Psychologie celoživotního vývoje
Section outline
-
V letním semestru 2025 pro vás budou přednášet:
Garant kurzu: PhDr. Miroslava Nováková Schöffelová, Ph.D. (miroslava.NovakovaSchoffelova@fhs.cuni.cz)
Vyučující: Mgr. Lenka Martinec Nováková, Ph.D., doc. Iva Holmerová, doc. Mgr. Jitka Lindová, Ph.D.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ROZPIS TÉMAT JEDNOTLIVÝCH TÝDNŮ
27.2.
MNSCH
úvodní přednáška, požadavky, Psychický vývoj- základní témata
6.3.
MNSCH
Kognitivní vývoj v celoživotní perspektivě
13.3.
LMN
Vývoj osobnosti a identity v celoživotní perspektivě
20.3.
LMN
Erikson: psychosociální vývoj s akcentem na školní věk a dospělost
27.3.
JL
Vývoj skupin, přátelství a sebepojetí 3.4.
MNSCH
Nástup školní docházky, školní zralost
10.4.
MNSCH
Mladší školní věk
17.4.
LMN
Puberta a adolescence
24.4.
MNSCH
Vynořující se dospělost
15.5.
LMN
Dospělosti
22.5.
IH Stáří ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CÍL KURZU:
Cílem tohoto kurzu je nabídnout studentům základní orientaci v oblasti vývojové psychologie školního věku a dospělosti. Kurz volně navazuje na znalosti studenta z kurzu Vývojová psychologie (zimní semestr) proto je také kurz otevírán v letním semestru.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Předepsaná studijní literatura:
Thorová, Kateřina. Vývojová psychologie Proměny lidské psychiky od početí po smrt . Praha: Portál, 2015, str. 19- 127, 245- 306 a 396 - 504. ISBN 978-80-262-0714-6.
-
Pro podporu samostudia, revize poznatků z jednotlivých témat a zejména pro potřeby zhodnocení tohoto přednáškového cyklu v přípravě pro SZK doporučujeme četbu přiložené kapitoly Vývojoví psychologové z knihy N. Hunta Dějiny psychologie (Praha: Portál 1995).
Knihu doporučujeme jako doplněk, provázející četbu nad rámec povinné literatury,což je Thorová:, Vývojová psychologie.