Paní učitelka Michaela Houšková
Ve skupině - Radek, (Míra), Terka Gandžalová, Anička Jeřábková, Markéta Pourová
Paní učitelka Michaela Houšková
Ve skupině - Radek, (Míra), Terka Gandžalová, Anička Jeřábková, Markéta Pourová
S paní učitelkou Míšou Houškovou z 5.B se nám tedy podařilo spojit a domluvili jsme se na naší aktivitě. Bohužel jsem s ní téměř všechno řešila telefonicky, a tak s Vámi nemám z emailů co sdílet. Dnes od 10 do 11 hodin dopoledne nás (mě a Terku Gandžalovou) pozvala k videohovoru s její třídou, kde jsme viděly, jak u nich probíhá výuka na dálku a jak s dětmi paní učitelka komunikuje. Radek měl nějaké potíže se zuby, tak se prý připojí příště. Paní učitelka žákům vysvětlovala, jak funguje myšlenková mapa a zadala jim za úkol jednu takovou vytvořit - na živé organismy. Poté jsme jim také zadávaly úkol my. Vymysleli jsme společně (Terka, Radek a já), že by mohli napsat sloh. Pracovní listy prý moc populární nejsou, k tomu mají rodiče ještě často problém s jejich tiskem, a také jsou již děti z té spousty úkolů někdy unavené, proto jsme chtěly vymyslet něco zábavného a kreativního. Zadání úkolu je v příloze. Až nám děti do příští středy 22. dubna slohy pošlou, přečteme si je a dáme jim zpětnou vazbu. To se taky pokusíme nějak vložit do moodle.
Jsme domluvení na další videohovor opět ve středu, kdy jim zadáme úkol další - takový pohybový. Na konci videohovoru jsme ještě měly možnost sledovat improvizované interview. kde si děti hrály na pana Prymulu, Babiše, Hamáčka, a reportéra. Bylo to velice zábavné a bylo vidět, že děti mají o dění přehled.
Dnes jsme se s Terkou opět připojily k videohovoru paní učitelky s její třídou. Na chvíli se připojila dokonce i paní ředitelka. Děti a paní ředitelka si navzájem ukazovaly na kameře své zahrádky nebo domy, povídaly si o knížkách, vymýšlely dárek pro maminky ke Dni matek, a také si připomínaly Den Země.
Slovo jsme dostaly i my, řekli jsme jim pár slov k jejich slohům, kterých nám celkově přišlo asi 12. Zadaly jsme jim také další úkol, odpověděly na otázky ohledně něj.
Slohy jsme si rozdělili tak, aby každý pročetl 3, a poté napsal dětem individuálně (většinou emailem) nějakou zpětnou vazbu.
Přikládám zadání pohybového úkolu a zpětnou vazbu ke slohům, které jsem četla.
Přidávám svou zpětnou vazbu ke třem příběhům, které jsme od dětí dostali. Nemohla jsem se bohužel účastnit on-line setkání, ale příští týden už to bude možné. Paní učitelka navíc vymyslela, že by mohly děti hádat, kde jsem byla, na základě nějakých indicií.
Také vkládám své reflexe na příběhy dětí.
Terka Gandžalová
Zdravím všechny autory zpětných vazeb, i ostatní, kteří snad budou číst.
Musím ocenit vaše zpětné vazby ke slohům, které mají pozitivní nádech. Pojmenováváte nedostatky v textech, ale vaše sdělení přesto vyznívá pozitivně. Skvělé.
Oceňuji také formu, která má podobu dopisu, oslovujete děti, děkujete za vykonanou práci a pod své hodnocení jste se podepsali (zatím tedy podepsaly :-), protože jste zatím samé ženy). Na mě z toho dýchá váš partnerský přístup k dětem. Vedete si skvěle, děti, které budete v budoucnu učit, se mají na co těšit!
Dnes jsme opět byli s dětmi a paní učitelkou spojeni před videohovor. Nejprve jsme se vrátili k minulé pohybové výzvě, poté děti hádaly, odkud jsem se vrátila (otázkami, na které jsem odpovídala ano/ne, kladli je velmi šikovně), potom jsme jim zadali další úkol/výzvu, kterou připojuji. Stručně se jedná o vytvoření itineráře víkendového zájezdu pro jednoho ze čtyř španělských turistů různého věku a preferencí. Děti mohou i spolupracovat a v tom případě vytvořit buď dva itineráře, nebo jeden společný pro dva turisty.
Vzhledem k tomu, že s Univerzitou v Granadě zůstávám v kontaktu, mě napadlo, že bych poté mohla dopisy a návrhy dětí přeložit a opravdu zaslat skutečným lidem, aby byly děti ještě více motivované. Snad by jim přišla i odpověď.
Dobrý den celé skupince,
moc hezký úkol jste vymysleli.
Aničko, to je skvělý nápad s tím překladem. Směřuje to ještě více ke smysluplnosti této aktivity a tedy i větší vnitřní motivaci dětí na tomto úkolu pracovat.
Jsem zvědavá, který ze španělských turistů dostane nejvíc dopisů (mám svého favorita :-)).
TŠ
Zde nahrávám plány pro španělské turisty, bohužel jich už více nepřišlo, děti byly možná z distančních úkolů už otrávené...
Nicméně Anička jim na poslední schůzce četla od jednoho Španěla odpověď!
Dobrý den,
vkládám zadání a úkoly ze 7.5.
S pozdravem
Terka
Ještě dodatek k průběhu naší práce na Mohylce - pohybová videa se dětem moc povedla, některá byla skutečně propracovaná a velmi originální. Nevím, jestli je úplně legální nasdílet jejich videa sem...Každopádně jsme jim natočili některé výzvy i my :)
Programy pro španělské turisty nám přišly zatím od 3 dětí, nechali jsme jim ještě čas do dalšího týdne a potom z toho uděláme nějaký výstup nebo zpětnou vazbu.
V dnešním hovoru jsme také zaslechli, že děti si postupně ,,hrají na učitele" a každý den má při jejich společném videohovoru výstup dvojice či jednotlivec a zadávají ostatním (včetně paní učitelky) i nějaké úkoly.
Dobrý den, děkuji za sdílení pohybových videí. Dětská radši nesdílejte, ať neporušíme GDPR... Věřím, že i vaše pokusy děti motivovaly k tomu něco vyzkoušet.
Skvělý nápad, jak děti zaujmout. Zlaté pravidlo, když něco baví učitele, baví to často i žáky :-)
S paní učitelkou a dětmi jsme měly v pátek závěrečný videohovor, poděkovaly jsme jí i dětem za spolupráci a rozloučily se.
Zde přikládám ukázku závěrečného dotazníku, který jsme vytvořily pro poskytnutí zpětné vazby od dětí.
Asi ale nepůjde ukázat celé, museli byste otázky vyplňovat :D