Distanční výuka – Michalová

Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -
Počet odpovědí: 18

Dobrý den,

vkládám ještě jednou svoji přípravu na hodinu vlastivědy, abych zde měla soubory ucelené pod jedním vláknem. Vkládám ještě soubor s komentářem a reflexí. Reflexe od dětí bude dodána, až ji budeme mít k dispozici.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Pracovní list_příprava_30.3.-3.4._Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám přípravu na 2 vyučovací hodiny, které proběhnou v týdnu 30.3.-3.4.2020.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Pracovní list_příprava_30.3.-3.4._Michalová

autor Petra Horská -

Milá Kláro,

děkuji za průběžné vkládání vašich materiálů. Je fajn, že u některých z nich připojujete také postřehy paní učitelky.

Připojuji několik postřehů k zamyšlení:

Dalo by se ve tvorbě "výstavbě" pracovních listů zohlednit schéma evokace - uvědomění si významu - reflexe?

U pracovního listu Čj jsem neobjevila, kde žáci naplňují cíl "Žák správně doplní do cvičení i,í,y,ý". Jak by dal tento cíl zformulovat lépe ve vazbě na konkrétní učivo?

Zkuste se ještě zamyslet nad "zohledňování potřeb jednotlivých žáků". Ve třídě je různorodé spektrum dětí - akcentují cvičení a úkoly, které vytváříte odlišnosti těchto děti?

Mějte se hezky!

Petra Horská

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám reflektivní dotazníky od dětí z týden 23.-27.3.2020. Kvůli velikosti souboru jsem nemohla vložit všechny a ani se nám všechny nevrátily zpět. Dále vkládám materiál pro videohovor na téma charakteristika postavy.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Petra Horská -

Kláro,

přidávám podnět pro vaše další zamyšlení. Jak byste výukový materiál z vlastivědy upravila na základě zpětné vazby a postřehů od žáků? :-)

K přípravě "Charakteristika postavy" - vhodně opakujete pravidla na začátku; fajn je rozehřátí na začátek. Nabízím vám zamyšlení nad formulací cílů. Jak by se níže uvedené cíle dali zpřesnit a lépe zformulovala? Co to přesně znamená, že žák pracuje s osnovou? Na základě kterých skutečnosti žák rozliší vnitřní a vnější charakteristiku? Cíle k materiálům zformulujte jako by se mělo jednat o hodinu učenou v rámci přímé výuky.

  • Žák rozliší vnitřní a vnější charakteristiku.
  • Žák pracuje s osnovou.

Nenašla jsem vložený pracovní list, na který odkazujete.

Jak dopadl skype hovor s dětmi? Prosím připojte svoji reflexi.

Děkuji

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám reflexi na online výuku z minulého týdne-charakteristika. Dále vkládám přípravu na online výuku tento týden-vlastivěda-EU a přípravu na hodinu výtvarné výchovy a pracovních činností.

Děkuji za podněty k zamyšlení. Příště se budu snažit tyto informace do svých souborů přikládat.

Pracovní list s charakteristikou, který zmiňuji ve své přípravě, připravovala Věra, která měla ten týden přípravu pracovního listu z českého jazyka na starosti. Při online výuce šlo jen o vysvětlení informací z listu, které by mohly být pro žáky těžko uchopitelné.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám reflexi na online výuku vlastivědy. Příští týden nás čeká online výuka přírodopis.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Petra Horská -

Milá Kláro,

děkuji za všechny vaše vložené přípravy a reflexe. Z materiálů je vidět, že online hodinu hezky strukturujete a vnáší do ní řád. Oceňuji, že jste si předem sepsala otevřené otázky, skrze které jste žáky aktivizovala. Taktéž oceňuji, že učivo neshrnujete vy, ale vybízíte a vedete k této aktivitě žáky. Fajn, že jste do výuky zapojila mapu, učivo propojujete s blízkou zkušeností žáka a vede žáky k vyvozování závěrů na základě vlastní myšlenkové aktivity a argumentace.

Pro vaše další zamyšlení vám přikládám podnět: Ve kterých ohledech by bylo vhodné a možné výukové cíle dále konkretizovat?

Máte zpětnou vazbu, zda a jak žáci tvořili dobrovolné úkoly?

Mějte se hezky a těším se na vaše další materiály!

Petra Horská

 

 

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám přípravu na online hodinu přírodovědy. Zároveň přikládám reflexi na online výuku přírodovědy nás všech ze skupiny, protože jsme dnes měly možnost vidět se navzájem. Dále vkládám pracovní list na hodinu českého jazyka na týden 20.-24.4.2020.

Zpětnou vazbu od dětí z minulého týdne ještě nemáme k dispozici. Domluvím se s paní učitelkou, jestli jí přišly reflektivní dotazníky zpět.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Petra Horská -

Milá Kláro,

z vaší reflexe se mně potvrdilo, co jsem si myslela při pročítání příprav u Věrky a Marušky :-) Všechny jste učili stejné téma a předpokládám, že jste i sdíleli přípravy. Své komentáře a tipy pro zamyšlení jsem hodně psala už holkám. Prosím mrkněte k nim do vlákna.

U přípravy na Čj oceňuji, že ji více propojujete s klíčovými kompetencemi a promýšlíte je vzhledem k přímé výuce. Pracovní list má jasné instrukce i strukturu. Jsem zvědavá, jakou s pracovním listem uděláte zkušenost vzhledem k práci dětí. Tip pro vás: Pokud by se jednalo o přímou výuku, jakými způsoby bylo možné na závěr hodiny reflektovat naplňování vybraných aspektů klíčových kompetencí?

Mějte se hezky!

PH

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám přípravu na online výuku vlastivědy a zároveň její reflexi. 

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám přípravu na online výuku českého jazyka-stavba věty a pracovní list z českého jazyka-práce s textem.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám reflexi videohovoru na nás tři.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Petra Horská -

Milá Kláro,

děkuji za vámi vložené materiály. Oceňuji, že jste se pustila také do písemné reflexe výuky Marušky a Věrky. Co z toho, čeho jste si všimla, v jejich výuce může být také inspirativní pro vás? Ve kterých ohledech a proč?

Přidávám také další tip: zkuste své zamyšlení nad tím, jak materiál respektuje odlišné potřeby žáků zaměřit do oblasti odlišných učebních typů žáků? Reflektuje materiál a naplánované aktivity nějak odlišné učební typy žáků nebo případně odlišné schopnosti dětí? Ano x ne? Ve kterých ohledech? Jak by se to příště dalo zařídit, aby více respektoval?

Mějte se hezky!

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám podklad pro online výuku českého jazyka včetně aktivity, kterou budu dětem promítat pomocí sdílené obrazovky. Dále vkládám pracovní list na vlastivědu.

Líbilo se mi, že Maruška žákům promítala obrázky k aktivě z připravené prezentace. Tak jsem to původně neměla, ale vypadalo to velice prakticky, tak jsem si do prezentace obrázky také dala. Ani jedna z holek se nenechá vyvést z míry, když nemají ony nebo žáci úplně ideální připojení k internetu. Kdyby na nich žáci viděli, že zmatkují, tak by mohli zmatkovat také. Je tedy dobře, že tyto své pocity neventilují, i když jsme si poté říkaly, že to pro ně nebylo jednoduché.

Děkuji

Michalová Klára

 

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám reflexi na online výuku českého jazyka 6.5. a aktivitu, kterou jsem s dětmi dělala pomocí sdílené obrazovky.

Děkuji

Michalová Klára

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

vkládám přípravu na online výuku českého jazyka a přírodovědy včetně tabulky, která slouží k promítnutí na sdílenou obrazovku. Dále vkládám pracovní list na poezii na týden 11.-15.5.2020.

Děkuji Michalová

V odpovědi na Klára Michalová

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Petra Horská -

Milá Kláro,

děkuji z všechny vaše vložené materiály. Pročetla jsem si je a opět nabízím podněty k vašemu dalšímu promýšlení problematiky.

V reflexi na hodinu ČJ z 6.5. píšete, že cíle, které jste si stanovala, žáci v procesu svého učení naplnili. Na základě, kterých skutečností, tak uvažujete? Jaké důkazy o učení žáků jste získala?

Ve kterých ohledech by se daly konkretizoat výukové cíle, které jste formulovala v provním listě "poezie"? K čemu by bylo dobré tento krok učinit?

Plánujete na závěr online hodiny ČJ zařadit reflexi? Jaká byla její povaha vzhledem k formulovaným cílům a učební aktivitě žáků?

Přeji hezké prožití posledního týdně praxe!

Petra Horská

 

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční výuka – Michalová

autor Klára Michalová -

Dobrý den,

děkuji Vám za zpětnou vazbu. Úkoly, které vybírám, jsou vybrány tak, aby cíle naplňovaly. Že bylo cílů dosaženo předpokládám podle odpovědí žáků. Když žáci správně odpovídají na mé otázky a správně vyřeší úkoly, tak předpokládám, že zadané věci pochopili.

Je pravda, že cíle v tomto pracovním listě (poezie) byly pojaty široce. Asi tak není zcela zřejmé, co jsem těmito cíli myslela. Možná kdyby měl podle těchto cílů učit někdo jiný, tak by mu nebylo zcela jasné, co nimi myslím, i když se každý vztahuje k určité úloze, což by tam tedy také mohlo být doplněno.

Na závěr hodin vždy dochází ke shrnutí učiva žáky. Cíle většinou obsahují to, co si žáci měli z hodiny odnést. Na to se tedy na konci doptávám. Vždy se také snažím vyzdvihnout to, co se žákům povedlo. To ovšem nedělám pouze na závěr, ale i bezprostředně během aktivit.

Dnes ještě žáci dostali na závěr hodiny prostor na to, aby mi sdělili, cokoliv chtějí, protože věděli, že jsem tam naposledy. Jejich reakce mě velmi potěšila (popisuji v reflexi). 

Dále vkládám reflexi na svoji online hodinu, která proběhla 13.5.2020.

Děkuji Michalová Klára