Distanční výuka - Matuščínová

Distanční výuka - Matuščínová

autor Barbora Matuščínová -
Počet odpovědí: 21

Dobrý den,

vkládám přípravu na aktivitu, která proběhne v úterý 31.3.

Hezký den,

Barbora Matuščínová

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

zde přikládám svou reflexi k mé aktivitě.

Hezký den,

BM

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

přikládám zde přípravy aktivit, které proběhnou v týdnu od 6.4 do 10.4

Hezký den,

BM

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Petra Horská -

Milá Barboro,)

děkuji za vložené materiály. Jsem ráda, že jste se zapojila do online výuky. Váš popis i zpracování aktivit je srozumitelné. Drobné připomínky mám k formulaci výukových cílů:

VL - zkuste výukové cíle v kognitivní oblasti zformulovat přímo ve vazbě na obsah učiva. Co se mají žáci naučit nového?

Na základě čeho byste mohla rozkrýt, nakolik bylo cílů dosaženo?

Je fajn, že cíleně promýšlíte motivaci žáků pro výuku.

Zkuste se ještě zamyslet nad "zohledňováním potřeb jednotlivých žáků". Ve třídě je různorodé spektrum dětí - akcentují cvičení a úkoly, které vytváříte odlišnosti těchto děti?

Jsem zvědavá na vaší reflexi z dnešního úterý?

Mějte se hezky!

Petra Horská

 

V odpovědi na Petra Horská

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den, 

vzhledem k Velikonocům bude má aktivita probíhat až příští týden, paní učitelka nestihla s dětmi probrat látku, na kterou navazují mé úkoly. tudíž reflexi dodám v průběhu příštího týdne.

Děkuji za pochopení a přeji krásné Velikonoční svátky! 

BM

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Petra Horská -

Dobrý den,

děkuji za zprávu. Budu s tím takto počítat.

Prosím ještě o reakce na mé dotazy výše - k cílům a důkazům o učení. Jak jste o daném problému uvažovala?

Hezký den

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

vkládám reflexi na výuku vlastivědy. 

BM

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Distanční výuka - Matuščínová

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den, 

vkládám přípravu na tento týden. 

Hezký den, 

BM

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Distanční výuka - Matuščínová

autor Petra Horská -

Milá Báro,

děkuji za materiál.

Na materiálu je vidět, že vědoměji pracujete s kategorií výukového cíle a učíte se více přemýšlet o tom, jak lze míru jeho naplnění rozkrýt s oporou o důkazy učení žáků. Skvělé!

Přemýšlím o vašem komentáři: "Online výuka je velmi náročná, nejen pro nás, ale i pro samotnou paní učitelku, probíhá každý den cca 1 h, proto není možné všechny úkoly stihnout v jeden jediný den." Na základě, kterých kritérii rozhodnete, o tom čemu se z připravených materiálů nakonec budete v rámci online výuky budete věnovat.

Příště zkuste materiál prosím vkládat včetně instrukcí, které předáváte žákům. Na tom se toho také dá hodně reflektovat a rozkrýt.

Mějte se hezky a ať se vám v online výuce daří!

Petra Horská

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Distanční výuka - Matuščínová

autor Barbora Matuščínová -
V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Petra Horská -

Milá Báro,

děkuji za vaši reflexi. Oceňuji, že jste do výuky zařadila sebehodnocení žáků. Je to významná a důžitá zpětná vazba pro vás.

Nechci vás nechat útéct od mojich otázek z kraje dubna. Už jste si zformulovala odopvědi? V reflexi jsem explicitně uvedené odpovědi na moje komentáře nenašla...

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

určitě jsem se nad tím zamýšlela. Látku o Vratislavu II. si měli žáci pouze zopakovat a v přiložených textech by mohli objevit něco, co ještě neznali. Nevím, do jaké míry látku tohoto tématu uměli. Co se týče tématu Břetislav a Jitka, to bylo pro žáky úplně nové. Video a tabulka byla pro žáky jakýmsi úvod do nové látky, na tyto aktivity navázala paní učitelka, toto téma nebyla dále v mé kompetenci. Cílem bylo, aby se žáci přenesli do dalšího tématu a já pouze zachovala, to, co jsou naučené. Video paní učitelka zařazuje vždy, když se přechází na jiného panovníka, krále.... 

Látku o Vratislavovi II. žáci znali, můj kvíz a kartičky byli spíše zpestřením a připomenutím látky, která byla zakončena v pátek testem, kde jsme si s paní učitelkou ověřili, zda žáci látku zvládají a zda je třeba se k ní vracet. 

 Úkoly, které jsem pro žáky vytvořila byly určeny pro všechny, pro ty, kdo s tím měl problém, mohl vždy po skončení online výuky zůstat na meetu a konzultovat to, čemu nerozuměl. Takový případ ale nenastal. 

Snad jsem odpověděla na to, co jste po mně žádala, a pokud ne, tak mě nic nenapadá. Cíle mi dělají problém, ale snažím se na nich pracovat, 

mějte se moc hezky,

Bára.

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Petra Horská -

Milá Báro,

děkuji za doplnění kontextu.

Formulovat výukový cíl je náročný úkol. Věřte, že s přibívající praxí se budete v této dovednosti opřené o znalost teorie zlepšovat.

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

během týdne paní učitelka dětem vykládala novou látku na téma horniny a nerosty. Pravidelně jsem se účastnila výkladu a čerpala i z učebních materiálů, které mi paní učitelka zaslala do emailu. Na základě toho jsem sestavila pro žáky úkol, které prověřují, zda žáci látku ovládají.

Tyto úkoly proběhnou ve čtvrtek 30.4.

 

 

Bára

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Petra Horská -

Milá Báro,

děkuji za vaši zprávu a za vložený materiál, který je zacílen na opakovaní již probraného učiva z přírodovědy.

Připojuji několik postřehů a podnětů, které by vás mohly posunout v plánování výuky dále.

Vraťte se prosím k výukovému cíli, který jste formulovala: "Opakování a rozšiřování vědomosti o vlastnostech nerostů a hornin"
1. Takto zformulovaný cíl je velmi problematický.
2. Nalistujte své poznámky z didaktiky ze ZS nebo vezměte do ruky nějakou učebnici didaktiky a zdůvodněte si, proč je tato formulace problematická (napovím vám klíčová slova - z pozice žáka, aktivní slova, konkrétnost, měřitelnost, norma výkonu).
3. Výukový cíl vzhledem k učebním úkolům, které jste pro žáky navrhla, zformulujte znovu tak, aby respektoval a splňoval paramenty na formulaci výukového cíle.
4. Nakonec si zkuste zodpovědět otázku. Proč je důležité kvalitně formulovat výukový cíl?

Zkuste se také zamyslet nad tím, jak by se dala podpořit motivace žáků pro práci s tímto materiálem.

Dále přikládám otázku: Respektuje/zohledňuje tento  materiál odlišné učební typy žáků nebo bude vyhovovat spíše jen určitým typům žáků? Zkuste argumentovat.

S pozdravem

Petra Horská

V odpovědi na Petra Horská

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

v příloze zasílám reflexi na aktivity spojené s tématem horniny a nerosty.

Zamýšlela jsem se nad vašimi dotazy a snažila jsem si vymyslet takový výukový cíl, který by odpovídal aktivitám, které jsem pro žáky měla připravené.

Dále opravuji výukový cíl: Žák správně doplní, přiřadí a vyhledá správné odpovědi k daným úkolům. 

Proč je důležité správně formulovat cíl? Tato skutečnost se nám bude hodit po celou kariéru výuky a určitě správná formulace cíle má svůj smysl. Přesto se s tímto stále učím pracovat a věřím, že na konci studia už budu schopná sestavit cíl bez problémů.

 

Respektuje/zohledňuje tento  materiál odlišné učební typy žáků nebo bude vyhovovat spíše jen určitým typům žáků?

Ano, s paní učitelkou jsme domluvené, že "pomalejší" žáci mají možnost vyhledávání v učebnici, nebo jim je na aktivity přiřazen delší časový úsek. 

Snad jsem zodpověděla na to, co jsem měla. Sama vím, že cíle mi dělají problém, ale snažím se na tom pracovat.

Mějte se moc hezky,

Bára

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Aktivita 4.B. - Děda Lesoň

autor Petra Horská -

Milá Báro,

děkuji za vložené materiály a komentáře.

Správná formulace cíle je klíčová z mnoha důvodů. Já k Vaší odpovědi ještě přidávám: proto, aby učitel i žáci věděli, kam v učebním procesu směřují; aby učitel vybíral adekvátní učivo a volil odpovídající metody a formy výuky; aby věděl co a jak má přesně vzhledem k očekávanému výkonu žáka hodnotit; aby žák věděl, jak se má sám zhodnotit (když nevím, čemu se mám přesně naučit, jak mohu zhodnotit, zda jsem toho dosáhl). Daly by se najít i další argumenty.

PH

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Distanční výuka - Matuščínová

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

přikládám přípravu popisu pracovního postupu na online výuku, která proběhla tento týden.

Bára

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Distanční výuka - Matuščínová

autor Barbora Matuščínová -

Dobrý den,

po domluvě s paní učitelkou Zajíčkovou jsme přípravu na matematiku a český jazyk spojily v jednu vyučovací hodinu, v online třídě, abych si vyzkoušela vést celých 45 - 60 minut. Proto vkládám společnou reflexi na obě přípravy.

Mějte se moc hezky, 

Bára

V odpovědi na Barbora Matuščínová

Re: Distanční výuka - Matuščínová

autor Petra Horská -

Milá Báro,

děkuji za všechny vaše vložené výukové materiály, které vznikaly po dohodě s paní učitelkou.

Na závěr praxe přikládám poslední podnět k vašemu osobnímu zamyšlení. Zkuste z celého souboru materiálů, které jste v průběhu semestru vytvořila, vybrat dva, kterých si z nějakého důvodu nejvíce ceníte (nemusí to být materiály nejvíce podle vás vydařené). Zkuste zformulovat, co jste se při tvorbě nebo výuce s pomocí těchto materiálů naučila/uvědomila nového. Zkuste se také zamyslet nad tímto: Pokud byste měla materiál vytvářet znovu - co a proč byste změnila?

Přeji vám úspěšné plnění dalších praxí!

S pozdravem

Petra Horská