Section outline
-
-
Texty k atestaci odevzdávejte prosím nejpozději jeden týden před termínem atestace v SIS.
- Zápočet (Praktické aspekty vzdělávání neslyšících A i B): esej se zdroji (text musí vykazovat charakteristiky odborného textu).
- Zkouška (Praktické aspekty vzdělávání neslyšících A): kromě eseje se zdroji ještě seznam dalších zdrojů, které jsem prostudovala, ale nepoužila jsem je v eseji (pokud takové existují).
- Zdroje prosím uvádějte v souladu s bibliografickými pravidly. Nejefektivnější je využití citačních manažerů (CitacePRO, Zotero aj.).
-
Na základě zdrojů, které samostatně najdete (tip: podívejte se i do literatury doporučené v sylabu), zpracujte tematický okruh: Gramotnost, funkční gramotnost, textová gramotnost, čtenářská gramotnost, předčtenářská gramotnost, rozvíjení funkční gramotnosti. Využijte pro to https://flinga.fi/ nebo https://miro.com/ nebo https://www.popplet.com/ nebo jakýkoli nástroj na tvorbu Vennových diagramů. Výsledný produkt vložte sem do modulu pro odevzdávání domácích úkolů.
Tipy na zdroje (mimo sylabus), které můžete také využít:-)
- Teaching Literacy to Deaf Students (kurz)
- Visual note-taking jako jedna ze studijních strategií neslyšících studentů
- https://en.wikipedia.org/wiki/Literacy
- https://gaspelit.ca/types-of-literacy/
- https://www.theedadvocate.org/what-are-the-13-types-of-literacy/
- https://www.twinkl.cz/teaching-wiki/literacy-skills
- https://nces.ed.gov/naal/literacytypes.asp
- https://csicr.cz/cz/ - rubrika MEZINÁRODNÍ ŠETŘENÍ
-
- Vyberte si jeden (co nejméně komplikovaný) jazykový či komunikační jev v češtině...
- ... a zpracujte ho do podoby krátkého pracovního listu pro češtinu pro neslyšící žáky=uživatele ČZJ, tzn. čeština je pro ně druhým jazykem.
- Při zpracování vycházejte z rámce daného v metodických doporučeních zde: https://docs.google.com/document/d/1LoF_4BDDYgMFw7aLcgeyqwxD405iMiFY/edit?usp=sharing&ouid=107654861601039600419&rtpof=true&sd=true (hlavně tam prosím nic nevymažte nebo nepřepište!).
- Pracovní list bude mít tyto části: PL pro žáky (max. 3 stránky A4), PL pro učitele = metodika pro učitele, Příloha (pokud se k PL hodí).
- Všechny části pracovního listu vložte prosím sem do modulu pro odevzdávání domácích úkolů.
-
- Pracujte podle těchto pokynů: https://www.bookwidgets.com/play/ErHAYkm3-iQAEWRvHvAAAA/7CD7C7B/prace-s-textem?teacher_id=4912199947517952
- Až aktivitu "odešlete", napište, co si o ní myslíte (Setkali jste se s ní už někdy nebo s jinými aktivitami ze směru "Čtením a psaním ke kritickému myšlení"? Připadají vám užitečné? Pro koho podle Vás užitečné jsou, a pro koho ne? Chtěli byste je používat? Proč?...).
- Své úvahy vložte prosím sem do modulu pro odevzdávání domácích úkolů.
-
S využitím materiálů o testologii a testování (viz níže), svých znalostí, "procvičovacích aktivit" (viz níže v Moodlu) a příp. dalších zdrojů dle vl. úvahy vypracujte následující úkol (používejte kritické myšlení!):
1. Vyplňte test 13. Týden: Testování.
2. V libovolném elektronickém nástroji vytvořte test, který bude testovat znalosti, dovednosti a obecně kompetence Vašich spolužaček z tohoto semestru (testy následně zveřejním zde na Moodlu v sekci pro procvičování). Test musí obsahovat různé druhy testových úloh a testovaný se musí dozvědět, jaké jsou správné odpovědi (a příp. také jejich zdůvodnění). Test + jeho obsahovou a testologickou anotaci vložte do Modulu pro odevzdávání úkolů
- Testy a testování (prezentace jedné ze studentek)
- Zásady správné tvorby, použití a hodnocení didaktických testů v přípravě budoucích učitelů
- SCIO
- SCIO Online testy k přijímacím zkouškám zdarma
- CZVV (CERMAT): Maturita, závěrečné zkoušky na SŠ a přijímací zkoušky na střední školy
- Najmanová, M. Státní maturita pro sluchově postižené studenty. Bakalářská práce. Praha, FF UK, 2008.
-
Před sebou máte tři různá zpracování jedné a té samé "učební látky". Prostudujte si je (splňte cvičení) a pak u každého zpracování promyslete, pro jaké účely se hodí/nehodí a které kompetence rozvíjí/nerozvíjí.
-
PROCVIČOVÁNÍ A OPAKOVÁNÍ PŘED STÁNICEMI
- ÚLOHY VHODNÉ K PROCVIČOVÁNÍ A OPAKOVÁNÍ PŘED STÁTNICEMI NALEZNETE V MOODLU VE VŠECH SVÝCH PŘEDCHÁZEJÍCÍCH KURZECH MODULU PEDAGOGICKÉHO
- VYUŽÍM MŮŽETE SAMOZŘEJMĚ I OSTATNÍ KURZY A. HUDÁKOVÉ
- AŽ SPLNÍTE DOBROVOLNÝ DOMÁCÍ ÚKOL, JEHOŽ SOUČÁSTÍ JE PŘIPRAVIT PRO SPOLUŽAČKY "TEST NA PROCVIČOVÁNÍ PROBRANÉ LÁTKY", BUDU SE VAŠE TESTY POSTUPNĚ VKLÁDAT