Povinná literatura:
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2006.
Kalhous, Z. a Obst, O. Školní didaktika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 178 s.
Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 380 s.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP, 2007.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004.
Skalková, J. Obecná didaktika. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. 322 s
Stanley, G. Language Learning with Technology: Ideas for Integrating Technology in the Classroom (Cambridge Handbooks for Language Teachers). Cambridge University Press. 2013.
Vrba, J., Všetulová, M. Multimediální technologie ve vzdělávání. Olomouc: Vydavatelství UP, 2003.
Zounek, J., Šeďová, K. Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009.
Zounek, J., Sudický, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012.
Doporučená literatura:
Bejček, M. Podpora výuky pomocí ICT nástrojů. Praha: Vysoká škola manaţerské informatiky a ekonomiky, 2007.
Brdička, B. Jaká je budoucnost technologií ve vzdělávání? Učitelské noviny, 1997, č. 4, s. 19.
Bušová, L. Interaktivní tabule ve vyučování. Český jazyk a literatura, 2009-2010, r. 60, č. 1, s. 32–35.
Dostál, J. Výukový software a počítačové hry – nástroje moderního vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009, roč. 1, č. 1.
Drotár, P. Využívání informačních technologií ve výuce. Praha, 2008.
Klement, M., Chráska, M., Dostál, J., Marešová, H. E- lerning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: agentura GEVAK, 2012.
Kučerová, H. Organizace znalostí: klíčová témata. Praha: Karolinum, 2017.
Marešová, H. ICT vzdělávání učitelů základních a středních škol. E-pedagogium, roč. 2010, č. 3, s. 73–88.
Mcluhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota. 2000.
Mičienka, M. Základy mediální výchovy. Praha: Portal 2007.
Navrátil, P. S počítačem nejen k maturitě, 1. a 2. díl.. Kralice na Hané. 2013.
Pokorný, M. Digitální technologie ve výuce 1.díl. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media. 2009.
Schlebbe, K, 2018. Selecting digital children’s books: an interview study. Information Research 23(2). [online] http://www.informationr.net/ir/23-2/paper794.htm
Uhlířová, M. Edukační přínos informačních a komunikačních technologií. In Bártek, K., Dofková, R., et al. Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního rozvoje, 216-240, 2017.
Digitální informační zdroje:
Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 [online] http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-digitalniho-vzdelavani-do-roku-2020
Rámec digitálních kompetencí učitele [online] http://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/ramec-digitalnich-kompetenci-ucitele
Kompetenční model učitele pracujícího s ICT [online] https://publi.cz/books/220/files/KMU.pdf
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů [online] https://spomocnik.rvp.cz/clanek/21855/evropsky-ramec-digitalnich-kompetenci-pedagogu-digcompedu.html
Strategie 2030+ (Strategie vzdělávací vzdělávací politiky ČR) [online] http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030
The Digital Competence Framework 2.0 [online] https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/digital-competence-framework
Deklarace digitálního občanství [online]https://digikoalice.cz/deklarace-digitalniho-obcanstvi/
Učitel 21 - přehled digitálních kompetencí [online] https://ucitel21.rvp.cz
Učitelství na FF UK [online] https://ucitelstvi.ff.cuni.cz/ffuk