Zpracování dat v SPSS
Data obsahují popisné proměnné a dále předměty Čj, M, F, Př, Z, D s uvedenou oblibou (_o), obtížností (_p), významem (_v) a známkou (_z).
1. Upravte typ proměnných tak, aby odpovídal povaze dat.
2. U všech numerických proměnných upravte počet desetinných míst na 0.
3. Spočtěte frekvenční tabulky pro oblibu, obtížnost, význam a známku z matematiky.
4. Za pomoci chí-kvadrát testu nezávislosti zjistěte, zda existuje vztah mezi oblibou a známkou z Čj.
5. Vytvořte novou proměnnou Průměr, a to jako průměr známky z Čj, M, F, Př, Z a D.
6. Zjistěte, zda má proměnná Průměr normální rozdělení.
7. Zjistěte, zda se statisticky významně liší Průměr u chlapců a dívek. Použijte parametrický i neparametrický test. Který je vhodnější?
8. Zjistěte, zda se statisticky významně liší Průměr podle ročníku žáků. Použijte parametrický i neparametrický test.
9. Spočtěte Spearmanovy korelační koeficienty mezi obtížností všech předmětů.
10. Použijte faktorovou analýzu pro všechny proměnné týkající se školních předmětů. Popřemýšlejte o vhodném počtu faktorů a pak je interpretujte. malé faktorové zátěže ignorujte.
11. Za pomoci příkazu File – Export -All visible všechny výsledky exportujte do Wordu a okomentujte.