Section outline
-
-
Trvalý odkaz na výuku tohoto předmětu na ZOOMu (vždy ve čtvrtek v 9.10 se připojte sem):
Andrea Hudáková is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Join Zoom Meeting
https://cuni-cz.zoom.us/j/97407210049?pwd=TTJiRWxtUVZaZFFGV05DYU5EcnQyZz09Meeting ID: 974 0721 0049
Passcode: 490279 -
Od 15. 10. 2020 (včetně) bude výuka rozdělena na dvě skupiny:
1. skupina: 9.10-10.40 (zde je zajištěno tlumočení; přepis a zápis dle dohody)
2. skupina: 9.50-12.20 (přepis a zápis dle dohody) - 1. čtvrtky v měsíci bude mít tato skupina výuku spolu s 1. skupinou, tj. v čase 9.10-10.40.
Přihlašovací link do ZOOMu je pro obě skupiny stejný.
-
-
-
Dělali jsme:
- Organizační záležitosti (tlumočník, zapisovatel, přepisovatel, SIS, Moodle, organizace kurzu...)
- Technické záležitosti práce se ZOOMem (https://neslysicinauk.ff.cuni.cz/zoom-nove-moznosti/, https://neslysicinauk.ff.cuni.cz/zoom-virtualni-pozadi/)
- "Test" v Moodle (souvislost s metodami práce v semináři a s cíli semináře)
Domácí úkol: Zopakovat si, co jsme dělali vloni v předmětu Výchova a vzdělávání neslyšících, a případně to zaznamenat do myšlenkové mapy v https://cs.contextminds.com/.
-
-
-
Dělali jsme:
- Doladění organizačních záležitostí (včetně možnosti rozdělení skupiny na dvě menší s výukou v 9.10-10.40 a 10.50-12.20 a NOVINEK, AKTUALIT, ZAJÍMAVOSTÍ v Moodlu)
- Další technické možnosti ZOOMu (reakce emotikony, přepis v titulcích...)
- INSPO online
- Opakování z minulého roku z předmětu Výchova a vzdělávání neslyšících, možno za použití https://cs.contextminds.com/.
Domácí úkol: Vyplnit si na Moodlu OPAKOVÁNÍ (z loňského předmětu VVN) se ČTYŘMI OTÁZKAMI.
-
Kvůli aktivnější práci v hodině by bylo dobré velkou skupinu studentů zapsaných do KPVN rozdělit na dvě menší. Jedna skupina by měla on-line výuku v čase 9.10-10.40 (zde je zajištěno tlumočení) a druhá v čase 10.50-12.20. Do které skupiny byste chtěli chodit. Hlasujte prosím ZÁVAZNĚ.
-
-
-
Dělali jsme:
- Technické věci v ZOOMu, nastavení...
- Novinky, aktuality, zajímavosti v Moodle.
- Reflexe domácího úkolu z minulého týdne (čtyři otázky).
- Prezentace "Opakování z 1. ročníku".
Domácí úkol:
- Na základe zhlédnutí záznamu z "INSPO online" automaticky otitulkovat či přepsat nějaký audio- nebo audiovizuální záznam pomocí aplikace BEEY. Příští týden nám ho ukážete ve výuce.
- Do své myšlenkové mapy vytvořené v nějakém programu či aplikaci (např. https://cs.contextminds.com/) doplnit informace, které pro mě byly nové v dnešní prezentaci probírané na hodině (tj. slidy 1-9), nějak tyto nové informace v mapě odlišit a celou mapu vložit do modulu pro odevzdávání domácích úkolů v Moodlu.
-
-
-
Dělali jsme:
- Quizlet: opakování ze slidů 1-9 z prezentace, na kterou jsme se začali společně dívat minulý týden.
- INSPO: jaký má pohled na hluchotu (obecně na "lidi s postižením")?
- Automatické titulkování v BEEY, popř, jiných programech/aplikacích.
- Myšlenkové mapy: poznatky z VVN + poznatky a kompetence získané v letošním roce v KPVN.
- Pokračování ve společném "výkladu" podle prezentace z 15. 10. 2020 (slidy 10-21).
Domácí úkol:
- Podívat se do Moodlu na „doplňující materiály“ k prezentaci, s níž jsme začali minulý týden, pokračovali jsme v ní dnes a příští týden ji dokončíme. Příp. dotazy konzultovat s dr. Hudákovou osobně.
- Do modulu DOMÁCÍ ÚKOLY vložit text nebo video na téma "Moje zpráva o tom, jak jsem se snažil/a automaticky titulkovat/přepisovat audio- či audiovizuální materiál".
-
-
-
V tomto týdnu (konkr. ve čtvrtek 29. 10. 2020) proběhne výuka pouze druhé skupiny, tj. v čase 10.50-12.20. Připojit se může kdykoli (nejen ti studenti, kteří obvykle "chodí" na výuku v této druhé skupině).
Na tuto výuku NENÍ zajištěno tlumočení, přepis ani zápis. Pokud by někdo chtěl zajistit tlumočení nebo přepis, ať se prosím obrátí na Mgr. Slánskou Bímovou. Pokud by někdo chtěl zajistit zápis, ať se prosím obrátí na dr. Hudákovou.
Obsah výuky budu shodný s obsahem výuky, která proběhne 5. 11. 2020 v čase 9.10-10.40. Tzn. každý student se může rozhodnout, které výuky se chce zúčastit (buď 29. 10. 2020 v čase 10.50-12.20, nebo 5. 11. 2020 v čase 9.10-10.40, popř. se může dvakrát zúčastnit "té samé výuky").
-
Dělali jsme:
- Pokračování ve společném "výkladu" podle prezentace z 15. 10. 2020 (slidy 22-konec).
Domácí úkol:
- Úkol na tento týden - viz Modul pro vkládání domácích úkolů = "co jsem věděl/a, co jsem se nově dozvěděl/a, čemu stále nerozumím z prezentace probírané na dnešní hodině" (ÚKOL Z DNEŠNÍ HODINY).
- Úkol místo hodiny, která odpadne příští týden: z informací, které jsme se letos dozvěděli o vzdělávání neslyšících (+ mohou být pochopitelně doplněny informacemi z jiných loňských i letošních předmětů + jakýmikoli dalšími informacemi vztahujícími se k tématu), zpracovat formou časové osy v https://www.timixi.com/ - viz Modul pro vkládání domácích úkolů = časových os vztahujících se k "opakovací prezentaci, kterou jsme začali 15. října a v dalších hodinách jsme v ní pokračovali)" (DOMÁCÍ PRÁCE MÍSTO ODPADLÉ HODINY) .
-
-
-
V tomto týdnu (konkr. ve čtvrtek 5. 11. 2020) proběhne výuka pouze první skupiny, tj. v čase 9.10-10.40. Připojit se může kdykoli (nejen ti studenti, kteří obvykle "chodí" na výuku v této první skupině).
Na tuto výuku JE zajištěno tlumočení, přepis ani zápis.
Obsah výuky budu shodný s obsahem výuky, která proběhne 29. 10. 2020 v čase 10.50-12.20. Tzn. každý student se může rozhodnout, které výuky se chce zúčastit (buď 29. 10. 2020 v čase 10.50-12.20, nebo 5. 11. 2020 v čase 9.10-10.40, popř. se může dvakrát zúčastnit "té samé výuky").
-
Dělali jsme:
- Pokračování ve společném "výkladu" podle prezentace z 15. 10. 2020 (slidy 22-32).
Domácí úkol:
-
-
-
Dělali jsme:
- TKN - dobrý zdroj informací pro Deaf Studies:-)
- Informace o novém oboru zaměřeném na tlumočení, který letos otevřeli na MU v Brně, plus další související informace (Maruška Mašláňová, více informací v Vkládejte, diskutujte - po celý semestr).
- Dokončení "výkladu" podle prezentace z 15. 10. 2020:
Opakování z 1. ročníku (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící studenti na VŠ, neslyšící děti a žáci v regionálním školství...) (skupina v čase 9.10-10.40). - Práce s Doplňkové materiály k prezentaci uložené v Moodlu 15. 10. 2020 (materiály jsou průběžně doplňovány) (skupina v čase 10.50-12.20).
Domácí úkol:
- Projít si všechny materiály v Doplňkové materiály k prezentaci uložené v Moodlu 15. 10. 2020 (materiály jsou průběžně doplňovány) a ujasnit si, jak souvisí s prezentací a obecně s naším předmětem a oborem. Spojit to s tabulkou "co jsem věděl/a + co jsem se dozvěděl/a + čemu stále nerozumím" a podle toho si na příští hodinu připravit dotazy.
- Z informací, které jsme se letos dozvěděli o vzdělávání neslyšících (+ mohou být pochopitelně doplněny informacemi z jiných loňských i letošních předmětů + jakýmikoli dalšími informacemi vztahujícími se k tématu), zpracovat formou časové osy v https://www.timixi.com/ a vložit do Modul pro vkládání domácích úkolů = časových os vztahujících se k "opakovací prezentaci", kterou jsme začali 15. října a v dalších hodinách jsme v ní pokračovali (DOMÁCÍ PRÁCE MÍSTO ODPADLÉ HODINY) (skupina v čase 9.10-10.40 + všichni ostatní, kdo tento úkol zatím neodevzdali).
-
-
-
Dělali jsme:
- Krátce jsme mluvili o 17. listopadu, https://ujkn.ff.cuni.cz/cs/2020/11/12/open-house-worldwide/, https://www.nocvedcu.cz/ a AKTUALITÁCH.
- Ve skupinkách jsme se zabývaly:
- Čemu jsme nerozuměli v minulých hodinách? Plus otázky k zamyšlení k tomu, co jsme dělali v minulých hodinách
- Modul pro vkládání domácích úkolů = časových os vztahujících se k "opakovací prezentaci", kterou jsme začali 15. října a v dalších hodinách jsme v ní pokračovali (DOMÁCÍ PRÁCE MÍSTO ODPADLÉ HODINY) (Časové osy v https://www.timixi.com/).
- Čemu jsme nerozuměli v minulých hodinách? Plus otázky k zamyšlení k tomu, co jsme dělali v minulých hodinách
Domácí úkol:
- Domácí úkol. Odevzdávat sem: Modul pro odevzdávání domácích úkolů = fotek obrazovky s logicky uspořádanými kartičkami.
- Na výuku konanou 26. 11. 2020 je potřeba, aby všichni dobře rozuměli tomu, co jsme dělali dosud, tzn. vztahům mezi pohledy na hluchotu - přístupy k neslyšícím lidem - přístupu ke vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů.
-
-
-
Co jsme dělali:
- V hodině v čase 9.10-10.40 jsme asi hodinu byli bez přepisu. Pracovali jsme ve skupinách a snažili se komunikovat spolu "bez mikrofonu".
- V hodině v čase 9.10-10.40 jsme opakovali vše, co studentky chtěli vědět z Čemu jsme nerozuměli v minulých hodinách? Plus otázky k zamyšlení k tomu, co jsme dělali v minulých hodinách - OTEVŘETE ODKAZ + MŮŽETE PSÁT DO KOMENTÁŘŮ.
Domácí úkol:
Není žádný nový domácí úkol. Snažte se prosím doplnit a dodělat si vše, co jsme dělali dosud (vše je v Moodlu u jednotlivých hodin). OPRAVA, jako domácí úkol je dole v tabulce splněných úkolů uvedeno: Reflexe domácího úkolu z 8. hodiny, tj. z 19. 11. 2020 - OTEVŘETE ODKAZ + KAŽDÝ PROSÍM DO KOMENTÁŘŮ ODPOVĚZTE NA KAŽDOU ZE TŘÍ "ŽLUTÝCH OTÁZEK"
-
PRO ZAJÍMAVOST A PRO DOPLNĚNÍ KONTEXTU - ABYSTE VĚDĚLI, ŽE TO EXISTUJE, KDYŽ JSME S TEXTEM Z TĚCHTO METODIK PRACOVALI V DOMÁCÍM ÚKOLU Z 8. HODINY, TJ. Z 19. 11. 2020: Metodiky, které vytvářel Národní ústav pro vzdělávání (NÚV), nyní jsou v agendě Národního pedagogického institutu ČR (NPI ČR)
- Čeština, 1. část el. publikace: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?t=63OPTgySoukxAKQCvMpt
- Čeština, 2. část el. publikace: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=15563
- Čeština, pracovní listy: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=16133
- ČZJ, 1. část el. publikace: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=1616
O projektu a jeho řešení
Čeština jako druhý jazyk: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=13561; zpráva o průběhu řešení: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=13277
ČZJ: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=13527; zpráva o průběhu řešení: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=13279
Angličtina: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=13730; zpráva o průběhu řešení: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=13280
-
-
-
Ve čtvrtek 3. 12. 2020 bude probíhat výuka pouze v čase 9.10-10.40. Obě skupiny budou tento týden na KPVN spojeny. Od 10. 12. 2020 budeme opět rozděleni na dvě skupiny (9.10-10.40 a 10.50-12.20).
-
Co jsme dělali:
- Mluvili jsme o tom, jak bude vypadat astestace z tohoto předmětu.
- Dále jsme dělali ty aktivity, které jsou u dnešní hodiny v Moodlu, tzn. věnovali jsme se tomu, co bylo: viz dosavadní domácí úkoly + Co jsem se v tomto semestru naučil/a používat? (platformy, aplikace, programy, SW, HW...), Jak jsem na tom?,Co by mi pomohlo?
- Dr. Hudáková nám "přednášela" podle prezentace Mono-mono - prezentace (mírně upravená).
Domácí úkol:
- Znovu si prosím projděte Mono-mono - prezentace (mírně upravená). Prezentace je mírně upravená. Snažte se porozumět tomu, co v prezentaci je.
- Prostudujte si soubor Mono-mono metody (stručně, upraveno z disertace A. Hudákové; s překladem do ČZJ; videa souhrnně zde: https://www.youtube.com/playlist?list=PLRMDf9McXS_q20Pfmc7_bNSnUK1rhEg_X). Snažte se porozumět tomu, co v prezentaci je.
- Dále máte v Moodlu dva dokumentární filmy (budou tři) + aktivity k těmto filmům + další aktivity. Vše směřuje k tomu, abyste této "části látky" rozuměli a dobře se v ní orientovali.
- Úplně nakonec udělejte prosím toto: Mono-mono metody - toto udělejte až úplně nakonec.
Důležité: Tentokrát je domácí práce opravdu hodně a je docela časově, obsahově i formálně náročná. Nestresujte se, pokud vše nestihnete udělat do další naší hodiny, tj. do čtvrtka 10. 12. 2020. Nic se nestane, když si vše doplníte později. Hlavní je, abyste se snažili pochopit, o co v domácí práci jde, a přemýšleli o tom.
-
Níže jsou filmy a aktivity k domácím úkolům.
-
Filmy s aktivitami
-
Další aktivity
-
-
-
Co jsme dělali:
- Kahoot: viz níže.
- Prezentace: viz níže (příště doděláme posledních dva slidy).
Domácí úkol:
- Viz níže.
-
Domácí úkol: Vybrat si jeden z PĚTI zdrojů níže a GRAFICKY ho zpracovat: VISUAL LEARNING or VISUAL NOTE TAKING or VISUAL SKETCHNOTING - použít nějaký nástroj, který jste ještě nikdy nepoužívali, např. https://www.canva.com/cs_cz/, jakýkoli SW pro Venns diagrams, https://www.storyboardthat.com/cs/comic-maker...
-
-
-
Co jsme dělali:
- Aktivity zveřejněné zde v Moodlu níže.
- Prezentace "bi-bi metody" z minulého týdně: dokončení posledních dvou slidů.
Domácí úkol:
- Přečtěte si a dodělejte si prosím vše, co jsem dělali dosud (viz přehled docházky a splněných úkolů v tomto kurzu úplně dole). Úkoly z 11. hodiny zveřejním (pokud proti tomu autor/ka nic nebude mít; kdybyste chtěli zveřejněný úkol ještě dodělat či předělat, není problém, jen mi prosím napište, že jste do Modulu pro vkládání úkolů vložili novou verzi).
- DOMÁCÍ ÚKOL: Konstruktivní vs. transmisivní pedagogika (viz níže). Úkol nikam neodevzdávejte.
- Podívejte se prosím na svou myšlenkovou mapu z 3. hodiny a zkuste ji doplnit, změnit, předělat... (nebo udělat úplně jinou mapu, klidně v jiném programu) tak, aby odpovídala tomu, co víte dnes (tj. VVN, KPVN + další poznatky, informace..., které jste během studia získali, a nějak souvisí se vzděláváním neslyšících, dětí, žáků a studentů). Úkol prosím odevzdejte sem: DOMÁCÍ ÚKOL: Modul pro odevzdávání domácích úkolů: Moje myšlenková mapa po absolvování KPVN (viz níže).
-
-
-
Výuka bude probíhat pro obě skupiny společně, a to v čase 9.10-10.40.
-
Co jsme dělali:
- Snažili jsme se uzavřít předmět KPVN (mj. jsme pracovali s Parkoviště pro otázky k předmětu KPVN).
- "Besedovali jsme" s Veronikou, Pavlínou a Hanou o jejich "vzdělávací cestě" (viz aktivity zveřejněné zde v Moodlu níže).
- Rekapitulovali jsme pomocí Mentimetru (pokud vyplníte do 14. 1. 2021, budou Vaše odpovědi zahrnuty do "výsledků", které budou zveřejněny zde v Moodlu níže).
Domácí úkol: ---
-