Didaktika francouzštiny AFRV3061
Section outline
-
-
Na konci letního semestru proběhne ústní zkouška dle zadaných zkouškových otázek.
-
Na 1. 3.: přečtěte si některou kapitolu z didaktické příručky či didaktický článek a připravte si cca dvouminutový referát o tom, co jste se dozvěděly. (V části Introdution à la didactique visí Janík, Janíková a Choděra. Můžete vyjít z těchto zdrojů)
Na 29.3.: prolistujte si EPOSTL (viz kapitola Politique linguistique et didactique des langues). Rozmyslete, které části vám připadají zbytečné a které jsou naopak užitečné.
Na 12. 4.: vypracujte a vyhodnoťte si dotazník studijního stylu. Odpovídejte sami za sebe a za jednoho svého kolegu.
19. 4. Velikonoce
Na 26. 4. Prohlédněte si video "Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Nakupování". Přečtěte si přiložený komentář (autoevaluace, evaluace). Přemýšlejte o tom, jaká kritéria budeme sledovat v první náslechové hodině v JazykoFFce.
3. 5. Výuka se nekoná. Návštěva lékaře.
-
-
-
-
-
Aktuální a diskutovaná témata, z 5. 4.
-
Klíčová slova: RVP, RVPG, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, průřezová témata
-
-
Évaluation et autoévaluation, z 12. 4.
-
-
Delf dalf
-
-
Visionnez cette vidéo avant le cours et remplissez la grille d'évaluation.
-
Hospitace v hodině
-
-
-
-
Travail préparatoire : remplissez la fiche pratique (vous l'avez reçue dans la classe, ou à retrouver ci-dessus).
Krajanská Eva: Écho
Kubešová Tereza: Forum
Vorlická Kateřina: On y va !
Matějčková Dita: Edito, nebo Alter ego
-
- analýza učebnic
- kritéria volby učebnice
- hodnocení učebnice podle požadavků MŠMT (kurikulární dokumenty - RVP, ŠVP)
-
Autor: François Schmitt
Ukázka výzkumu uskutečněného na zvolených učebnicích
-
Vassilis Alexakis - četba v hodině
Dva texty vhodné pro syntézu:
- La place et le rôle de la langue maternelle des apprenants en cours de langue étrangère
- Acquis dans une langue, transféré dans l'autre ?
-
Studijní styl
-
DÚ na pátek 12. 4.: vypracujte a vyhodnoťte svůj dotazník studijního stylu; oslovte alespoň jednoho kamaráda/spolužáka (ideálně někoho s odlišným přístupem).
-
-
Animer la première séance de classe
-
Activités ludiques
-
-
-
-
La journée pédagogique à l'Institut
Terka: TV5
Eva: vizuální přístupy (carte mentale apod.)
Katka: Tvůrčí psaní
-