Předškoláci a příroda v průběhu školního roku

Předškoláci a příroda v průběhu školního roku

autor Marie Švarcová -
Počet odpovědí: 2

Připojuji své poznatky o poznávání přírody dětí předškolního věku, a to podle ročních období v průběhu školního roku v mateřské škole.

V odpovědi na Marie Švarcová

Re: Předškoláci a příroda v průběhu školního roku

autor Kateřina Pavlíčková -

Vážená paní Švarcová,

reaguji na Váš milý text. Právě učitelé a učitelky mají na dítě od jeho útlého věku extrémní vliv. S učiteli tráví dítě většinu svého času, kdy je aktivní a něčemu se učí. Pokud umí učitelky v MŠ děti nadchnout pro objevování přírody, tak je šance, že v dítěti dobrý vztah k přírodě zakoření. Sice si dítě z předškolního věku nepamatuje tolik jako později, častý pobyt venku na něj má určitě blahodárný vliv, jak na jeho psychiku, psychomotorický vývoj i imunitu. Také by mě zajímalo, co si myslíte o lesních školkách? Já s jejich filosofií sympatizuji.

Přeji hezký den

Kateřina Pavlíčková

V odpovědi na Kateřina Pavlíčková

Re: Předškoláci a příroda v průběhu školního roku

autor Marie Švarcová -

Vážená paní Pavlíčková,

děkuji za Vaši reakci na můj článek. Je pravda, že s učitelkami tráví děti hodně času, je proto potřeba se jim ve školce věnovat, jak nejlépe to jde, a to i v oblasti objevování přírody. Co se týče lesních školek, tak mám názor, že v létě to může být zajímavá zkušenost, ovšem během celého školního roku, za každého počasí, si fungování lesní školky neumím představit, zejména ne v zimě. Znala jsem ve školce dítě, které na některý den v týdnu do lesní školky chodilo, vždy se ale těšilo na dny v naší školce, kde si mimo pobytu venku mohlo hrát i s hračkami, odpočívat na lehátku v místnosti, apod. Zastáncem lesních školek tedy nejsem, ale věřím, že některým dětem a učitelkám jejich provoz v přírodě vyhovuje. Myslím si, že by děti měly jezdit na školy v přírodě, kde mají možnost alespoň na pár dní být v přírodě téměř nepřetržitě a poznají mnoho nového.

Zdravím Vás

Marie Švarcová