Section outline

    • Úkoly odevzdat vždy do středy do 16 hodin. Děkuji

    • ZÁJMENA:

      1) Je pro všechna osobní zájmena v ČZJ typické používat jeden tvar ruky, nebo užíváme i jiné?

      2) Jak se vyjadřuje plurál osobních + přívlastňovacích zájmen v ČZJ? V čem se liší ČZJ a ČJ?

    • Gramatika ZJ – distanční seminář (R. Nováková)

      ZÁPOR

      distanční seminař -

      distanční komentář k úkolu -

       

      OTÁZKY

      distanční seminář:

      1čast:

      2.část:

       

      distanční komentář k úkolu:

      JAKÝ?

      JAK?

       

    • Gramatika ZJ – distanční seminář (R. Nováková)

      MNOHOST

      distanční seminář + zadání úkolu:

    • Gramatika ZJ - distanční seminář:

      1) mnohost - komentář k úkolu: 

      Milí kolegové, slečno Svěráková a pane Stohre, nechtěně jsem vás obvinila, ze jste poslali úkol do moodle pozdě. Po kontrole jsem zjistila, ze jste úkol poslali v mnou uvedeném terminu. Velmi se omlouvám. Radka Nováková

      2) slovosled - seminář: 

      - povinná četba (5. a 6. kapitola) "Výzkum slovosledných tendencí v českém znakovém jazyce (diplomová práce)" - dostupné na https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/109060/

    • Distanční seminář (Nováková):

      1) Komentář k úkolu slovosled: 

    • 2) seminář - KATEGORIZACE

    • 1) komentář k úkolu: Kategorizace

      2) seminář: Klasifikátor v ČZJ

    • Nemanuální prostředky v ČZJ 

    • Distanční seminař - Specifické znaky v ČZJ:

      Zadání úkolu - simmultánost (do 21.5. do 12h):

    • Distanční seminář - simultánnost:

      DÚ - 10 vět ukázka: