Distanční výuka_Kornoušková

Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -
Počet odpovědí: 17

Dobrý večer,

přikládám učební materiál + přípravu na zítřejší hodinu vlastivědy od 12:00.

S pozdravem

Tereza Kornoušková

Příloha Učebnice + prac. list.jpg
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -

Dobrý večer,

přikládám přípravu hodiny ČJ na 7. 4. + mnou vytvořený pracovní list. PL obsahuje textová pole, doporučuji tedy otevírání přes Word.

V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Petra Horská -

Milá Terezo,

děkuji za vložené materiály. Jsem ráda, že ve vás online výuka zanechala pozitivní dojem a na další setkání s žáky se těšíte :-)

Pracovní list k velikonocům je graficky příjemný - přehledný a srozumitelný.

K přípravám mám několik drobných námětů. Nejprve k cílům. Pokusím se to vysvětlit na jednou z příkladů:

Žák dokáže správně určit, zda se ve slově píše i/y.
1. Pryč s vycpávkami typu žák "umí, dokáže, chápe"...
2. Je třeba být co nejkonkrétnější. O jaký typ slov, gramatický jev, je jedná? Vyjmenované, shoda podmětu s přísudkem?
3. Je dobré stanovit podmínky a normu výkonu žáka (viz přednášky/seminář z didaktiky)
´4. Jak byste na základě takto vytvořeného cíle realizovala hodnocení?

Bylo by možné přípravu nějak strukturovat podle nabízených předloh pro tvorbu přípravy?

Oceňuji, že své postřehy v reflexi vědomě vztahuje také k teorii, se kterou jste se v didaktice setkala (induktivní a deduktivní výuka). V propojování teorie a praxe leží účinné těžiště v profesním rozvoji učitele.

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -

Dobrý večer,

vkládám přípravu na zítřejší online hodinu vlastivědy + učebnici s pracovním listem.

 

Příloha Vlastivěda 1.jpg
Příloha Vlastivěda 22.jpg
Příloha Vlastivěda 33.jpg
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Petra Horská -

Milá Terezo,

děkuji za vložení vaší přípravy.

Hezky jste aplikovala užití aktivních sloves ve formulaci kognitivních cílů. Oceňuji, že učivo cíleně propojujete s vybranými klíčovými kompetencemi. Bylo by tedy možné vedle kognitivních cílů formulovat cíle také v jiných oblastech rozvoje osobnosti žáka? Které by to byly? Jak by se odrážely ve vyučování?

V úvodu hezky aktivizujete žáky přes opakovací otázky. Tuto část hodiny označujete za uplatnění induktivního přístupu (pokud jsem to z přípravy správně pochopila) - zkuste si tuto svoji tezi více argumentovat s oporou o pedagogickou literaturu.

Oceňuji, že v přípravě přemýšlíte nad tím, jak ověříte dosažení výukových cílů (důkazy o učení žáků).

Přeji vydařenou hodinu a těším se na vaši reflexi!

Petra Horská

 

V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Petra Horská -

Milá Terezko,

chválím formulace výukových cílů! Užití aktivního slovesa, konkrétní formulace. Je jasný očekávaný výkon žáka.

Fajn, že také klíčové kompetence uvádíte na konkrétní úrovni. Pokud byste je měla seřadit podle důležitosti, která KK by ve vztahu k rozvoji žáků pro vás byla v dané vyučovací hodině nejvíce klíčová? Jak by se tato skutečnost odrazila v závěrečné reflexi vyučovací hodiny (například v případě přímé výuky)?

Další tip k zamyšlení pro vás: Jak budete realizovat závěrečnou reflexi? Jak by se dalo realizovat sebehodnocení žáků?

Přeji vydařenou online hodinu!

Petra Horská

 

V odpovědi na Petra Horská

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Petra Horská -

Děkuji. Je fajn a dále vás v tom povzbuzuji, abyste při zhodnocení naplnění výukových cílů měla na paměti důkazy učení žáků, o které své závěry opřete.

PH

V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Petra Horská -

Milá Terezo,

děkuji za vložení přípravy. Chvílím, že formulujete cíle nejen v oblasti kognitivní, ale myslíte také rozvoj komunikativních kompetencí a vedete žáky k vlastní práci s chybou.

Oceňuji, že kladete i v těchto podmínkách výuky důraz na aktivitu žáků a stavíte se více do role průvodce (viz vaše komentáře k úvodu hodiny). Žáci sami mají zdůvodňovat, objasňovat...

V hodině není naplánována reflexe! Jak budete realizovat reflexi na závěr vzhledem k stanovaným výukovým cílům?

Zdravím

Petra Horská

V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Tereza Selivanenko -
V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Petra Horská -

Milá Terezo,

děkuji za všechny materiály, které jste v průběhu praxe do Moodle vkládala. Přemýšlela jsem nad vaší prací. Zkuste si otevřít první a poslední přípravu na vyučování, kterou jste do Moodle v rámci tohoto fóra vložila (31.3. a 12.5.) a proveďte si jejich porovnání. Buďte v reflexi co nejkonkrétnjší a odpovězte si na otázku, kam jste v průběhu praxe z hlediska plánování posunula?

Já osobně bych vypíchla a ocenila viditelný pokrok ve vaší práci s výukovým cílem - konkretizace; užívání aktivních sloves; v návaznosti na hlavní výukový cíl promýšlení a formulace cílů dílčích; rozkrývání důkazů o učení žáků. Doporučila bych vám v návaznosti na cíle hlouběji promýšlet závěrečnou reflexi hodiny a pokračovat tak dál krůček pro krůčku k stávání se učitelkou :-)

Přeji vám úspěšné další praxe!

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Tereza Selivanenko

Re: Distanční výuka_Kornoušková

autor Petra Horská -

Milá Terezo,

děkuji za vaši reflexi. Oceňuji důraz, který kladete na vytváření pozitivního klimatu, bezpečného prostřední pro učení a vstřícné komunikace.

Zkuste se prosím napříště v reflexích v rámci učebních situací, které v online výuce vzkají, zaměřit také více na zhodnocení v oblasti výukových cílů.

S pozdravem

Petra Horská