Ukol1 - zadani

Ad (A) Cílem obsahové analýzy je indexace zdrojů umožňující přístup k nim a jejich využití.

Ad (A), (E), (F) Indexace může znamenat:

a) tvorbu indexu (indexového souboru)
b) vyjadřování obsahu (věcný popis / zpracování) informačních zdrojů (= strana pojem - znak sémiotického trojúhelníku)


Ad (B) Během obsahové analýzy se analyzuje obsah (nejprve "oddělíme" obsah od formy, poté členíme obsah na dílčí části, ev. aspekty).

Ad (C) Předmětem obsahové analýzy je znak.

Typy znaků - Joseph Kosuth: Jedna a tři židle (1965)

Typy znaku


Ad (D) Produktem obsahové analýzy jsou obsahová metadata.

Obsahová metadata definovaná ve funkčních požadavcích na bibliografická metadata v modelu IFLA LRM:

Najít (find) informační zdroj
Určit (identify) informační zdroj
Vybrat (select) informační zdroj
Získat (obtain) informační zdroj
Prozkoumat (explore) informační zdroj

Dotaz v elektronické konferenci Knihovna:

Obsahova metadata

Řešení dotazu pomocí obsahových metadat: https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001303893&local_base=NKC

Naposledy změněno: pátek, 13. října 2023, 20.09