Dobrý den,
do sdíleného dokumentu s rozpisem témat jsem
nahrál k jednotlivým podtématům deadliny pro všechny skupiny, aby v tom nebyl zmatek. Prosím, vyberte z každé skupiny jednoho člena, který bude mít za úkol hlídat termíny skupinových úkolů (což jsou již téměř všechny po zbytek kursu) a domlouvat včasná setkání skupin k diskusím potřebným pro splnění úkolů. Je tam i napsáno, kam to máte psát - podtémata do souboru, dotazy do
moodle (=do fóra skupiny do vlákna k danému tématu).
Rekapitulace: vždy skupina zasílá ve větším předstihu podtéma a v týdenním předstihu zasílají experti anotaci a ostatní otázky k diskusi.
Příští týden 5.4. prodiskutujeme se Žlutými podtéma "Digitální rané dětství - ICT v předškolním věku" a se Zelenými podtéma "Digitální rodičovství".
Skupiny Modrých a Bílých prosím, aby tímto zaslali do nedělního večera sociologicky relevantní dotazy* k podtématům, u kterých by byli rádi, aby se tím směrem odvíjela diskuse k tématu, případně na něž by jako absolventi kursu rádi znali odpověď (i když to bude odpověď v podobě "to se neví, pravděpodobně to může být takto, v současnosti se zkoumají tyto a tyto otázky"). U každého podtématu by měla skupina vygenerovat počet dotazů alespoň odpovídající počtu členů, ale čím více, tím samozřejmě lépe (udělejte si ideálně skupinový brainstorming). Protože nejedeme podle původního plánu a času není tolik, stačí, pokud dotazy zašle každý člen za sebe v příslušném vláku v diskusním fóru své skupiny (pozor na nežádoucí dublování otázek).
Aktivní účast na semináři bude kontrolovaná jako podmínka získání atestace, pokud Vám v tom nebrání vážné důvody, choďte prosím včas, naposled bylo na začátku semináře v místnosti 5 lidí z 22.
Diskuse k podtématům v semináři nebude probíhat jako série referátů, ale jako diskuse ve formátu
fishbowl, kde členové dané skupiny budou experti na dané podtéma, které budou diskutovat na základě dotazů "vnitřního" i "vnějšího" kruhu (jako opora nám poslouží dotazy ze skupinové přípravy). To samozřejmě předpokládá hlubší přípravu k danému tématu, odpovědi by měly vycházet z nastudovaných odborných zdrojů (nemusí jít nutně o odborné články, může jít i o popularizace, videa nebo rozhovory s experty). Experti můžou mít po ruce co budou chtít, ale již nemůžou během diskuse dohledávat další informace na internetu (mohou ale poprosit někoho z outer kruhu). Pokud skupina expertů bude chtít mít k diskusi připravené opory v podobě slidů, na které bychom překlikli během diskuse, pokud by to bylo potřeba, není problém. Techniku představím, vyzkoušíme jí poprvé, v příloze je slide k základním pravidlům (přeskládám židle v místnosti před smeinářem).
Jakékoli
problémy nebo nejasnosti hlašte asap přes fóra v moodle.
PL
* pro jistotu jsem to naformuloval jako "sociologicky relevantní dotazy" = ptáme se na vědecký poznatelný, objektivní stav věci, příčiny, souvislosti, nikoli na to "jak to máte Vy" nebo "co si myslíte o" (jen pro jistotu, občas mi takto někdo ujede :)