Moje verze aktivního čtení se skládala zejména ze čtení, v jehož rámci, pokud dospěju k zajímavé myšlence, tak jsem s ní konfrontuji nezúčastněného člena nebo členy domácnosti a snažím se o ni podělit či ji nějakým způsobem vysvětlit. Tento způsob je efektivní, ale pouze pokud je někdo poblíž, což po delším čtení už většinou nikdo není.
Takže jsem vyzkoušel vytvářet poznámky. Tento způsob je efektivnější vzhledem k mé výše zmíněné praxi. Technika mě vede k tomu postupovat při čtení více strukturovaně. Jedním mých velkých nedostatků, kterých si jsem vědom, je neschopnost postupovat systematicky a uvědomovat si strukturu a osnovu, kterou text má. Také při použití této techniky zaznamenávám mnohem více informací, které bych při normálním čtení vyfiltroval ihned po přečtení.