1. Uveďte a vysvětlete ale tři body kritiky fenomenologie náboženství.
  2. Vysvětlete fenomenologické rozumění dle G. van der Leeuwa.
  3. Jakou roli hraje „modlitba“ v přístupu F. Heilera?
  4. Jaké postavení mělo křesťanství v fenomenologii G. van der Leeuwa?
  5. Jaké proudy/osobnosti filosofie a psychologie z přelomu 19. a 20. století ovlivnily vznik fenomenologie náboženství.
  6. V čem přesahuje Eliadeho rozvrh religionistiky pojetí oboru, s nímž jsme se seznámili v prvních hodinách?
  7. Co je u Otta „divinace“ a jak charakterizuje „divinatorní povahy“?
  8. Porovnejte Ottův a Eliadeho přístup k tematizaci náboženství. V čem se shodují, v čem spatřujete rozdíly?
  9. Co je dle Otta předpokladem religionistického výzkumu?
  10. Porovnejte Ottův a Tylorův (E.B. Tylor) přístup k náboženství. V čem se shodují, v čem spatřujete rozdíly?
Naposledy změněno: pondělí, 23. listopadu 2020, 15.24