Pedagogická praxe (Nataša Mazáčová)
Cílem této publikace je poskytnout základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství. Nedílnou součástí textu jsou prakticky orientované didaktické a metodické materiály zaměřené na rozvoj profesních kompetencí studentů učitelství především v oblasti pozorování výuky, přípravy na výuku, následné reflexe výuky a případné sebereflexe. Studijní text je určen zejména studentům učitelství, vysokoškolským pedagogům a fakultním učitelům, kteří spolupracují na vedení pedagogických praxí studentů učitelství. Součástí práce je i vymezení úkolů fakultního učitele a to, jakým způsobem se může podílet na dalším rozvoji praktikanta.
7. kapitola této publikace se věnuje sebereflexi v procesu pedagogické teorie a zaměřuje se i a vedení studentského portfolia, jeho cíle a obsah.
Klíčová slova: kompetence, náslechy, přípravy, sebereflexe, reflexe, povinnosti, rozvoj, portfolia