Přejít k hlavnímu obsahu
DL 1
Podpora uživatelů
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Čeština (cs)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta. (
Přihlášení
)
Komunikační přístupy ve vzdělávání neslyšících (2020/2021)
Titulní stránka
Kurzy
Filozofická fakulta
Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Čeština v komunikaci neslyšících
Komunikační přístupy ve vzdělávání neslyšících (2020/2021)
Úvod
Sylabus
Sylabus
Požadavky na absolvování
Kliknutím na
Sylabus
otevřete zdroj.
◄ Oznámení
Přejít na...
Přejít na...
Oznámení
Esej, atestace
1. hodina: 1. října 2020
2. hodina: 8. října 2020
3. hodina: 15. října 2020
4. hodina: 22. října 2020
6. hodina: 5. listopadu 2020
7. hodina: 12. listopadu 2020
8. hodina: 19. listopadu 2020
9. hodina: 26. listopadu 2020
10. hodina: 3. prosince 2020
11. hodina: 10. prosince 2020
12. hodina: 17. prosince 2020
13. hodina: 7. ledna 2021
Vkládejte, diskutujte - po celý semestr
Nové možnosti v ZOOMu - tlumočení, titulky...
ZOOM - virtuální pozadí
Postoje k myšlení a učení se
Postoje k myšlení a učení se: překlad otázek do ČZJ
ContextMinds: Myšlení v kontextu
Dvě skupiny na Komunikační přístupy ve vzdělávání neslyšících
Domácí úkol: Opakování (z loňského předmětu VVN)
Souhrn z domácího úkolu (čtyři otázky) z minulé hodiny
Opakování z 1. ročníku (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící studenti na VŠ, neslyšící děti a žáci v regionálním školství...)
Odkaz na záznam z INSPO 2020 online
Odevzdávání domácích úkolů = myšlenkových map
Quizlet: Opakování z 1. ročníku (terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící studenti na VŠ...) (1. část)
Doplňkové materiály k prezentaci uložené v Moodlu 15. 10. 2020 (materiály jsou průběžně doplňovány)
Odevzdávání domácích úkolů = "moje zpráva o tom, jak jsem se snažil/a automaticky titulkovat/přepisovat audio- či audiovizuální materiál"
Modul pro vkládání domácích úkolů = "co jsem věděl/a, co jsem se nově dozvěděl/a, čemu stále nerozumím z prezentace probírané na dnešní hodině" (ÚKOL Z DNEŠNÍ HODINY)
Modul pro vkládání domácích úkolů = časových os vztahujících se k "opakovací prezentaci", kterou jsme začali 15. října a v dalších hodinách jsme v ní pokračovali (DOMÁCÍ PRÁCE MÍSTO ODPADLÉ HODINY)
Modul pro vkládání domácích úkolů = "co jsem věděl/a, co jsem se nově dozvěděl/a, čemu stále nerozumím z prezentace probírané na dnešní hodině" (ÚKOL Z DNEŠNÍ HODINY)
Modul pro vkládání domácích úkolů = časových os vztahujících se k "opakovací prezentaci", kterou jsme začali 15. října a v dalších hodinách jsme v ní pokračovali (DOMÁCÍ PRÁCE MÍSTO ODPADLÉ HODINY)
Čemu jsme nerozuměli v minulých hodinách? Plus otázky k zamyšlení k tomu, co jsme dělali v minulých hodinách - OTEVŘETE ODKAZ + MŮŽETE PSÁT DO KOMENTÁŘŮ
Domácí úkol
Modul pro odevzdávání domácích úkolů (= fotek obrazovky s logicky uspořádanými kartičkami)
Pohledy na hluchotu (reklamy) - OTEVŘETE ODKAZ + DEJTE PROSÍM LIKE OBRÁZKU
Reflexe domácího úkolu z 8. hodiny, tj. z 19. 11. 2020 - OTEVŘETE ODKAZ + KAŽDÝ PROSÍM DO KOMENTÁŘŮ ODPOVĚZTE NA KAŽDOU ZE TŘÍ "ŽLUTÝCH OTÁZEK"
Co jsem se v tomto semestru naučil/a používat? (platformy, aplikace, programy, SW, HW...)
Jak jsem na tom?
Co by mi pomohlo?
Mono-mono - prezentace (mírně upravená)
Mono-mono metody (stručně, upraveno z disertace A. Hudákové; s překladem do ČZJ; videa souhrnně zde: https://www.youtube.com/playlist?list=PLRMDf9McXS_q20Pfmc7_bNSnUK1rhEg_X)
Dokument - Radlice, 1957 - FILM S TITULKY (převzato z: http://www.vymolova.cz/o-skole/historie)
Ostravské vteřiny: Výprava do světe ticha - dokument - Ostrava, 1963 - FILM S TITULKY
Svet ticha - dokument - Prešov, 1977 - FILM S TITULKY
Dokument - Radlice, 1957 (ve filmu jsou 4 otázky)
Ostravské vteřiny: Výprava do světe ticha - dokument - Ostrava, 1963 (ve filmu je 12 otázek) (nevím, proč někdy nejsou zobrazit titulky:-()
Svet ticha - dokument - Prešov, 1977 (ve filmu je 10 otázek) (nevím, proč se mi někdy nezobrazují titulky:-()
Monolingvální a monokulturní vzdělávání neslyšících dětí: metody
Monolingvální a monokulturní vzdělávání neslyšících dětí: metody (na konci videa jsou otázky)
Mono-mono metody - toto udělejte až úplně nakonec
Kahoot : "Mono-mono metody"
Bilingvální a bikulturní přístupy ke vzdělávání neslyšících
Bi-bi metody (stručně, upraveno z disertace A. Hudákové; s překladem do ČZJ)
1. MOŽNOST: Bilingvismus z pohledu rodičů
2. MOŽNOST, ČÁST A: De-Sign Bilingual
2. MOŽNOST, ČÁST B: Gong_de_sign_bilingual
3. MOŽNOST, ČÁST A: Kap.1
3. MOŽNOST: ČÁST B: kap. 1
4. MOŽNOST: Milánský kongres - článek - ZPRACOVAT JAKO KOMIKS
5. MOŽNOST: Language First + https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-165 (zákon o kom. systémech neslyšících...) + školská legislativa, aby by bylo jasné, jak je to u nás legislativně s možností vzdělávat se bi-bi
Modul pro vkládání domácích úkolů z 11. hodiny: Vizualizace textu souvisejícího s metodami vzdělávání neslyšících
Zviditelnění modulu pro vkládání domácích úkolů z 11. hodiny: Vizualizace textu souvisejícího s metodami vzdělávání neslyšících (úkoly jsem sem přesunula v pondělí 21. 12. 2020 v 17.00)
Mono-mono x bi-bi vzdělávání: vybrané metody/prostředky (doplnění)
Přístupy k vzdělávání neslyšících dětí: doplnění souvislostí, kontext
TK
Úřad veřejného ochránce práv a neslyší děti, žáci a studenti v ČR
Směřujeme k bilingválnímu a bikulturnímu vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů? Vybrané akty legislativní aj. povahy
Totální komunikace (stručně, upraveno z disertace A. Hudákové; s překladem do ČZJ)
DOMÁCÍ ÚKOL: Konstruktivní vs. transmisivní pedagogika
DOMÁCÍ ÚKOL: Modul pro odevzdávání domácích úkolů: Moje myšlenková mapa po absolvování KPVN
Parkoviště pro otázky k předmětu KPVN
Zkušenosti se vzděláváním: Pavlína
Zkušenosti se vzděláváním: Veronika
Zkušenosti se vzděláváním: Hana 1
Zkušenosti se vzděláváním: Hana 2
Zkušenosti se vzděláváním: diskuse
Mentimeter. KPVN: Rekapitulace 1
Mentimeter. KPVN: Rekapitulace 1 ("výsledky"; 16. 1. 2021)
Mentimeter. KPVN: Rekapitulace 2
Mentimeter. KPVN: Rekapitulace 2 ("výsledky"; 16. 1. 2021)
1. povánoční dárek od Veroniky:-) Frontrunners: Bilingualism
2. povánoční dárek od Veroniky:-) Frontrunners: With sign language, we are equal!
3. povánoční dárek od Veroniky:-) Frontrunners: Robert Adam: Why is sign language important for Deaf children?
... a toto je už úplně poslední příspěvek:-)
Přehled docházky a splněných úkolů (v modlulech pro odevzdávání domácích úkolů se podívejte na komentáře od A. Hudákové)
Esej, atestace ►