Řízení kvality služeb
Osnova sekce
-
Předmět uvádí studenta do klíčových hodnot a z nich vyplývajících variant způsobů hodnocení kvality služeb v sociální a zdravotní oblasti a jejich dopady na kvalitu života uživatelů služeb.
-
-
Tento materiál přináší souhrnné vyhodnocení celého Souboru kritérií a indikátorů monitorování kvality výkonu sociální práce v ČR dle postupu uvedeného v Metodice hodnocení kvality výkonu sociální práce. Vyhodnocení bylo uskutečněno s využitím dat získaných v roce 2022 dotazníkovým šetřením „Kvalita výkonu sociální práce v ČR“.
-
-
Kniha je v České republice unikátní svou tematikou. I přes stupňující se zájem vlády a Ministerstva zdravotnictvío kvalitu zdravotních služeb podobná monografie na našem trhu neexistuje. V současné době probíhá reforma psychiatrické péče a ze sdělovacích prostředků se stále častěji dozvídáme o nejrůznějších aspektech duševního zdraví. Odborná veřejnost vynakládá značné úsilí na destigmatizaci psychiatrie. Do středu zájmu se dostává též zásadní otázka kvality a bezpečí v této oblasti. Přitom psychiatrická péče zažívá mnohá příkoří a nepochopení ze strany široké veřejnosti i odborníků. Má velmi nejistý legislativní rámec a je značně podfinancována. A to i přesto, že spotřeba neuropsychofarmak vykazuje stoupající trend a lůžkové i ambulantní kapacity jsou naplněny. Nárůst počtu konzumentů péče s sebou přináší i zátěž ve formě žalob, kdy často jedinou oporou, která zdravotníkům zůstává, je řádně vedená dokumentace. Management rizik a sledování kvality zdravotní péče je důležitou součástí péče o psychiatrické pacienty. Stejně jako management nežádoucích událostí ve zdravotnictví je v současné době toto téma více než aktuální. S probíhající reformou psychiatrické péče souvisí právě otázka kvality a bezpečí v této oblasti. (Nakladatelská anotace)Dostupné online přes Ukaž
-
Vaším úkolem bylo přečíst dva texty z nabídky v Moodle a napsat krátké shrnutí. Shrnutí a poznámky k textu přineste s sebou na seminář 15.11.
Druhým úkolem bylo po přečtení textů formulovat otázku, kterou byste chtěli na semináři diskutovat. Ze seznamu vyberte právě jen ty dva texty, které jste přečetli, a do volného pole tuto otázku napište.
Vaše odpovědi využijeme pro skupinovou a společnou práci.