Osnova sekce

    • K ústní zkoušce může být připuštěn pouze student/ka, který/á se účastnil seminárních částí předmětu (dvě návštěvy parlamentních budov, pozorování a prezentace a diskuse).

      Kurz bude zakončen ústní zkouškou ověřující znalosti získané během přednášek a dále z povinné a doporučené literatury či studijních materiálů.

    • 20. 2. Úvodní hodina – způsoby zkoumání parlamentů, role parlamentů

      27. 2. Parlament ČR (počátky PS a Senátu, bikameralismus, postavení v rámci pol. sys.)

      6. 3.  Historie parlamentarismu

      13. 3. Parlamentní reprezentace

      20. 3. Legislativní proces

      27. 3. Kontrolní funkce parlamentů

      3. 4. Expertíza, parlamentní administrativa, parlamentní inovace, trendy

      10. 4. Pravice a levice

      17. 4. Prezentace studentů

      24. 4. Prezentace studentů

      1. 5. SVÁTEK (VÝUKA NEPROBÍHÁ)

      6. 5. Prohlídka Federálního shromáždění (od 15.00). Registrace: https://forms.gle/awtoHAepNa8gkktE7

      8. 5. SVÁTEK (VÝUKA NEPROBÍHÁ) 

      12. 5. Prohlídka Poslanecké sněmovny (od 14.00) - Registrace: https://forms.gle/3nkjLoQZ9awKiGAt8

      15. 5.  Prezentace studentů
    • Analýza činnosti vybraných sněmovních výborů za 9. volební období

      12 skupin po 2-3 osobách. Výstup v podobě prezentace by neměl přesáhnout 13 minut a 20 slidů. Prezentace by měla zahrnovat nejdůležitější informace o činnosti výboru za volební období – četnost jednání výboru a jeho podvýborů, statistiky legislativních výstupů, personálie (proměny), témata, komplikace, medializace, nejdůležitější legislativa a zázemí/administrativa výboru.

      Zejména poslední 4 aspekty pomohou zodpovědět osobní interviews se členy sekretariátu výboru, popřípadě s tajemníky výborů, popř. s jejich politickým vedením (předsedové/místopředsedové).

      Součástí analýzy by mělo být i osobní pozorování na jednání výboru. Během pozorování na výboru se soustřeďte na kulturu výboru, obsah jednání, moderaci, vystupující a výsledky (není třeba účastnit se celého jednání výboru). Rovněž oceníme Vaše osobní hodnocení průběhu navštívených schůzí výborů a další zjištěné zajímavosti. Pozorování prosím doložte fotografií účasti na výboru. 

      Prezentace prosím zasílejte min. 3 dny před termínem semináře, na kterém budete své výstupy prezentovat, a to na email david.jagr@fsv.cuni.cz. Seminární práce nevyžadujeme, postačují prezentace. Děkujeme a držíme palce!

      ROZDĚLENÍ DO SKUPIN A TERMÍNY:

      17. 4. Rozpočtový výbor Julie Drážďanská,  Lucie Hejnová
      17. 4. Výbor pro životní prostředí Kristýna Hajdová,  Andrea Krymláková
      17. 4. Zahraniční výbor Linda Mariašová,  Tereza Šírlová
      17. 4. Zemědělský výbor  Adam Matouš,  Jan Vaculík
      24. 4. Výbor pro bezpečnost Terezie Půbalová, Lucia Rojková
      24. 4. Výbor pro obranu Vojtěch Janků,  Adam Kříž
      24. 4. Výbor pro sociální politiku Sofya Doyko,  Kristina Petryshynets
      24. 4. Výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Matěj Felix Caba,  Jan Mareš
      24. 4. Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj Adam Kočvara, Matyáš Med
      15. 5. Ústavně-právní výbor – 3 osoby Petr Hrubý, Jiří Kapras, Ivan Shkurat
      15. 5. Výbor pro evropské záležitosti - 3 osoby Anna Bílková,  Szymon Rutkowski,  Adam Vrubel
      15. 5. Výbor pro zdravotnictví – 3 osoby Lukáš Grund, Dominika Křížová, Tereza Pchálková
      15. 5. Hospodářský výbor Eliška Prostřední, Klára Halašková