Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -
Počet odpovědí: 25

Dobrý den,

přikládám svou vypracované podklady pro žáky v rámci týdne (23.03. - 27.03.2020) na předmět PŘÍ.

Také vkládám svou sebereflexi práce.

 

S pozdravem,

Studničková

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

vkládám vypracované podklady pro v rámci distanční výuky v rámci týdne (30.03. - 3.04.) na předmět PŘÍ.

Studničková

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

vkládám přípravu na první online distanční skype výuku s dětmi ve středu 1.04.2020.

Také přikládám pracovní list a reflexi konzultace nad touto přípravou.

 

Studničková

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

přikládám vypracované podklady pro žáky v rámci týdne (06.04. - 10.04.2020) na předmět ČJ.

Vše je tématicky orientováno na blížící se Velikonoce.

 

S pozdravem,

Studničková

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

vkládám svou přípravu na skype online distanční výuku s dětmi a dále následnou sebereflexi.

 

S pozdravem,

Studničková

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Milá Maruško

děkuji za materiály. Tentokrát jsem své postřehy vložila formou komentářů do jednoho ze souborů. Stále se s vámi vracím k cílům...! :-)

Na pracovních listech oceňuji, že jste diferenciovala podle obtížnosti vzhledem k různým úrovním žáků. Neporozuměla jsem, komu je přesně určen pracovní list - zlomky, kmenové?

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

při formulaci cílů by měla pomoci přednáška, je to tak? 

Kmenové zlomky byly ten nejjednodušší pracovní list. 

 

Studničková

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Maruško,

přednáška, semináře z didaktiky na toto téma a doporučená studijní literatura (např. Kalhous, Obst Školní didaktika; Skalková Obecená didaktika, aj...).

PH

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

vkládám přípravu na skype výuku 22.04.2020.

VÝUKA Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ NEPROBĚHLA - NEBUDE REFLEXE.

 

Studničková

Příloha 15869471791185181177147410614910.jpg
Příloha 15869472111631061821564793582423.jpg
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Maruško,

děkuji.

Na přípravě ocenuji, že již v procesu plánování předvídáte možné situace, které mohou nastat a snažíte se na alternativně připravit. Opět však ty cíle.... žák chápe, ví... Jak to zformulovat korektně? Tento problém se pak objevuje v oblasti toho na čem poznáte dosažení cíle - žák zná všechny zmiňované pojmy. Co to ale přesně znamená? Jaké důkazy o učení žáků byste musela získat, abyste cíl vyhodnotila jako úspěšně naplněný?

Ještě přemýšlím o reflexi. Zjišťujete, jak se online hodina žákům líbila. Zkuste naplánovat takovou podobu a formu reflexe, aby se vztahovala ke zhodnocení míry naplnění výukových cílů.

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

vkládám distanční úkoly pro děti v rámci týdne 27.04. - 01.05.  (HV/VV)

Studničková.

Příloha Poznámka 2020-05-01 113826.png
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

vkládám přípravu na poslední distanční skype výuku 13.05.

Studničková

Příloha 15887497935427225316954899396019.jpg
Příloha 1588779014122199026810417708453.jpg
Příloha 15887790532949075441690823366874.jpg
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Milá Maruško,

děkuji za všechny vložené materiály.

Vkládám podnět k zamyšlení k přípravě na vyučovací hodinu ČJ/Pří 13.5. V závěrečném zhodnocení/reflexi jste si naplánovala, že žákům položíte tyto otázky: Jak se vám hovor/online hodina líbila? Od 1 do 10, jak byste ji ohodnotili? Co se vám nejvíce líbilo?

Nvrzhuji vám prosím ještě jednou myšlenkový proces plánování týkající se závěrečné reflexe.
Jak by bylo možné reflexi provés jinak než jen zjišťovat, co se žákům líbilo nebo nelíbilo?
Co je smyslem reflexe na závěr vyučovací jednotky? Jakou roli v tomto smyslu hrají výukové cíle, které si v rámci plánování stanovujete?
Jak by se dala vámi navržená reflexe smysluplně alterovat/udělat jinak?
Co byste získala vy jako učitelka i děti důležitého? Tzn. k čemu by změna navržené reflexe byla dobrá?

Mějte se hezky a přeji vydařenou skype hodinu!

Petra Horská

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Milá Maruško,

děkuji za materiály.

Příprava je strukturovaná a srozumitelná. Oceňuji, že jste zařadila zkušenostní a názorné učení :-) Nenašla jsem vloženou reflexi... Sdíleli jste přípravy s Věrkou pro různé skupinky žáků? Byly vaše zkušenosti z výuky v některých aspektech podobné?

Vkládám další podnět pro vaše zamyšlení. Opět se ještě vracím k formulaci výukového cíle - Obeznámit žáky s pohlavním a nepohlavním rozmnožováním u rostlin.
Které zákonitosti je třeba brát v úvahu pro správné formulování výukových cílů? (viz téma formulování výukových cílů v didaktice).
Ve  kterých ohledech jsou vámi formulované cíle problematické?
Pokuste se cíl formulovat lépe, korektněji.

Proč je důležité cíle formulovat pregnantně?

Ještě tip k reflexi. Jak jinak by bylo možné závěrečnou reflexi zaměřit vzhledem k výukovým cílům hodiny?

Mějte se hezky!

PH

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

sebereflexi jsem již dodala. Každá si přípravu v naší skupině v rámci skype výuky vypracováváme sami,

ovšem na základní struktuře se domlouváme společně, aby děti ve všech skupinkách na skypu (celá třída) měla podobnou výuku.

 

Zkusím se ještě zaměřit na formulaci výukových cílů, pořád si nejsem jistá, že problematiku správně chápu.

 

Studničková

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Milá Maruško,

děkuji za vložení materiálů.

přidávám pár postřehů k 1. skype výuce.
Oceňuji vaše posuny ve formulaci cílů. Formulujete cíle dílčí a přemýšlíte o jejich ověžení. Opět nezapomeňte vždy cíle formulovat vždy z pozice žáka (Žák...), užívat aktivních sloves (viz Bloom. taxonomie) a být co nejkonkrétnější.

Na úvod jste hezky zařadila zopakování pravidel, pak motivace a rozehřátí, hlavní aktivity a za závěr reflexe.

V reflexi se správně věnujete hodnocení dosažení výukových cílů. Zaměřtě se však také na zdůvodnění. Píšete, že cíle byly naplněny dle představ. Na základě čeho tak usuzujete (argumentace)? :-)

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

děkuji především za upřesnění formulace výukových cílů. 

Příště si dám pozor přesněji na argumentaci a zdůvodnění.

 

Studničková

 

V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Milá Maruško,

děkuji za vložené materiály. Připojuji několik svých postřehů k výuce přírodovědy - pracovní list živočichové.

Moc hezky žáky v úvodu oslovujete a je skvělé, že přemýšlíte nad úvodní motivací.

Nezapomínejte, že ke všem výukovým materiálům byste měla formulovat výukové cíle!

Fajn, že materiál vedl žáky k práci s rozličnými informačními zdroji.

Jakou jste získala zpětnou vazbu od dětí?

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Marie Studničková -

Dobrý den,

děkuji moc za zpětnou vazbu, na výukové cíle si dám větší pozor a přikládám

příklad dotazníku od jednoho z žáků - zpětná vazba je z 95% pozitivní.

 

Děkuji,

Studničková

Příloha Poznámka 2020-04-08 112148.png
V odpovědi na Marie Studničková

Re: Distanční podpora výuky - PŘÍ - M. Studničková (23.-27.03.20)

autor Petra Horská -

Milá Maruško,

děkuji za ukázku vyplněného hodnotícího dotazníku od jednoho z žáků. Ve kterých ohledech Vás informace získané z dotazníků od žáků v rámci reflexe vedly k podnětným zjištěním týkajících se proběhlé výuky? Uvědomila jste si něco, co byste příště ráda zohlednila ve výuce?

Těším se na vaše další materiály z tohoto týdne.

Mějte se hezky!

Petra Horská