Interpretace textů marketingové komunikace
Osnova témat
-
-
-
Uveďte příklad reklamy využívající intertextualitu a doplňte krátkým (cca 1–3 věty) komentářem – co je to za reklamu, proč právě tento příklad, jak pracuje s intertextualitou apod.
-
Dohodnete se v ramci skupiny alespon na peti tematech, ktera jsou pro vas v soucasne dobe dulezita. Vzdy jeden ze skupiny odevzda zde dokument s tematy a jmeny vsech clenu skupiny.
-
-
1. Najděte jakýkoliv příklad toho, jak je jedna událost rozdílně rámcována ve dvou různých mainstreamových médiích, českých nebo i zahraničních. Stačí zkopírovat dvě části online novinového článku, poslat dvě fotky reprezentující stejnou událost apod. Forma je zcela na Vás, jen prosím o odevzdání ve formátu pdf.
2. Rozdíly v rámcích stručně (v několika větách) interpretujte a snažte se pracovat s pojmy diskutovanými na přednášce.
Termín odevzdání: 20. března do půlnoci
-
-
-
-
Najděte jakoukoliv reklamu, která je v rozporu s některou z kategorií stereotypní reklamy dle E. Goffmana (viz přednáška nebo prezentace). Reklamu nahrajte zde a napište, jednou větou, o kterou kategorii se jedná (relative size apod.)
-
-
Rozhodněte o následujících znacích, zda se jedná o ikony, indexy nebo symboly.
-
-
Vyberte si libovolný reklamní text (snazší je samozřejmě analýza statického materiálu) a proveďte jeho sémiotickou analýzu v následujících krocích:
1. Identifikace textu
2. Analýza prvního stupně označování
3. Analýza druhého stupně označování (konotace, mýty apod.). Proveďte také komutační test.
Snažte se v rámci analýzy pracovat s pojmy, které jsme si nadefinovali (znaky, kódy, paradigma, syntagma apod.).
Změna termínu odevzdání: 15. května 2024 (do půlnoci)
-
Ukázka reálné kódovací knihy z výzkumu, který se zabýval vztahem mezi obsahem článků o evropské migrační krizi a obsahem diskusí pod těmito články
-
Ukázka reálné kódovací knihy z celoevropského výzkumu volebních kampaní před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Na kódování obsahů se podíleli i někteří studenti MKPR