Úkol: aplikace teorie
Vyberte si jednu z teorií, které byly prezentovány na lekci (viz powerpointová prezentace nebo záznam z lekce), dle vlastního uvážení si doplňte další informace o této teorie (viz zdroje v prezentaci/doporučená literatura v kurzu) a aplikujte tuto teorii na následující krátký příběh chlapce s problémovým chováním.
Pavel je sedmiletý chlapec s druhým odkladem školní docházky. Matka popisuje projevy agresivního a destruktivního chování od raného dětství. Pavel byl pro své chování vyloučen celkem ze čtyřech různých předškolních zařízení pro nezvladatelné chování. Doma se dle matky často chová „nekontrolovatelně“. Z ničeho nic rozbije talíř, poničí nábytek. Minulý rok poškodil plynová kamna a založil tak požár obývacího pokoje. Velice často týrá jejich psa.
Pavel má dvě starší sestry (10 a 12 let), které s ním odmítají komunikovat, protože je opakovaně „bezdůvodně“ napadá (kouše, škrábe apod.). Celá rodina bydlí v bytě 2+kk. Matka je nezaměstnaná. Otec je řidičem dálkového kamionu a vídá Pavla maximálně jednou za dva týdny. Podle jeho názoru je jeho chování výsledkem špatné výchovy. Zastává pravidlo přísných trestů. Ty se ovšem dle slov rodičů zcela míjí účinkem. Matka dle vlastních slov Pavla nezvládá a neví „co dál“.
Stav | Diskuse | Zahájil/-a | Poslední příspěvek | Odpovědi | Akce |
---|---|---|---|---|---|
|
|
0 |
|
||
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
|
|
0 |
|
||
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
|
|
0 |
|
||
Zamčeno
|
|
|
0 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
1 |
|
|
Zamčeno
|
|
|
0 |
|