Section outline
-
-
Trvalý odkaz na výuku tohoto předmětu na ZOOMu (vždy ve čtvrtek ve 14.10 se připojte sem):
Andrea Hudáková is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Join Zoom Meeting
https://cuni-cz.zoom.us/j/92929454252?pwd=bDRIOGgxZjdUSGQwenlHdy9xdHJjdz09Meeting ID: 929 2945 4252
Passcode: 087399
-
-
1. hodina: 1. října 2020: zápis se nevyhotovoval
-
-
-
Dělali jsme:
- organizační věci (tlumočník, přepisovatel, zapisovatel, sylabus, informace v SIS, Moodle...);
- zkoušeli jsme nové funkce v ZOOM (https://neslysicinauk.ff.cuni.cz/zoom-nove-moznosti/);
- zkoušeli jsme "test"v Moodlu - protože to souvisí s metodami práce v našem semináři;
- na závěr jsme se dívali na studijní plán našeho studijního programu (plany.ff.cuni.cz) a zkoušeli ho zachytit pomocí myšlenkové mapy (https://cs.contextminds.com/).
DÚ: Na příští hodinu si připravit jednu novinku související s Deaf Studies a příště nám ji v 1-3 minutách krátce představit.
-
-
-
Dělali jsme:
- Doladění organizace předmětu (tlumočník, informace v SIS, Moodle...);
- Doladění užívání ZOOMu (emotikony v reactions, sdílení obrazovky a psaní do sdílené obrazovky...);
- INSPO online;
- Práce s domácím úkolem (= s novinkami ze "světa Neslyšících") - jejich představení + diskuse o nich + jejich umístění do sekce NOVINKY, AKTUALITY, ZAJÍMAVOSTI.
Domácí úkoly:
- INSPO online (12. 10. 2020, dobrovolné; příští hodinu si o tom budeme povídat).
- "Nějak" krátce a přehledně zpracovat tento můj příspěvek z tematického okruhu č. 1"Koronavirová (COVID-19) pandemie a její vliv na různé oblasti života neslyšících lidí" - např. mapa https://cs.contextminds.com/, poster, komiks, prezentace... (svůj úkol příští hodinu ukážete ostatním, pak ho vložíte na Moodle):
- https://nosycrow.com/blog/released-today-free-information-book-explaining-coronavirus-children-illustrated-gruffalo-illustrator-axel-scheffler
- https://nosycrow.com/international-language-editions-of-coronavirus-a-book-for-children/
- https://www.youtube.com/channel/UCUccEdqYUez7Fr43Xja-siw
- https://riseebooks.wixsite.com/acces
- Připravit si na příští týden svůj vlastní příspěvek z tematického okruhu č. 1"Koronavirová (COVID-19) pandemie a její vliv na různé oblasti života neslyšících lidí" a vytvořit pro nás ostatní krátkou aktivitu (test, prezentaci...), kde se o něm něco dozvíme, něco se naučíme. Po hodině úkol vložíte na Moodle.
-
-
3. týden: 12. říjen - 18. říjen 2020: téma Koronavirová (COVID-19) pandemie a její vliv na různé oblasti života neslyšících lidí
-
Dělali jsme:
- organizační věci (tlumočník, přepisovatel, zapisovatel, sylabus, informace v SIS, Moodle...);
- zkoušeli jsme nové funkce v ZOOM (https://neslysicinauk.ff.cuni.cz/zoom-nove-moznosti/);
- zkoušeli jsme "test"v Moodlu - protože to souvisí s metodami práce v našem semináři;
- na závěr jsme se dívali na studijní plán našeho studijního programu (plany.ff.cuni.cz) a zkoušeli ho zachytit pomocí myšlenkové mapy (https://cs.contextminds.com/).
Domácí úkoly:
- Podívat se na záznam z INSPO online 2020, naučit se pracovat s aplikací BEEY (příští týden nám každá ukáže, jak s ní umí pracovat, co automaticky otitulkovala nebo přepsala).
- Vložit do modulu "Domácí úkoly" své shrnutí na téma Co COVID neslyšícím dal a vzal.
-
-
4. týden: 19. říjen - 25. říjen 2020: téma Koronavirová (COVID-19) pandemie a její vliv na různé oblasti života neslyšících lidí + aktuální témata: stres
-
Dělali jsme:
- INSPO - jaký má pohled na hluchotu (obecně na "lidi s postižením")?
- Automatické titulkování v BEEY, popř, jiných programech/aplikacích.
- Psychohygiena (včetně http://nepanikar.eu/).
Domácí úkol:
- Doplnit dosavadní chybějící úkoly.
- Případně si připravit příspěvky k tématu "Aktuální témata z oblasti vzdělávání & "neslyšící", které začneme příští týden a pak na něj budeme navazovat dalšími tematickými okruhy ze sylabu.
- Případně průběžně doplňovat příspěvky do sekce "Novinky, aktuality, zajímavosti" a průběžně tuto sekci sledovat.
-
-
-
Dělali jsme:
- Aktuality týkající se tématu "Vzdělávání a neslyšící" (školy zřízené podle par. 16, odst. 9 šk. zákona; Flippity od Veroniky - "Maroko").
- Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...) + Quizlet: Opakování terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící studenti na VŠ... (slidy 1-9).
- Psychohygiena.
Domácí úkol:
- Prostudovat materiály k dnešní hodině (viz Moodle). Naučit se to, co je nové (pro každou z Vás bude nového něco jiného).
- Ze všech infomací, které jsou na Moodlu našeho předmětu, vybrat "JEDNU VĚC" a tu vizualizovat - pro vizualizaci každá z Vás použije nástroj, který dosud v tomto předmětu ještě nepoužila.
-
-
-
Dělali jsme:
- Paddy Ladd - reference o online přednášce vysílané 31. 10. 2020.
- Domácí úkoly týkající se aktuálních témat z oblasti vzdělávání & "neslyšící": dívali jsme se na všechny DÚ uložené na Moodlu, doplňovali jsme si vzájemně, co jsme potřebovali vědět.
Domácí úkol:
- Dobrovolný: Projít si celou prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...)
vloženou na Moodle v 5. týdnu + Doplňkové materiály k prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...)Složka - příští týden s touto prezentací budeme pracovat ve výuce. - Povinný: Vybrat si 1 - 3 příspěvky z AKTUALIT a ty "nějak zpracovat"; výsledek vy měl být vizuální + zasazený do kontextu, ukotvený v souvislostech (pokud si vyberete více než jeden příspěvěk, tak by alespoň jeden měl být "z Facebooku"). Úkoly prosím odevzdejte sem: Odevzdávání úkolů z 6. hodiny: "Vzdělávání a neslyšící - VIZUALIZACE 1 - 3 příspěvků z AKTUALIT + zasazení do KONTEXTU
-
-
-
Dělali jsme:
- TKN - 11. 11. 2020 aj.
- Domácí úkoly na dnešní výuku týkající se aktuálních témat z oblasti vzdělávání & "neslyšící": dívali jsme se na všechny DÚ uložené na Moodlu, doplňovali jsme si vzájemně, co jsme potřebovali vědět.
- Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...)
Domácí úkol:
- Projít si celou prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...)
vloženou na Moodle v 5. týdnu + Doplňkové materiály k prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...) - dále úkol 2 a 3. - Vložit do Moodlu Co bych se (po prostudování prezentace Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...) a všech "doplňkových materiálů") chtěla dozvědět od J. Andrejska a M. Boccou Kestřánkové?
- Na výuku, která bude probíhat 26. 11. 2020 si připravit a) Dostala jsem od A. Andrejska a M. Boccou Kestřánkové odpovědi na to, co jsem se chtěla dozvědět? b) Co bych potřebovala dovysvětlit, upřesnit, co chci doplnit atd. k Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...) + Doplňkové materiály k prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...)?
-
-
-
Dělali jsme: Přednáška M. Boccou Kestřánkové (NPI ČR; Maria Boccou Kestřánková: CEFR v NPI ČR) a J. Andrejska (NPI ČR, CZVV, Jan Andrejsek: CZVV).
Domácí úkol:
- Žádný nový úkol není.
- Na příští hodině budeme diskutovat o dnešní přednášce, využijeme u toho také domácí úkoly z minulé hodiny Co bych se (po prostudování prezentace Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...) a všech "doplňkových materiálů") chtěla dozvědět od J. Andrejska a M. Boccou Kestřánkové?
- Nezapomeňte, že k tématům přednášky je hodně materiálů také tady: Doplňkové materiály k prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...; průběžně doplňováno).
Dobrovolná nabídka: Přidala jsem sem aktivity, které tento týden děláme s druháky Bc. v předmětu Komunikační přístupy ve vzdělávání neslyšících, navazuje to na Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...) a Doplňkové materiály k prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...; průběžně doplňováno). Třeba Vás to taky bude bavit:-)
-
-
-
Co jsme dělali:
Celou hodiny jsme si povídali o tom, jaké pohledy na hluchotu se - podle našeho názoru - odrážejí v reklamách na Vodafone a Milku (viz AKTUALITY zde na Moodlu).
Domácí úkol:
Není nic nového. Důležité je dodělat si vše z předcházejících hodin. Doporučuji prostudovat všechny materiály a aktivity k tomuto předmětu v Moodlu. Vše je dobrovolné, protože každá nejlépe víte, co potřebujete a co vám vyhovuje.
Příští týden budeme mluvit o tématech, o kterých 19. 11. 2020 mluvili J. Andrejsek a M. Boccou Kestřánková.
-
-
-
Co jsme dělali:
- Na základě Přednášky J. Andrejska a M. Boccou Kestřánkové - reflexe jsme si doplňovali informace, souvislosti a kontext k přednáškám J. Andrejska a M. Boccou Kestřánkové.
Domácí úkol:
- Nastudujte si prosím materiály k těmto dvěma přednáškám zde Doplňkové materiály k prezentaci Opakování (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící na vysokých školách...; průběžně doplňováno) (viz výše 5. týden výuky) + zde https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/8143/CESTINA-JAKO-CIZI-JAZYK-DLE-SERR.html/ + v příslušných kapitolách zde https://books.ff.cuni.cz/cestina-jako-druhy-jazyk/
- Vyzkoušejte si všechny "výukové materiály", které jsou umístěny v Moodlu na tento týden. Cílem je, abyste si ujasnili vše, co souvisí s přednáškami J. Andrejska a M. Boccou Kestřánkové, a měli byste se v tom alespoň rámcově orientovat. Pohrajte si s těmi nástroji, zkuste objevit, jaké mají různé funkce a vychytávky:-)
- Úplně nakonec prosím vyplňte Přednášky J. Andrejska a M. B. Kestřánkové.
-
-
-
Vše, co jsme dělali a co je za domácí úkol, je napsáno v zápisu.
-
-
-
Co jsme dělali:
- Katka Holubová: odborná esej v ČZJ.
- OBD, ORCID, ResearchGate, https://www.academia.edu/, https://linguistlist.org/.
- Nominace K. Holubové na Cenu MŠMT ČR za mimořádný čin v době kovidové epidemie.
Domácí úkol:
- Vybrat si http://www.signlang-assessment.info/index.php/home-en.html nebo https://www.sign-hub.eu/assessment/welcome-page-assessment a GRAFICKY zpracovat informace z vybraného webu/zdroje: VISUAL LEARNING or VISUAL NOTE TAKING or VISUAL SKETCHNOTING - nejlépe použít nějaký nástroj, který jste ještě nikdy nepoužívali, např. https://www.canva.com/cs_cz/, jakýkoli SW pro Venns diagrams, https://www.storyboardthat.com/cs/comic-maker...
- Rozhovor s Katkou Holubovou???
-
-
-
Co jsme dělali:
- Připravovali jsme rozhovor s K. Holubovou (https://www.msmt.cz/vzdelavani/vysoke-skolstvi/ceny-ministra-skolstvi-pro-vynikajici-studenty-a-absolventy).
- Zabývali jsme se domácími úkoly na dnešní hodinu: Zpřístupnění modulu: Vybrat si jednu www s testy ZJ a zpracovat ji GRAFICKY formou VISUAL LEARNING or VISUAL NOTE TAKING or VISUAL SKETCHNOTING.
- Rekapitulovali jsme pomocí Mentimetru (viz Moodle níže).
Domácí úkol: ---
-