Osnova témat

  • Úvod

  • Literární výchova v praxi

    Zkušenosti s moderním pojetím LV, využití tradičních školní přístupů

    Revokace: Zkušenost s výchovou čtenářů a stav výuky od minulého semestru

    Konzultace výběru vhodných textů LPDM - pro toto pololetí k realizaci ve třídě.

    Zásady pro konstruktivistické plánování hodiny LV

    Ukázka práce s textem pro děti

    Příprava vlastní realizace

  • Konzultace příprav a realizace LV

    Hodinu LV s konstruktivistickou stavbu E- U R čili před-při-po doladíme podle čtenářských potřeb žáků a podle vybraného textu.

    K vybraným textům a k plánu a programu hodiny plánujeme realizaci s dětmi ve třídě (v 4.-5. ročníku, i kdyby účastník měl ročník vypůjčit od kolegyň ve škole).

    Kontrolujeme své klíčové aktivity, odstraňujeme  plevelné aktivity pro jiné cíle a jiné předměty. Propojování oborů se dotvoří až docela naposledy.

    Konzultujeme - posuzujeme., zda bude pracovat pokaždé každý žák. (Aktivity a doslovná zadání k práci). Rozhodujeme, co do dvojic, co do skupin, jak a proč!

    Upřesňujeme materiály pro žáky: co do PL, co do mluvených reakcí, co do samostatně zpracovaných zápisů.

    Hlídáme, aby se z hodin nevytratilo čtení pro zážitek: nejen čtení textu v jednom kuse, ale také cíl a atmosféra hodiny. Rozhodujeme, která hodina je více pro zážitek, a která více pro některou dovednostní složku čtenářství.

    Do příštího setkání plánujeme realizaci, vylepšování, konzultování.

    Veškeré materiály si účastníci přinesou příště k další práci.

  • Reflexe realizovaných hodin LV

    Veškeré materiály z realizovaných hodiny LV, text, zápisky, produkty žáků aj. si přineste s sebou do setkání.

    Ve skupinách reflektujeme své zkušenosti, výkony žáků, vyhodnocujeme (formativně) svou práci, tj. s výhledem na to, které prvky, které oblasti přípravy, vedení hodiny, učitelova jednání v hodině budeme příště dělat znovu, které jinak a proč.

    Reflektujeme volbu metod a činností ve vztahu k žákům i k textu.

    Ze zkušeností dosavadních odvodíme principy a prvky, které ve své výuce budeme realizovat dlouhodobě.

    Navazujeme kolegiální spolupráci i na dobu po skončení kursu LV s praxí.

  • Téma 4

  • Téma 5

  • Téma 6

  • Téma 7

  • Téma 8

  • Téma 9

  • Téma 10

  • Téma 11

  • Téma 12

  • Téma 13

  • Téma 14