Osnova sekce

    • Nadesignujte a proveďte jednoduchou kvantitativní obsahovou analýzu. 

      Postup: 

      1. Vyberte si jednoduchý výzkumný problém, který se týká marketingové komunikace. Jen pro ilustraci: můžete analyzovat, jak se používání emocí liší v reklamních kampaních různých značek, jaké genderové role jsou prezentovány v televizních reklamách, nebo jak se v průběhu času mění použití ekologických a udržitelných hesel v reklamách.

      2. Zvolte si specifický typ obsahu, ve kterém budete provádět analýzu. Můžete zvolit televizní reklamy, rádiové spoty, tiskové reklamy, online marketingové kampaně, sociální média, atd. Vyberte si vzorek minimálně 30 jednotek obsahu, které budou reprezentativní pro vaši studii.


      3. Definujte si tři proměnné, které budete kódovat. Nakódujte zvolené obsahy a prezentujte (v libovolné formě) závěry Vaší analýzy.


      Váš finální report by měl obsahovat: vymezení výzkumného problému, popis vzorku, popis kódovacího procesu, Vaše zjištění.

      Délka práce 1–3 normostrany.

      Termín odevzdání: 15. května 2024)

    • Vyberte si libovolný reklamní text (snazší je samozřejmě analýza statického materiálu) a proveďte jeho sémiotickou analýzu v následujících krocích:

      1. Identifikace textu

      2. Analýza prvního stupně označování

      3. Analýza druhého stupně označování (konotace, mýty apod.). Proveďte také komutační test.

      Snažte se v rámci analýzy pracovat s pojmy, které jsme si nadefinovali (znaky, kódy, paradigma, syntagma apod.).

      Změna termínu odevzdání: 15. května 2024 (do půlnoci) 

    • Ukázka reálné kódovací knihy z výzkumu, který se zabýval vztahem mezi obsahem článků o evropské migrační krizi a obsahem diskusí pod těmito články

    • Ukázka reálné kódovací knihy z celoevropského výzkumu volebních kampaní před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Na kódování obsahů se podíleli i někteří studenti MKPR