Osnova sekce
-
Vzdělávací politika jako politics - pohledy bývalých ministrů školstvíPoslechněte si jeden díl podcastu 9 let natvrdo s bývalými ministry/němi školství (epizody 32-36) a odpovězte na následující otázky. Odpovědi mohou být v bodech, jde nám o přemýšlení, ne o reprezentativní text. Odkazujte na konkrétní místa rozhovoru (čas) a na další zdroje, v případě využití nástrojů AI přesně specifikujte úlohy, s nimiž vám pomohla. Dokument odevzdejte ve formátu docx nebo pdf. Orientační odhad časové náročnosti je 2-3 hodiny včetně poslechu.1. Charakterizujte stručně ministra/yni a období. Co se dělo v období ministrování, jaké byly hlavní agendy vzdělávací politiky, které se v té době řešily. Kromě rozhovoru můžete využít další zdroje (mediální výstupy, parlamentní záznamy, wikipedie ;-), nezapomeňte řádně odkazovat.2. Porovnejte témata a problémy se současností. Co už je passé, co se stále řeší? Opět můžete pro porovnání využít další zdroje.3. Identifikujte tři dimenze politiky. Kde v rozhovoru se mluví o politics (vyjednávání, politické boje), kde o policy (věčný obsah politiky) a kde o polity (institucionální rámec)? Najděte alespoň 6 příkladů, snažte se o alespoň jeden z každé dimenze.4. Analyzujte argumentaci a její opory. O co se opíralo rozhodování v ministerské pozici? Jaké typy argumentační opor využívá?Odkazuje ministr/yně na ideologii, tradici, osobní zkušenost, lidskoprávní hodnoty, ekonomické či politické cíle...
-
Otevřené: pondělí, 14. dubna 2025, 00.00Termín: sobota, 31. května 2025, 23.59
Poslechněte si jeden díl podcastu 9 let natvrdo s bývalými ministry/němi školství (epizody 32-36):
1. Charakterizujte stručně ministra/yni a období.2. Porovnejte témata a problémy se současností.3. Identifikujte tři dimenze politiky.4. Analyzujte argumentaci a její opory.(detailnější pokyny při otevření zadání)
-