Didaktika TV II 20
Section outline
-
Všechny zdravím,
v tomto kurzu naleznete vše pro splnění předmětu Didaktika TV II v akademickém roce 2019/2020.
Uvedené úkoly platí pro splnění předmětu Didaktika TV II (specka i nespecka), studentky specializace TV mají ale jiné otázky ke zpracování + další úkoly viz. níže. !!!
Ke splnění alternativních podmínek ukončení předmětu je třeba:
1. písemně vypracovat jednu ze zadaných otázek
2. vypracovat úkol, který se týká diagnostiky pohybových schopností dětí předškolního věku
3. vytvořit tři písemné přípravy dle zadání
+ specializace TV - zadané úkoly
Otázky je nutné odevzdat do 30.4.2020 (poslat na pracovní mail zdenka.engelthalerová@pedf.cuni.cz)
Ostatní úkoly lze odevzdat dle vlastního uvážení, ale minimálně 7 dní před naplánovanou zkouškou z Didaktiky TV II
Zkouška bude probíhat online přes skype, nebo WhatsApp dle individuální domluvy. Termíny vypíši na konci dubna a pošlu formou formuláře na googl disku.
Nabízím i možnost online konzultací - domluvit lze na mailu, či tel: 604681034
-
-
POZOR - nezaměňovat pohybové SCHOPNOSTI a DOVEDNOSTI
-
Nezapomeňte na metody opakování pohybového úkolu - koncentrovaně a disperzně, metodu kontrastu, metodu manipulace se zatížením - trvalé, střídavé, intervalové.
-
V MŠ používáme spíše termín zpevňování, místo posilování,zpevňujeme většinou části těla, posilujeme jednotlivé svalové skupiny...
-
Nezapomeňte, že se bavíme o formách TV v MŠ, jednotku TV (dlouhou 40 - 60 min.) zařazujeme alespoň jednou týdně.
-
Otázka je zpracovaná velice obecně, je potřeba specifikovat v rámci TV.
-
-
Nezapomeňte na metabolické poruchy - cukrovku a nadváhu a obezitu.
-
Kdy je možné s dětmi začít bruslit? A proč? Kdy je možné začít s dětmi lyžovat a za jakých podmínek? Co je vhodnější – sjezdové nebo běžecké lyžování? A proč?
-
-
Každá máte vybranou jednu otázku ke SZZ, kterou zpracujete do 10.5. a zašlete mi ji na mou pracovní adresu: zdenka.engelthalerova@pedf.cuni.cz
-
Připravte si také praktické činnosti, realizované v MŠ, pro rozvoj pohybových schopností.
-
Je třeba si uvědomit co dělá učitel v jednotlivých fázích motorického učení.
-
V MŠ používáme hlavně termín CVIČEBNÍ JEDNOTKA.
-
V otázce je třeba více rozvést konkrétní sportovní aktivity vhodné pro děti předškolního věku.
-
úkolem z předmětu Praxe 5 je vytvořit 3 vzorné přípravy na cvičební jednotku a sebereflxe - tabulka hodnocení studenta, kde vynecháte otázky týkající se samotné praxe - komunikace s dětmi apod. druhou stranu formuláře vyplníte na základě příprav - formulář shrnuje všechny tři přípravy - tyto přípravy a hodnocení si vezmete s sebou ke státní bakalářské zkoušce místo domlouvaného portfolia z praxe 5
Celkem budete mít tedy 5 příprav - 3 z praxe a 2 povinné z didaktiky (pohybovou chvilku a rozvoj pohybových schopností)
Přípravy odevzdejte nejméně 7 dní před zkouškou z didaktiky.