Section outline
-
Vítejte v Moodlu kurzu vzdělávací politiky.
Měli byste mít zapsán kurz JSB039 nebo JSB524 nebo JSB781 (kurzy se vyskytují pod různými kódy v různých studijních plánech, do budoucna snad budou sloučeny). Ujistěte, že jste zapsaní i zde v Moodle kurzu, jako hosté uvidíte část obsahu, ale nebudete moci plnit aktivity.
Máte-li nějaké nejistoty a nejasnosti týkající se kurzu, snažte se jich zbavit. Doporučujeme přitom tuto posloupnost úkonů:1. Podívejte se do sylabu kurzu a prohlédněte materiály zde v Moodle.2. Pokud to nepomůže, zeptejte se spolužáků nebo zde ve fóru.3. Pokud nepomůže ani to (a nebo to spěchá a nebo to nechcete probírat ve fóru), napište email s dotazem výukovým asistentům Danielu Saifrtovi (75980687@fsv.cuni.cz) nebo Natálii Kopecké (54108555@fsv.cuni.cz) nebo se zeptejte vyučující po hodině.4. Maily vyučující pište prosím jen ve chvíli, kdy předchozí cesty selžou nebo nejsou z nějakého důvodu vhodné - je vás vážně hodně. Moc děkuji za pochopení :-) -
- Seznámení se studijními povinnostmi a organizací kurzu.
- Co to je vzdělávací politika a co nás zajímá při jejím zkoumání?
- Mapování zkušeností a zájmů studujících.
-
Due: Wednesday, 19 February 2025, 9:30 AM
Napište vymezení vzdělávací politiky podle vaší skupinky.
Mohou vám pomoci následující otázky: Kam patří? Co vše je její součástí? Od čeho je dobré ji odlišit? Jak různě lze na pojem nahlížet?
-
Due: Wednesday, 19 February 2025, 9:30 AM
Čím byste se chtěli v rámci kurzu zabývat? Co vás pálí? O čem chcete vědět víc?
-
- Jak se učíme?
- Co ovlivňuje výsledky vzdělávání?
- případová studie: Jak na vzdělávání dopadala pandemie covid-19?
-
Closed: Wednesday, 26 February 2025, 9:30 AM
Odpovězte prosím na následující otázky. Není třeba nic vyhledávat nebo načítat, odpovídejte podle sebe.
-
Vyplňte výsledky své skupinové práce během hodiny. Nebo odevzdejte v papírové verzi na konci hodiny.
-
Co je typické pro české vzdělávání?
V čem se lišíme od jiných zemí?
Jak se systém vyvíjel?
-
Closed: Wednesday, 5 March 2025, 9:30 AM
Odpovězte prosím na následující otázky. Není třeba nic vyhledávat nebo načítat, odpovídejte podle sebe.
-
Opened: Wednesday, 5 March 2025, 8:06 AMDue: Wednesday, 5 March 2025, 11:15 AM
-
-
- Kam chceme směřovat? (cíle)
- Co nám pomůže se tam dostat? (nástroje)
-
Opened: Wednesday, 12 March 2025, 9:30 AMClosed: Wednesday, 12 March 2025, 11:15 AM
Vyplňte výsledky své skupinové práce během hodiny. Nebo odevzdejte v papírové verzi na konci hodiny.
-
-
Podívejte se na kus záznamu loňského představení Auditu vzdělávacího systému, kde mluví náměstek ministra školství Jiří Nantl. Jde nám zejména o dvouminutovou pasáž začínající přibližně v čase 1:14:21 (
), ale doporučujeme si pustit trochu delší úsek, abyste chytali kontext. Jiří Nantl mluví asi od času 1:12:35, předtím asi 4 minuty přibližně v čase 1:00:20-1:04:30.Do fóra napište, zda s Jiřím Nantlem souhlasíte či ne a co z jeho postřehu podle Vás plyne pro vzdělávací politiku, případně dotazy, které vás na základě toho napadají.
-
- Role zřizovatelů
- Ředitelé jako aktéři vzdělávací politiky
-
Prohlédněte si studii Topit a svítit dávno nestačí, která mapuje inspirativní praxi spolupráce mezi obcemi a řediteli jimi zřizovaných škol. Přečtěte text k alespoň k jedné z oblastí spolupráce (První úkol zřizovatele je výborná infrastruktura; Ve škole musí být řídící učitel; Základem dobrých vztahů je otevřenost a důvěra; Ředitel potřebuje ve zřizovateli partnera; Sdílená strategie je polovina úspěchu; Skrze školu pomáhat komunitě) a vztáhněte ji ke své zkušenosti. Jak spolupráce v této oblasti vypadá u vás v obci? Napadají vás další příklady fungující spolupráce nebo naopak víte o nějakém nefunkčním nastavení? Napište do fóra krátkou reakci a otázky, které vás k tématu napadají.