Jak je to s metodami prvopočátečního čtení a psaní?
1. Prostudujte si všechny materiály, které máte v Moodlu k dnešní hodině.
2. Zamyslete se nad různými metodami výuky prvopočátečního čtení a psaní. Napište alespoň pět věcí, které jste věděli, než jsme se tímto tématem začali zabývat, alespoň deset věcí, které jste se naučili, a alespoň pět, na které byste se ještě potřebovali zeptat (doporučuji vytvořit si tabulku a tyto věci psát do levého sloupce).
3. U každé z nich prosím napište, proč je to důležité (doporučuji připsat k tabulce výše do pravého sloupce).
4. Odpovězte prosím alespoň na jednu z těchto otázek:
4a) Jak s metodami výuky prvopočátečního čtení a psaní souvisí/nesouvisí tento fakt? "Český pravopis je založen na několika principech a základním je princip fonologický. To znamená, že písmeny se zaznamenávají jen ty hlásky, které jsou důležité pro dorozumění (tedy fonémy), ne všechny vyslovené a slyšené podoby hlásek. Proto shodně píšeme a vyslovujeme např. pes, voda [pes, voda], ale máme např. jen jedno písmeno ř či n: v písmu nerozlišujeme ř znělé [keře] a neznělé [keř], nebo n zubodásňové [rána] a velární [ranka]."
4b) Jak souvisí/nesouvisí bottom-up a top-down modely percepce textu s s metodami výuky prvopočátečního čtení a psaní?
5. Výsledné "seznamy" + odpovědi na otázku/y odevzdejte prosím sem do modulu pro odevzdávání domácích úkolů.