Motivovanost čtenáře? Video pro dobrovolné zájemce....
Aby se děti staly čtenáři, potřebují to chtít. Jak zařídit, aby chtěly - o tom bude celý semestr (a aby jim to šlo).
Abyste jako budoucí učitelé LV rozuměli, které druhy motivace pomáhají žákovi kupředu, je dobré mít pojem motivace dobře promyšlený, očištěný od nánosů zastaralých představ. Pro čtenářství totiž už staré poučky neplatí. Nejprve si vybavte, jak moc sami věříte na to, že líp se pracuje za odměnu než bez odměny (" a je to na známky?", "a kolik za to bude, šéfe?"). Jak to fungovalo a funguje u Vás osobně? A pak si pusťte 18 minut videa Dana Pinka o překvapivých vědeckých poznatcích o motivaci. S českými titulky:
https://www.ted.com/talks/dan_pink_on_motivation?language=cs
Video vystoupení v TED sice už z roku 2009, ale kolik učitelů už ho zná a vzalo si z něho nějaké poučení, nebo aspoň podnět k úvahám? Pořád ještě můžete být mezi prvními :-)