Úkol k tématu symbolický interakcionismus (do 11. 11. 2023 15:00)
0) Napište, prosím,
své jméno (aspoň iniciálu) a příjmení.
1) Pozorně si přečtěte úryvek z knihy George Herberta Meada Mysl, já a společnost, ss. 79-82 (text je ke stažení v tomto úkolu), o rozdílu mezi hraním si na něco a hrou. Odpovězte na následující otázky:
a) Co dítěti v rané fázi jeho vývoje pomáhá odlišit vlastní já od organismu?
b) Když si děti hrají na schovávanou, je to hraní nebo hra?
c) Když si děti hrají na indiány, je to hraní nebo hra?
d) Co musí dítě umět, aby mohlo hrát baseball nebo jinou komplexní kolektivní hru?
e) Jaký je smysl pravidel hry?
f) Jak má organizovat svůj život plně vyvinuté já?
g) Je v textu něco, čemu nerozumíte a co byste chtěl-a vysvětlit?
2) V tomto úkolu se opět přesuneme do městského prostoru mezi Celetnou a náměstím Jana Palacha. Na základě vlastního pozorování a sociologické představivosti uveďte příklady těchto goffmanovských jevů:
a)
management dojmů
b) projev stigmatizace
c) rozdíl mezi prezentací já na scéně a v zákulisí.
- 24. listopadu 2021, 23.58