Sumativní hodnocení - s tímto hodnocením jsem se napříč svým studiem setkávala a stále setkávám - od ZŠ až nyní po VŠ, a to nejčastěji jako známkou předmětu. Dále bylo toto hodnocení také využito jako známka u maturity nebo body/percentil u Scio testu jako přijímaček na VŠ a body u přijímaček na SŠ.
Formativní hodnocení - s tímto hodnocením jsem se na ZŠ a SŠ nejčastěji setkávala formou známky, ale například i formou slovní zpětné vazby, za odevzdaný úkol, průběžný test nebo nějakou jinou aktivitu. I na VŠ se s tímto hodnocením setkávám u domácích úkolů či jiných aktivit, které jsou většinou hodnoceny body, ale někdy i slovně.
Diagnostické - s touto formou jsem se setkala na SŠ, když nám byl na jeden předmět změněn učitel a chtěl na začátku roku vědět, jak daleko v předmětu jsme.