Hodnocení - vymezení pojmů a jejich aplikace
Требуемые условия завершения
Due: четверг, 10 апреля 2025, 09:30
Přečtěte si následující vymezení několika pojmů souvisejících se školním hodnocením žáků a napište příklady sumativního, formativního a diagnostického hodnocení, s nimiž jste se setkali během své vzdělávací dráhy.
- Hodnocení je výrok o hodnotě hodnoceného jevu. Při hodnocení vždy porovnáváme, přičemž výkon může být vztahován k cílům (standard, kritéria), výkonům ostatních (soutěž) nebo předešlému stavu (zlepšení).
- Popisná zpětná vazba neobsahuje hodnotící složku, ale vyjadřuje, co vidíme nebo slyšíme. Aby byla užitečná, musí být konkrétní a vztahovat se ke složkám výkonu, které jsou specifikovány v cílech.
- Diagnostické hodnocení se využívá na začátku učícího procesu a slouží k rozhodování o podobě výuky (metodách, obsahu, cílech).
- Formativní hodnocení se užívá v průběhu učení a pomáhá žákům ve volbě dalších kroků k dosažení cílů, tedy k jejich dalšímu učení. Je založeno na důkazech o dosaženém výkonu, typicky popisu výkonu vztaženém ke kritériím.
- Sumativní hodnocení shrnuje výsledek učení k určitému okamžiku. Může mít podobu slovního hodnocení, známky či bodů. Využívá se na konci učení a vyjadřuje míru osvojení určitého učiva, znalosti, dovednosti.
- Výkon žáka může hodnotit pedagog (učitelské hodnocení), sám žák (sebehodnocení) nebo třeba jeho spolužáci (vrstevnické hodnocení).
Наступил крайний срок для публикации сообщений на этом форуме, поэтому вы больше не можете писать на нем.
Это форум «Вопрос-Ответ». Для того, чтобы увидеть ответы других участников на поставленный вопрос, Вам необходимо разместить свой ответ
Статус | Обсуждение | Начато | Последнее сообщение | Ответы | Действия |
---|---|---|---|---|---|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
|
|
0 |
|
||
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
0 |
|
|
Заблокировано
|
|
|
1 |
|