Osnova sekce

  • Cíl kurzuprezentace nových metod a způsobů učení prostřednictvím digitálních technologií, zlepšení kompetence budoucích učítelů v oblasti práce s informacemi a digitálními technologiemi, rovněž podpoření inovační postupy vzdělavání a integrace digitálních technologií do výuky cizích jazyků.

    Výuka cizích jazyků je jednou z oblastí, kde se aktivně využívají různé moderní digitalní technologie (ICT). Během realizaci kurzu studenti získají soubor praktických dovedností, které jim pomohou při jejich pedagogickém působení na středních školach a v dalším profesním rozvoji. Účastníci kurzu budou vytvářet moderní výukové materiály a použivat různé digitálni technologií.

    Každý seminář se skládá z teoretické i praktické části: v první části student získává přehled o ICT požívaných ve výuce cizích jazyků, praktická část se zaměřuje na vytváření a prezentace moderních výukových materiálů.

    Na seminářich se očekává aktivní účast a zapojování do řešení a plnění různých praktických úkolů, sdílení a šíření výukových aktivit a dovedností mezi studenty.

    Klíčová slova: digital technology; digital technologies; ICT; information and communication technology; digital literacy; computer literacy; information literacy; digital competence.

    Požadavky ke zápočtu:

    - pravidelná a aktivní účast ve výuce (max. 3 absence),

    - vytvoření a předvedení vlastních prezentací a výukových materiálů (min. 3),

    - prezentace aktuálního výzkumu k vybranému tématu,

    - vedení učitelského portfolia (Mahara),

    - průběžná evaluace kurzu dle zadání vyučujícího.

    • Sylabus:

      Téma 1 (seminář 1) – Úvod. Strategie digitálního vzdělávání v České republice a ve světě. Role a cíle informačních technologií ve výuce cizího jazyka. ICT - typy, vlastnosti, klasifikace.

      Téma 2 (seminář 2) – Praktické využití ICT ve výuce cizích jazyků na českých školách. Role ICT v přípravě učebních materiálů pro výuku cizích jazyků. Sociální sítě a počítačové hry ve výuce cizích jazyků.

      Téma 3 (seminář 3) – Podpora distanční výuky. Distanční vzdělávání. Kombinované formy vzdělávání.

      Téma 4 (seminář 4) – Prezentace a procvičování fonetických jevů. Poslech. Tvorba pracovních listů.

      Téma 5 (seminář 5-6) – Prezentace a procvičování slovní zásoby. Tvorba pracovních listů.

      Téma 6 (seminář 7-8) – Prezentace a procvičování gramatických jevů. Tvorba pracovních listů.

      Téma 7 (seminář 9) – Mluvení a psaní. Tvorba pracovních listů.

      Téma 8 (seminář 10) – Čtení. “Trenéry” čtení. Tvorba interaktivního čtenářského deníku.

      Téma 9 (seminář 11) – Hodnocení. Druhy aplikací pro hodnocení.

      Téma 10 (seminář 12-13) – Tvorba výukových filmů.

      ____

      Sylabus je vytvářen v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093, realizovaného v rámci OP VVV. 

      https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg