1) Názov a adresa obchodu.
BILLA, Na Petřinách 1945/55, 160 00 Praha 6-Břevnov.
2) Názvy zistených tried/kategórií.
ovocie a zelenina, bio produkty, mäsové produkty, korenia a kondimenty, pečivo, lahôdky, cereálie, káva a čaj, konzervy, cestoviny, instantné jedlá, alkoholické nápoje, nealkoholické nápoje, produkty na varenie a pečenie (napr. cukor, múka, ryža, olej), mliečne produkty, mrazené výrobky, pochutiny a sladkosti, drogéria, produkty pre zvieratá, produkty pre deti, noviny a časopisy
3) Prípady duplicity.
Akciový tovar (napríklad mlieko v zľave hneď pri dverách obchodu a zároveň vzadu pri mliečnych produktoch), tie isté sladkosti pri pokladni a tiež v svojej samostatnej sekcii, niektoré značky kávy vystavené v samostatných menších regáloch ďalej od sekcie káv a čajov.
4) Dôvody členenia.
Tovar v obchode je podľa mňa zoradený podľa toho, aké kombinácie potravín sa obvykle nakupujú a konzumujú spoločne a zároveň tak, aby si toho zákazník všimol pri nákupe čo najviac a mohol tak toho čo najviac kúpiť. V tomto obchode napríklad nájdeme pri čajoch medy, sekcia cestovín naväzuje na sekciu sáčkových omáčok a regál s alkoholickými nápojmi je hneď oproti regálu so slanými drobnosťami - všetky tieto dvojice typov produktov sa dopĺňajú, ak si kúpime jeden, je pravdepodobné, že budeme chcieť alebo potrebovať aj druhý. V niektorých prípadoch plní usporiadanie aj istú praktickú funkciu - dbá sa na správne skladovanie potravín a chladené produkty teda nemôžu byť rozhádzané po celom obchode, musia byť pri stene v chladiacich boxoch, kvôli čomu pri sebe v tejto sekcii niekedy nájdeme aj potraviny, medzi ktorými nie je až tak silná asociácia. Zároveň sa však členenie samozrejme riadi marketingom a než sa dostaneme k produktom, pre ktoré sme do obchodu skutočne prišli, musíme prejsť popri viacerých regáloch so zlacneným tovarom. V zóne pokladne navyše nájdeme sladkosti, ktoré nás majú nalákať kým čakáme vo fronte alebo platíme za nákup.
Prečo sú salámy vedľa syrov? Oba produkty sú chladené a môžu sa konzumovať spolu, napríklad v sendvičoch.
Prečo nie sú vlašské orechy tam, kde sú buráky? Málokedy ich kupujeme spolu a majú rôzne využitie. Buráky sa považujú skôr za slanú pochutinu, ktorá sa konzumuje sama o sebe ako občerstvenie, zatiaľ čo vlašské orechy sa skôr používajú ako surovina pri príprave dezertov.
Prečo sú inde fazuľové lusky a inde fazule (a ešte inde mrazené fazuľové lusky)? Pretože sa skladujú rôznymi spôsobmi. Mrazené fazuľové lusky nemôžu byť s ostatnými druhmi fazulí, pretože musia byť v chladiacom boxe. Čerstvé fazuľové lusky sa zas od fazulí v konzerve líšia balením a minimálnou dobou spotreby.
Prečo sú baterky na jednom regáli so žuvačkami? Oboje sú drobnosti, ktoré by si zákazník ťažko všimol inde. Navyše sa oboje často nakupujú impulzívne - žuvačky sú príjemné občerstvenie, zatiaľ čo baterky sa vždy hodia do zásoby.