Až budete na praxi ve školách, zjistěte si u třídního učitele žáků 1. st. ZŠ: 

- Jak probíhá vyhledávání žáků s SPUCH na jejich škole. Má učitel k dispozici nějakou osobu, se kterou může konzultovat, zda by se mohlo u konkrétního dítěte s problémy ve čtení, psaní, počítání, jednat o specifickou poruchu učení? Je o této problematice obeznámený výchovný poradce. Je na škole školní speciální pedagog nebo školní psycholog? 

- Postupuje škole ve smyslu nových přístupů k žákům s SPUCH? Tedy, že nezasílá okamžitě žáka do poradny na vyšetření, nýbrž se učitel snaží nejdříve sám volit takové přístupy či cvičení, které mohou rozvíjet žáka, posléze ve spolupráci s rodiči, posléze ve spolupráci školy (tedy uplatňování 3MP). Nebo je zvykem ve škole, že žáci 1.-2. ročníků jsou velmi brzy po identifikaci nějakého specifického projevu (obtíže ve čtení, záměny písmen, přetrvávající slabikování, dvojí čtení, psaní s chybami, neúhledný až nečitelný rukopis) zasílání do poradny?

Naposledy změněno: středa, 4. prosince 2019, 11.01