Osnova sekce

  • Vzdělávací politika jako politics - pohledy bývalých ministrů školství 
     
    Poslechněte si jeden díl podcastu 9 let natvrdo s bývalými ministry/němi školství (epizody 32-36) a odpovězte na následující otázky. Odpovědi mohou být v bodech, jde nám o přemýšlení, ne o reprezentativní text. Odkazujte na konkrétní místa rozhovoru (čas) a na další zdroje, v případě využití nástrojů AI přesně specifikujte úlohy, s nimiž vám pomohla. Dokument odevzdejte ve formátu docx nebo pdf. Orientační odhad časové náročnosti je 2-3 hodiny včetně poslechu.
     
    1. Charakterizujte stručně ministra/yni a období. Co se dělo v období ministrování, jaké byly hlavní agendy vzdělávací politiky, které se v té době řešily. Kromě rozhovoru můžete využít další zdroje (mediální výstupy, parlamentní záznamy, wikipedie ;-), nezapomeňte řádně odkazovat.
     
    2. Porovnejte témata a problémy se současností. Co už je passé, co se stále řeší? Opět můžete pro porovnání využít další zdroje.
     
    3. Identifikujte tři dimenze politiky. Kde v rozhovoru se mluví o politics (vyjednávání, politické boje), kde o policy (věčný obsah politiky) a kde o polity (institucionální rámec)? Najděte alespoň 6 příkladů, snažte se o alespoň jeden z každé dimenze.
     
    4. Analyzujte argumentaci a její opory. O co se opíralo rozhodování v ministerské pozici? Jaké typy argumentační opor využívá?Odkazuje ministr/yně na ideologii, tradici, osobní zkušenost, lidskoprávní hodnoty, ekonomické či politické cíle...
    • Otevřené: pondělí, 14. dubna 2025, 00.00
      Termín: sobota, 31. května 2025, 23.59

      Poslechněte si jeden díl podcastu 9 let natvrdo s bývalými ministry/němi školství (epizody 32-36): 

      1. Charakterizujte stručně ministra/yni a období. 
      2. Porovnejte témata a problémy se současností. 
      3. Identifikujte tři dimenze politiky. 
      4. Analyzujte argumentaci a její opory. 
       
      (detailnější pokyny při otevření zadání)