Švec, O.: Vtělená mysl: fenomenologické a kognitivní přístupy AFS500204
Section outline
-
Z naskenovaného textu (20 stran) se zaměříme na následujících 12 stran:
B) Vlastnosti počínajícího vnímání: upíná se spíše k lidským intencím než k objektům a spíše zakouší reality, než aby poznávalo pravdy (str. 224-228)
2. Vědomí ve vlastním smyslu lidské (str.235-237)
3. "Psychično" a duch nejsou substance, nýbrž dialektiky nebo formy jednoty. - Jak překonat alternativu "mentalismu" a "materialismu". - Psychično jako struktura chování + Závěr (str. 241-246)
-
Jsem si vědom toho, že text je dlouhý, ale je potřebné přečíst minimálně 135-151 a 172-192. Tj. můžete trochu rychleji prolistovat prostřední část (152-170), která je věnována nejprve polemice a) s kauzálním a b) intelektualistickým vysvětlením Schneiderovy poruchy.
-
J. Patočka, Úvod do Husserlovy fenomenologie, kap. 8 "Konstituce těla a jeho jednota", in: Fenomenologické spisy II, s. 140-162
-
Na semináři bude předmětem naší interpretace úvodní, první kapitola "The Enactive Approach to Perception: an Introduction" (1-34). Zájemcům vřele doporučuji také kap. 3, "Enacting Content". Kniha se čte rychle, Noe má dar podat těžké věci jednoduše, neřku-li rudimentárně.
-
Na semináři bude předmětem interpretace pouze zakládající článek hypotézy rozšířené mysli: Clark A., Chalmers D. (1998). The extended mind. Analysis 58, 7–19.
Pro hlubší vhled do současné diskuse o rozšířené mysli doporučuji také kritickou reakci autorů Fred Adams & Ken Aizawa (2001) The bounds of cognition.
-
Na semináři se zaměříme především na kapitolu "An Astonishing Hypothesis", ale není od věci si přečíst také kapitolu "The Grand Illusion", která s tou úvodní těsně souvisí.
-
Na semináři se zaměříme především na kap. 6 "Life and Mind: The Philosophy of the Organism" (E. Thompson, Mind in Life: Biology, Phenomenology, and the Sciences of Mind. HUP, 2007, pp 128-165).