Osnova sekce

    • Nabídka k návštěvě výuky LV u dobré učitelky!

      V letním semestru se sice učíme ve fakultní budově, ale máte možnost si domluvit návštěvu v hodině literární výchovy s čtením textu u některé poučené paní učitelky. Domluvíte se s ní osobně pomocí e-mailu - adresy níže.

      Učitelka si sama stanoví, kolik osob najednou přijme, i kolikrát (vše respektujeme podle možností její třídy a programu výuky)!

      Pište učitelkám zprávy s předmětem "studenti liter.výchovy", a ve zprávě napište, že se ucházíte o návštěvu v hodině se čtením textu, a to na doporučení O. Hausenblase, plně se identifikujte a dejte na sebe kontakty (e-mail i telefon), abyste případně nejeli nadarmo při změně rozvrhů.

      Datum, místo a čas pro svou domluvenou návštěvu prosím napište taky mně, jen abych měl přehled, když s paními učitelkami mluvím. Děkuji.

      Adresy:

      Andrea Havlíková, ZŠ nám. Svobody 2, Praha-Dejvice andrea.havlikova@zs-ns2.cz

      Petra Šubrtová, ZŠ Petřiny-sever p.subrtova@zspetriny.cz (tato paní učitelka Vám poskytne hodinu svou nebo u dalších dvou dobrých paní učitelek)

      Markéta Hůrková, ZŠ Kunratice marketa.hurkova@zskunratice.cz

      Jakub Svatoš, ZŠ Kunratice jakub.svatos@zskunratice.cz

      Karolína Kopecká, ZŠ Strossmayerovo nám., Praha 7 karolina.kopecka@zsstross.cz

      Eva Fialová, ZŠ Strossmayerovo nám., Praha 7 eva.fialova@zsstross.cz

    • Program seminářů v LS 2019 - Model přípravy na hodinu LV s plánováním pozpátku

      Zásady pro výběr textu, jejich  uplatnění pro přípravu hodiny, didaktický potenciál textu v praxi

      Cíle a důkazy o učení, reálnost a smysluplnost, formulace pro žáka, s pozorováním výuky v ZŠ

      Klíčové aktivity směřující k cíli pro fázi před čtením

      Klíčové aktivity směřující k cíli pro fázi při čtení a klíčové aktivity směřující k cíli pro fázi po čtení

      Hlediska pro vyhodnocování vlastní přípravy i pro práci žáka

    • Požadavky k atestaci: 
      - úplná docházka a aktivní přítomnost v seminářích - společná tvorba přípravy, vyjadřování zdůvodněného vlastního stanoviska, účast v rozborové diskusi, (výjimečné absence musejí být nahrazeny extra prací pro blaho ostatních)
      - důsledná průběžná příprava vlastní systémově podložené přípravy na hodinu LV s textem, odevzdávání a dopracování úkolů mezi semináři 
      - podpora a reflexe příprav kolegů a kolegyň v semináři

      - četba odborných textů, vč. zápisu osobních záznamů z četby

      Počet pokusů o zápočet: 3

    • Společný text pro práci s dětmi prosím mějte vytištěn, text pro Vaši vlastní přípravu v druhé polovině semestru mějte vždy 2x (abyste mohly spolupracovat). Také noste svou verzi přípravy (s jasným označením data nové i starší verze). Pilně dodržujte pokyny vedoucího semináře!
    • Tento text si důkladně nastudujete poté, co ke svému literárnímu textu vytvoříte cíl, zadání pro důkaz o učení a aktivity pro fázi "při čtení". Neplánujte aktivity dřív, jinak si do plánu hodiny vnesete plevel, který nepovede děti k cíli hodiny.