5.B

5.B

autor Markéta Pourová -
Počet odpovědí: 13

Paní učitelka Michaela Houšková

Ve skupině - Radek, (Míra), Terka Gandžalová, Anička Jeřábková, Markéta Pourová

V odpovědi na Markéta Pourová

Aktivita středa 15. dubna

autor Markéta Pourová -

S paní učitelkou Míšou Houškovou z 5.B se nám tedy podařilo spojit a domluvili jsme se na naší aktivitě. Bohužel jsem s ní téměř všechno řešila telefonicky, a tak s Vámi nemám z emailů co sdílet. Dnes od 10 do 11 hodin dopoledne nás (mě a Terku Gandžalovou) pozvala k videohovoru s její třídou, kde jsme viděly, jak u nich probíhá výuka na dálku a jak s dětmi paní učitelka komunikuje. Radek měl nějaké potíže se zuby, tak se prý připojí příště. Paní učitelka žákům vysvětlovala, jak funguje myšlenková mapa a zadala jim za úkol jednu takovou vytvořit - na živé organismy. Poté jsme jim také zadávaly úkol my. Vymysleli jsme společně (Terka, Radek a já), že by mohli napsat sloh. Pracovní listy prý moc populární nejsou, k tomu mají rodiče ještě často problém s jejich tiskem, a také jsou již děti z té spousty úkolů někdy unavené, proto jsme chtěly vymyslet něco zábavného a kreativního. Zadání úkolu je v příloze. Až nám děti do příští středy 22. dubna slohy pošlou, přečteme si je a dáme jim zpětnou vazbu. To se taky pokusíme nějak vložit do moodle

Jsme domluvení na další videohovor opět ve středu, kdy jim zadáme úkol další - takový pohybový. Na konci videohovoru jsme ještě měly možnost sledovat improvizované interview. kde si děti hrály na pana Prymulu, Babiše, Hamáčka, a reportéra. Bylo to velice zábavné a bylo vidět, že děti mají o dění přehled.

V odpovědi na Markéta Pourová

Aktivita středa 22. dubna

autor Markéta Pourová -

Dnes jsme se s Terkou opět připojily k videohovoru paní učitelky s její třídou. Na chvíli se připojila dokonce i paní ředitelka. Děti a paní ředitelka si navzájem ukazovaly na kameře své zahrádky nebo domy, povídaly si o knížkách, vymýšlely dárek pro maminky ke Dni matek, a také si připomínaly Den Země.

Slovo jsme dostaly i my, řekli jsme jim pár slov k jejich slohům, kterých nám celkově přišlo asi 12. Zadaly jsme jim také další úkol, odpověděly na otázky ohledně něj.

Slohy jsme si rozdělili tak, aby každý pročetl 3, a poté napsal dětem individuálně (většinou emailem) nějakou zpětnou vazbu.

Přikládám zadání pohybového úkolu a zpětnou vazbu ke slohům, které jsem četla.

V odpovědi na Markéta Pourová

Re: 5.B

autor Anna Jeřábková -

Přidávám svou zpětnou vazbu ke třem příběhům, které jsme od dětí dostali. Nemohla jsem se bohužel účastnit on-line setkání, ale příští týden už to bude možné. Paní učitelka navíc vymyslela, že by mohly děti hádat, kde jsem byla, na základě nějakých indicií. 

V odpovědi na Markéta Pourová

Re: 5.B

autor Tereza Gandžalová -
V odpovědi na Tereza Gandžalová

Re: 5.B

autor Tereza Škachová -

Zdravím všechny autory zpětných vazeb, i ostatní, kteří snad budou číst.

Musím ocenit vaše zpětné vazby ke slohům, které mají pozitivní nádech. Pojmenováváte nedostatky v textech, ale vaše sdělení přesto vyznívá pozitivně. Skvělé.

Oceňuji také formu, která má podobu dopisu, oslovujete děti, děkujete za vykonanou práci a pod své hodnocení jste se podepsali (zatím tedy podepsaly :-), protože jste zatím samé ženy). Na mě z toho dýchá váš partnerský přístup k dětem. Vedete si skvěle, děti, které budete v budoucnu učit, se mají na co těšit!

 

V odpovědi na Markéta Pourová

Re: 5.B

autor Anna Jeřábková -

Dnes jsme opět byli s dětmi a paní učitelkou spojeni před videohovor. Nejprve jsme se vrátili k minulé pohybové výzvě, poté děti hádaly, odkud jsem se vrátila (otázkami, na které jsem odpovídala ano/ne, kladli je velmi šikovně), potom jsme jim zadali další úkol/výzvu, kterou připojuji. Stručně se jedná o vytvoření itineráře víkendového zájezdu pro jednoho ze čtyř španělských turistů různého věku a preferencí. Děti mohou i spolupracovat a v tom případě vytvořit buď dva itineráře, nebo jeden společný pro dva turisty.
Vzhledem k tomu, že s Univerzitou v Granadě zůstávám v kontaktu, mě napadlo, že bych poté mohla dopisy a návrhy dětí přeložit a opravdu zaslat skutečným lidem, aby byly děti ještě více motivované. Snad by jim přišla i odpověď.

V odpovědi na Anna Jeřábková

Re: 5.B

autor Tereza Škachová -

Dobrý den celé skupince,

moc hezký úkol jste vymysleli.

Aničko, to je skvělý nápad s tím překladem. Směřuje to ještě více ke smysluplnosti této aktivity a tedy i větší vnitřní motivaci dětí na tomto úkolu pracovat.

Jsem zvědavá, který ze španělských turistů dostane nejvíc dopisů (mám svého favorita :-)).

 

V odpovědi na Markéta Pourová

Re: 5.B

autor Markéta Pourová -

Ještě dodatek k průběhu naší práce na Mohylce - pohybová videa se dětem moc povedla, některá byla skutečně propracovaná a velmi originální. Nevím, jestli je úplně legální nasdílet jejich videa sem...Každopádně jsme jim natočili některé výzvy i my :)

Programy pro španělské turisty nám přišly zatím od 3 dětí, nechali jsme jim ještě čas do dalšího týdne a potom z toho uděláme nějaký výstup nebo zpětnou vazbu.

V dnešním hovoru jsme také zaslechli, že děti si postupně ,,hrají na učitele" a každý den má při jejich společném videohovoru výstup dvojice či jednotlivec a zadávají ostatním (včetně paní učitelky) i nějaké úkoly.

 

V odpovědi na Markéta Pourová

Re: 5.B

autor Tereza Škachová -

Dobrý den, děkuji za sdílení pohybových videí. Dětská radši nesdílejte, ať neporušíme GDPR... Věřím, že i vaše pokusy děti motivovaly k tomu něco vyzkoušet.

Skvělý nápad, jak děti zaujmout. Zlaté pravidlo, když něco baví učitele, baví to často i žáky :-)

 

 

V odpovědi na Markéta Pourová

Re: 5.B

autor Markéta Pourová -

S paní učitelkou a dětmi jsme měly v pátek závěrečný videohovor, poděkovaly jsme jí i dětem za spolupráci a rozloučily se.

Zde přikládám ukázku závěrečného dotazníku, který jsme vytvořily pro poskytnutí zpětné vazby od dětí.

https://docs.google.com/forms/d/1Nyk-5hlTpAKYlmV1OSPeZyRUCeKpBEG9WAQqxMFXx3Y/viewform?fbclid=IwAR1PEgG7x2xxq4ABM_dcfJlRFDz-ikoQ7BWbxiyNEwZxX7jFq9N5_pUHAYc&edit_requested=true

Asi ale nepůjde ukázat celé, museli byste otázky vyplňovat :D