Literatura pro děti II.
Osnova sekce
-
Literatura a internetové zdroje
-
V přiloženém dokumentu naleznete příklady toho, jaké otázky si může čtenář klást nad postavou, případně, jak může z textu "vyčíst" informace o postavách (pomocí kterých prostředků autor postavy může vytvářet).
-
V přiloženém dokumentu naleznete příklady toho, jaké otázky si může čtenář klást nad časoprostorem.
-
V přiloženém dokumentu naleznete příklady toho, jaké otázky si může čtenář klást nad dějem a kompozici, čeho je dobré si při čtení ohledně těchto dvou fenoménů všímat.
-
V přiloženém dokumentu naleznete podklady pro uvažování nad jazykem dětských knih, jeho obrazností.
-
V prvním přiloženém dokumentu naleznete ukázku toho, jak může vypadat modelování učitelova hlasitého uvažování nad Skácelovou básní Uspávanka se studánkou.
Ve druhém přiloženém dokumentu naleznete ukázku toho, kterých obecných aspektů se může čtení s přemýšlením nahlas týkat.
-
Níže naleznete odkaz na stránky časopisu Kritická gramotnost, jeho 4. číslo (s. 11-18), v němž naleznete lekci o vypravěčské perspektivě a schéma vypravěčů, které by mohlo být užitečné i pro Vaše vlastní úvahy o vypravěči a jeho funkci v dětských knihách.