Перейти к основному содержанию
DL 1
Русский (ru)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Вы используете гостевой доступ (
Вход
)
Klasifikace a systémová analýza - AISPV1001
В начало
Курсы
Klasifikace a systémová analýza - AISPV1001
Téma 2 - Systémová analýza
Komentáře k odevzdaným úkolům 3
Komentáře k odevzdaným úkolům 3
Требуемые условия завершения
Скачать папку
Bahl.docx
Bludilina.docx
Bukacova.docx
Cypzirschova.docx
Filova.docx
Glaser.docx
Hami.docx
Hribek.docx
Kaderabkova.docx
Klaskova.docx
Kremlickova.docx
Krestynova.docx
Kyselova.docx
Mihalova.docx
Nemcova.docx
Podlouckova.docx
Rybarikova.docx
Schreier.docx
Soupalova.docx
Strnadova.docx
Vankova.docx
◄ Řešení úkolu 3
Перейти на...
Перейти на...
Oznámení
Program 1. konzultace kombinovaného studia 28. 2. 2025
Program 2. konzultace kombinovaného studia 21. 3. 2025
Program 3. konzultace kombinovaného studia 11. 4. 2025
Cvičení 1 - Klasifikace jako seskupování
Cvičení 2 - Klasifikace jako členění
Kritérium členění
Úkol 1 - Klasifikace věcí
Doporučené zdroje k tématu 1
Příklady metod a technik
Teorie tří světů K. R. Poppera
Instituce a komunikační platformy organizace znalostí
Prezentace k tématu 1 - formát PPS
Prezentace k tématu 1 - formát PDF
Anketa - co je systém?
Anketa - osobní informační prostředí
Cvičení 3 - Stanovení cíle systému
Cvičení 4 - Prvky, procesy, vlastnosti
Cvičení 5 - Systémová terminologie
Úkol 2 - Systémový přístup - četba
Komentář k úkolu 2
Úkol 3 - Aplikace systémového přístupu
Řešení úkolu 3
Doporučené zdroje k tématu 2
Systémová analýza: studijní opora
Testovací scénáře
Carl Linné a jeho systém přírody
Informační systém a spol.
Unified modeling language - UML
Prezentace k tématu 2 - formát PPS
Prezentace k tématu 2 - formát PDF
Cvičení 6 - Vlastnosti
Cvičení 7 - Kategorizace a klasifikace jako tvorba tříd
Cvičení 8 - Pravidla správné analýzy v MDT
Cvičení 9 - Identifikace a identifikátory
Cvičení 10 - Identity člověka
Cvičení 11 - Analýza dat z úkolu 4
Úkol 4 - Vlastnosti informačních zdrojů
Úkol 5 - Různé přístupy ke kategorizaci/klasifikaci
Úkol 6 - Identifikace a definování
Doporučené zdroje k tématu 3
Kategorizace a klasifikace: studijní opora
Identifikace a identifikační systémy: studijní opora
Příklady metadat
Definice - příklady a problémy
Terminologie metadat
Tematika metadat v médiích
Aristotelská klasifikace
Kategorizace a klasifikace ve "světě 2"
Prezentace k tématu 3 - formát PPS
Prezentace k tématu 3 - formát PDF
Cvičení 12 - Vztahy ekvivalence, hierarchie a asociace
Cvičení 13 - Řazení
Cvičení 14 - Generická a partitivní hierarchie
Cvičení 15 - Notace UML pro vztahy
Cvičení 16 - Násobnost vztahů
Cvičení 17 - Desetinná notace
Úkol 7 - Určování typů vztahů
Úkol 8 - Vyjádření vztahů
Test - součást úkolu 8
Řešení úkolu 8
Úkol 9 - Specifikace požadavků na ontologii
Doporučené zdroje k tématu 4
Možnosti využití vztahů informačních zdrojů
Ukázky notací
Diagram tříd UML
Standardizace v informační praxi: studijní opora
Ukázky sémantických sítí, využitých k vizualizaci vztahů mezi znalostmi
Software pro tvorbu sémantických sítí
Prezentace k tématu 4 - formát PPS
Prezentace k tématu 4 - formát PDF
Cvičení 18 - Návrh faset
Cvičení 19 - Průběžná rekapitulace probraného učiva
Úkol 10 - Fasetová analýza
Test - Součást úkolu 10
Doporučené zdroje k tématu 5
Příklady využití fasetové analýzy
Blissova Bibliografická klasifikace a Ranganathanovo Dvojtečkové třídění
Prezentace k tématu 5 - formát PPS
Prezentace k tématu 5 - formát PDF
Úkol 11 - Návrh metadatového schématu
Pojmové modely v informační vědě
Cvičení 20 - Návrh ontologie v Protégé
Ontologie pro vymezenou doménu - individuální projekt
Ontologie: studijní opora
Ontologický editor Protégé - stručný návod
Doporučené zdroje k tématu 2 ►