Osnova sekce

    • Video přináší formální i obsahové tipy, jak vytvořit učitelské portfolio. 

      Mezi formální autorka řadí užitečné pomůcky, jako např. kvalitní pořadač, barevné rozlišovače či fólie.

      Do obsahových potom spadá aktuální životopis, seznam absolvovaných pedagogických kurzů, detailní popis náplně předchozích prací či fotografie z pořádaných projektů.

    • Video se zabývá portfolii studentskými. Na základě názorných ilustrací vysvětluje, proč a jak je využívat či co by měla obsahovat (eseje, výsledky standardizovaných testů, studentské aktivity apod.). 

    • Autorka prostřednictvím vlastního portfolia radí učitelům, jak tuto pomůcku vytvořit a využívat. Hlavní části jejího portfolia jsou následující: životopis, průvodní dopis, doporučení z předchozích zaměstnání, certifikáty z absolvovaných kurzů a hodnocení dosavadní práce.

    • Autorka popisuje důležitost vedení učitelského portfolia. Důležité zde je např. představení vlastních učebních pomůcek a materiálů (hry, individuální projekty, pracovní listy).

    • Dr. Barbi Honeycutt ze State University v Severní Karolíně přednáší o tom, jak vytvořit poutavé a kvalitní učitelské portfolio. S důrazem na pevná teoretická východiska vysvětluje např. rozdíly mezi jednotlivými typy portfolií (comprehensive, course-based a theme-based portfolio), poukazuje na pilíře filozofie učitelů (materiály vlastní, ostatních kolegů, ale i studentů, dostatečné vysvětlování aj.) i na příklady dobré praxe.