Hodnocení - vymezení pojmů a jejich aplikace
Conditions d'achèvement
À terminer : mercredi 10 avril 2024, 09:30
Přečtěte si následující vymezení několika pojmů souvisejících se školním hodnocením žáků a napište příklady sumativního, formativního a diagnostického hodnocení, s nimiž jste se setkali během své vzdělávací dráhy.
- Hodnocení je výrok o hodnotě hodnoceného jevu. Při hodnocení vždy porovnáváme, přičemž výkon může být vztahován k cílům (standard, kritéria), výkonům ostatních (soutěž) nebo předešlému stavu (zlepšení).
- Popisná zpětná vazba neobsahuje hodnotící složku, ale vyjadřuje, co vidíme nebo slyšíme. Aby byla užitečná, musí být konkrétní a vztahovat se ke složkám výkonu, které jsou specifikovány v cílech.
- Diagnostické hodnocení se využívá na začátku učícího procesu a slouží k rozhodování o podobě výuky (metodách, obsahu, cílech).
- Formativní hodnocení se užívá v průběhu učení a pomáhá žákům ve volbě dalších kroků k dosažení cílů, tedy k jejich dalšímu učení. Je založeno na důkazech o dosaženém výkonu, typicky popisu výkonu vztaženém ke kritériím.
- Sumativní hodnocení shrnuje výsledek učení k určitému okamžiku. Může mít podobu slovního hodnocení, známky či bodů. Využívá se na konci učení a vyjadřuje míru osvojení určitého učiva, znalosti, dovednosti.
- Výkon žáka může hodnotit pedagog (učitelské hodnocení), sám žák (sebehodnocení) nebo třeba jeho spolužáci (vrstevnické hodnocení).
Ce forum est un forum Questions et réponses. Pour voir les autres réponses, vous devez d'abord poster votre propre réponse.
Statut | Discussion | lancée par | Dernier message | Réponses | Actions |
---|---|---|---|---|---|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
3 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|
|
Verrouillé
|
|
|
0 |
|