Osnova témat

  • Úvod

    • Zadání úkolu najdete v prezentaci k prvnímu setkání (29. 2. 2024).


      •Výběr jedné formy ze 3 možností - písemné zpracování + odevzdání zde do Moodle
      •Kazuistika žáka s SPUCH s důrazem na aktuální problémy žáka a rozbor vhodných přístupů učitele k němu (rozhovor s učitelem), podpora žáků s SPUCH v dané škole (rozhovor s pracovníkem školního poradenského pracoviště), typické problémy žáků s SPUCH v daném předmětu a možnosti jejich překonání (rozhovor se žákem) 

      •Rozhovor s žákem (fiktivní) reflektující zkušenosti z praxí – úkol pro dvojici studentů – simulovaný rozhovor mezi žákem s SPU a učitelem / poradenským pracovníkem, zaznamenán písemně a následně reflektována forma podpory, kterou žák očekává / potřebuje od učitele

      •Analýza podcastů – vybrat 3 podcasty (díly), které se zaměřují na oblast specifických poruch učení či chování, jejich stručný popis a reflexe přínosu pro učitele či rodiče při řešení této tématiky či hledání informací k problematice obecně


  • Specifické poruchy učení - úvod

  • Historie pojetí problematiky a péče o žáky s SPU

  • Preventivně intervenční model péče o děti s SPUCH

  • Legislativa v péči o žáky s SPU péče o žáky s SPU

  • Problematika rozvoje rané gramotnosti

  • Vývojové aspekty SPU

  • Dyslexie a dysortografie

  • Dysgrafie

  • Dyskalkulie

  • Sociální aspekty SPU

  • Specifické poruchy chování

  • Vhodné přístupy k žákům s SPCH

  • Současný systém péče o žáky s SPU

  • Počítačový program Včelka