Reflexe využití technik aktivního čtení

Počet odpovědí: 3

Jaké techniky aktivního čtení jste vyzkoušeli a na jaké texty? Jaké to bylo? Co vám to přineslo, bylo to užitečné? Co se vám líbilo a co vás štvalo? 

Prosím odpověď alespoň 200 slov, můžete přiložit dokumenty, fotky poznámek či pod..

40 slov

V odpovědi na První příspěvek

Re: Reflexe využití technik aktivního čtení

autor Aissere Mussakhan -

Pro mě metoda čtení s poznámkami a konspektováním byla vždy efektivní. Po dokončení čtení každé kapitoly začínám dělat poznámky. Ty jsou vždy krátké, aby mi pomohly rychle a jasně si zapamatovat informace, vylučujíc zbytečná slova. Je také důležité dělat poznámky alespoň po každé kapitole v textu. Bylo nové klást otázky. Dělala jsem to, ptala jsem se sama sebe, co jsem právě přečetla. To pomáhá lépe porozumět textu, aniž bychom opomněli hlavní myšlenky a nápady. Krok za krokem to pomáhá osvojit si informace. Na začátku jsem si myslela, že mě to bude rozptylovat, ale nestalo se.Myslím, že bude jednodušší psát poznámky v textovém dokumentu, protože v budoucnu budeme moci rychle najít potřebné informace a zaznamenat obecnou ideu. Pokud je potřeba vrátit se a vzpomenout si na informace, bude to výborný krok. Když nemáte čas nebo nechcete ztrácet čas opakováním informací, to pomáhá. Rychle čtu a vzpomínám. Kladení otázek je dobrý způsob. Tak si lépe uvědomujeme informace, protože otázky přispívají k tvorbě znalostí. Myslím, že se často setkáme s otázkami od ostatních lidí.Chci uvést příklad svého konspektu po předmětu "Myslet a psát sociologicky". Četla jsem o ideách Durkheima. Když čtu o jeho ideách nebo teoriích, rychle si to zapamatuji. V tom mi pomáhají konspekty. Je důležité používat jména pro každé popisování, aby bylo snazší najít informace.

214 slov

Příloha Mussakhan_11.png
V odpovědi na První příspěvek

Re: Reflexe využití technik aktivního čtení

autor Maximilian Fabuš -
Pri čítaní rôznych odborných textov najčastejšie využívam metódu čítania s poznámkami. Vždy, keď čítam nejaký odborný text, tak si automaticky zapisujem z toho poznámky na vedľajší papier. Nemám určené, že po každej kapitole si niečo zapíšem, ale ak prečítam niečo zaujimavé alebo dôležité, tak si to spoznamkujem. Väčšinou si k tej poznámke aj napíšem číslo strany, kde som to čítal, aby som mohol k tomu jednoducho naspäť vrátiť. Naposledy som túto metódu využil pri čítani odborného textu Různá vyprávění o jedné společnosti od Martina Buchtíka a vďaka tejto metóde sa mi jednoduchšie písala esej k tomúto textu. Táto metóda sa mi veľmi osvedčila, jediné negatívum, ktoré by som mohol nájsť na tejto metóde je, že stále musím pri čítaní si niečo zapisovať, čo zaberá čas a môže to byť niekedy až otravné. Ďalšiu metódu čítania som využil metódu písania otázok. Ak sa mi nechcelo si zapisovať dlhšie poznámky k textu, tak som si napisál iba nejakú krátke otázky, a na konci po prečítaní textu som sa mohol k ním vrátiť a hlbšie sa zamyslieť nad nimi. Jediné negatívum tejto metódy bolo, že niekedy som nevedel na čo sa tá otázka pýta, lebo som si nepamätal jej kontext, ale to skôr môže byť chyba na mojej strane.

206 slov

V odpovědi na První příspěvek

Re: Reflexe využití technik aktivního čtení

autor Angelina Butianina -

Při psaní recenze na knihu Daniela Prokopa "Slepé skvrny" jsem použila následující dvě metody aktivního čtení: Čtení s poznámkami a konspektování, INSERT (čtení se znaménky). Především se mi líbilo, že tyto dvě metody se skvěle doplňují a plánuju je používat i nadále.

  1. Čtení s poznámkami a konspektování 

Mezi výhody patří to, že když si píšu poznámky ručně, lépe si je zapamatuji. Poznámky usnadňují návrat k důležitým aspektům textu a opětovné studium. Plán, který jsem si vytvořila podle odstavců, mi pomohl orientovat se při potřebě citování nějakého tématu. Jedním z hlavních nevýhod pro mě je to, že ne vždy mám u sebe tužku s papírem nebo lepící papírek. A na okrajích knihy často není dostatek místa.

1234

2.  INSERT (čtení se znaménky) 

Tato metoda se mi líbila nejvíce, protože pomáhá rychle se orientovat v knize. Znaménka pomáhají zvýraznit důležité momenty textu, což usnadňuje opětovné studium. Ale pokud používáte příliš mnoho znamének, můžete se přetížit informacemi a ztratit hlavní podstatu textu. Také mi připadalo, že tato metoda nešetří čas, ale naopak vyžaduje více času na rozvržení znamének a analýzu textu. Kromě toho jsem si všimla, že někdy znaménka mohou odvádět pozornost od hlavního obsahu a komplikovat vnímání textu. Přesto tato metoda pomáhá strukturovat informace a zvýrazňovat klíčové body, což ji činí užitečnou pro analýzu a opětovné studium materiálu.

66

215 slov