DENÍK Z PEDAGOGICKÉ PRAXE

 

PRŮBĚŽNÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE

NÁSLECHY

 

 

Škola: _____________________________________    Vyučující: _____________________________

Třída (vč. úrovně): ___________________________________________________________________

Datum: _______________________                            Počet žáků: ___________________________

 

……………………………………………………………………………………………………………

 

Čeho si mám všímat?

 

  1. 1.       Učitele - osoby
    1. jeho role, řeč (hlasitost, plynulost, spisovnost, modulace hlasu, výraznost), pohyb (stojí, sedí, chodí - pokrytí prostoru)
    2. jeho chování vůči žákům, jak aktivuje, jak řeší problém, jaký typ otázek klade (připravené, nepřipravené, nahodilé
    3. jakým způsobem udržuje kázeň

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 2.       Učitele - motivátora
    1. jak motivuje - funkčně, verbálně, situačně, neúčelně
    2. jakým způsobem udržuje aktivitu žáků
    3. jak hodnotí: hodnotí žáky, hodnotí hodinu, její průběh - provádí/neprovádí, smysluplný závěr hodiny…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 3.       Učitele - metodika
    1. zvolené metody a jejich účelnost, používání pomůcek, práce s tabulí
    2. jakým způsobem se prověřují vědomosti žáků

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 4.       Žáka/žáků
    1. motivace žáků
    2. komunikace s učitelem, komunikace s ostatními žáky - "centra"
    3. reakce na způsob výuky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 5.       Průběhu a organizace hodiny
    1. průběh a náplň hodiny, rozvržení aktivit
    2. časový průběh, dodržení časového plánu
    3. organizace podmínek
    4. závěr hodiny, smysluplnost - vnímají to tak žáci?

 

 


 

OSNOVA PRO ZÁZNAM ČASOVÉHO PLÁNU HODINY

 

čas       probíhající aktivity                                             vlastní poznámky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komunikace

 

  1. Kde se pohybuje učitel, kam chodí při komunikaci?
  2. Koho vyvolává, kam soustředí pozornost?
  3. Jak jsou rozesazeni žáci?
  4. Kteří jsou aktivní, pasívní, hlásí se, unikají, (ne) spolupracují?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naposledy změněno: pátek, 26. dubna 2019, 12.54