D11 - Reflexe využití technik aktivního čtení

Počet odpovědí: 21

Jaké techniky aktivního čtení jste vyzkoušeli a na jaké texty? Jaké to bylo? Co vám to přineslo, bylo to užitečné? Co se vám líbilo a co vás štvalo? 

Prosím odpověď alespoň 200 slov, můžete přiložit dokumenty, fotky poznámek či pod..

40 slov

V odpovědi na První příspěvek

Re: Reflexe využití technik aktivního čtení

autor Tobiáš Bartoš -
Reflexe využití technik aktivního čtení
Vybral jsem si primárně Čtení s poznámkami a konspektování, neboť mi ze seznamu přišlo, že nejvíce odpovídá mému studijnímu stylu. Chtěl jsem techniku otestovat na akademické texty zadané na právnické fakultě, primárně šlo o různé právní texty, nebylo to však komplikací, metoda šla využít velice snadno i na ně. Musím uznat, že je metoda velice užitečná. Když jsem se, dle popisu, po každém paragrafu zastavoval a na papír si v krátkosti popsal, o čem se v něm hovořilo, rozuměl jsem textu výrazně lépe a rychleji než obvykle. Proč právě u právního textu je tato metoda dle mého názoru ideální? Právní texty (staré Ústavy, dekrety atd.) jsou často dost komplikované a člověku informace během jednorázové četby splývají, proto postupná metoda pomáhá nejen porozumět jednotlivým paragrafům, ale také práci jako celku. Zároveň se paragrafy v takových textech často zaobírají pouze jedním tématem (1 paragraf=1 tématika), což technice nahrává. Věc, co bych doporučil, neb mně osobně vyhovovala nejvíce, je přečíst si nejprve text celý a až při druhém čtení využít techniky Čtení s poznámkami. První četba Vám pomůže porozumět obecnému kontextu, a tedy, co je z paragrafů pro celkové pochopení důležité. Zároveň jsem kombinoval poznámky se zvýrazňováním v textu, což je metoda, kterou využívám u čtení nejčastěji.