Dobrý den,
v příloze posílám reflexi na hodinu matematiky, kterou jsem odučila přes videokonferenci.
S pozdravem
Anna Kubíčková
Dobrý den,
v příloze posílám reflexi na hodinu matematiky, kterou jsem odučila přes videokonferenci.
S pozdravem
Anna Kubíčková
Milá Aničko,
děkuji za vložení vaši poctivě sepsané reflexe. Je vidět, že jste se s úskalími hezky vypořádala a cvičíte se ve zdravé míře improvizace, kterou učitel ve své profesi nezbytně potřebuje :-)
V reflexi by bylo příště dobré také zhodnotit nakolik se podařilo dosáhnout zamýšlených výukových cílů.
Prosím do Moodle vkládejte také zpracovanou přípravu na vyučování dle požadavků na přípravu, včetně zformulovaných cílů.
Držím palce na další online hodinu!
Petra Horská
Dobrý den,
v příloze posílám text o Velikonocích s doplněnými otázkami, přípravu na distanční hodinu a její reflexi.
Přeji hezký den,
Anna Kubíčková
Milá Aničko,
děkuji za vložené materiály. Myslím, že práce s textem jako celkem na úvod vám hezky otevřela téma jako celek a hezky jste navázala dílčími jazykovými cvičeními.
Přidávám ještě drobný postřeh k formulaci výukových cílů - ve kterých ohledech by bylo dobré je více konkretizovat? Co přesně má žák umět/znát, pokud má být na konci hodiny schopen shrnout text o Velikonocích? Jak by se tento kognitivní cíl dal formulovat konkrétněji?
Oceňuji, že při plánování výuky vědomě promýšlíte klima a to, aby žáci odcházeli z hodiny s příjemným pocitem.
Ještě se vracím ke své poznámce z minulého komentáře. Prosím zkuste pro zpracování přípravy příště použít některou z nabízených inspirací a přidat také návrh na závěrečnou reflexi.
Děkuji a zdravím
Petra Horská
Dobrý den,
zde přikládám přípravu na hodinu matematiky, která probíhala v úterý 14.4. od 9:30, a její reflexi.
Doufám, že bude všechno v pořádku.
Anna Kubíčková
Milá Aničko,
děkuji za materiály.
Oceňuji, že jste do přílohy začlenila část "Na čem poznáme, že bylo cíle dosaženo" a v reflexi naplnění cílů hezky reflektujete. Lépe se vám tak rozkrývá, kam se žáci v procesu svého učení posouvají. Je vidno, že se vám v hodině podařilo hezky pracovat s chybou :-) Sama také rychle zjišťujete, že diferenciace je nedílnou součástí výuky.
S pozdravem
PH
Dobrý den,
zde vkládám svou přípravu a reflexi na hodinu češtiny, která probíhala v úterý 21.4. přes ZOOM.
S pozdravem,
Anna Kubíčková
Milá Aničko,
je fajn, že jste na začátku hodiny podle přípravy plánovala vést žáky k odhalování a pojmenování vlastních učebních strategií a vzájemnému sdílení. Rozvíjíte tak u žáků kompetenci k učení.
Tip pro vás: Jaké možné zprůsovy (podoby) reflexe byste pro realizaci svého záměru mohla v závěru vyučovací hodiny využít?
S pozdravem
Petra Horská
Dobrý den,
vkládám přípravy na hodinu a reflexe z tohoto i minulého týdne. Ještě jednou se velmi omlouvám za pozdní poslání.
S pozdravem
Anna Kubíčková
Dobrý den,
vkládám přípravu na hodinu 12.5. a její reflexi.
S pozdravem,
Anna Kubíčková
Milá Aničko,
děkuji za všechny vámi vložené materiály.
U přípravy oceňuji, že jste v rámci plánování zpětné vazby/ reflexe v závěru vyučovací hodiny formulovala konkrétní otázky, které byste žákům položila, a pokusila jste se je přitáhnout blíže k výukovému cíli.
Tipy pro vás: Které z otázek jsou pro reflexi nejstěžejnější? Poslední tři otázky jsou uzavřené. Žáci na ně mohou odpovídat ano - ne. Jaké by bylo jejich znění v případě, že by se jednalo o otázky otevřené. Ve kterých ohledech by tato formulace byla prospěná pro vás i pro žáky?
Ještě drobná didaktická poznámka k formulaci výukového cíle: „Žák bude seznámen s principem sčítání desetinných čísel a bude schopen ho aplikovat.“ Cíle je potřeba zformulovat tak, aby žák byl aktivním činitelem děje + co přesně to znamená, že ták bude obeznámen? Jaký učební výkon žák umět předvést/dovednost si má osvojit?
Z reflexe je patrné, že jste během hodiny hezky dokázala reagovat na aktuální potřeby dětí, které jste měla ve skupince.
Držím vám palce do dalších praxí!
Petra Horská