Vztah k přírodě - Ranné dětství - školáci 1.st

Vztah k přírodě - Ranné dětství - školáci 1.st

autor Alena Havlíčková -
Počet odpovědí: 3

Člověk se učí celý život a učí se především od okolí, zejména od rodiny. Dítě vnímá všemi smysly

Ranné období - dítě by se mělo vést k poznatkům z přírody už odmala. Vztah se neustále vyvíjí a je to především ve vedené rodiny, která celý proces ovlivňuje - je to spíše výchova a vztah k člověku

Předškolní věk - zabývá se už problematikou. Příroda nám dává možnost pohybu, možnost utváření i nových kamarádských vztahů.

Školáci 1.st - nadále důležitý vzor - rodiče, učitelka, někteří vrstevníci. Rozdíl je také patrný, kde o dítě vyrůstá ( vesnice nebo město ). Dítě vyrůstající na vesnici má silnější vztah k přírodě a mnohdy i více znalostí

V odpovědi na Alena Havlíčková

Re: Vztah k přírodě - Ranné dětství - školáci 1.st

autor Jana Férová -

Na prvním stupni Základní školy si dítě zvyká, že je ovlivňováno i jinými vzory než rodiči, či prarodiči, učitelé mohou být dalším důležitým vzorem, příkladem pro dítě. Pokud dobře funguje spolupráce mezi rodiči a učiteli, je to pro dítě velmi obohacující a přínosné. A naopak dítě může ze školy domů přinést spoustu nových nápadů, obohacení, zrovna co se může týkat environmentální výuky. 

V odpovědi na Alena Havlíčková

Re: Vztah k přírodě - Ranné dětství - školáci 1.st

autor Petra Kocumová -

I já vnímám období předškolního věku pro objevování světa a počátku enviromentální výchovy za zásadní. Je to zejména proto, že jsem ovlivněna svými dětmi, které jsou v tomto věku. Musím ale říci, že článek mně osobně připomněl důležitost a specifika envirom.výchovy i v dalších vývojových obdobích člověka.

V odpovědi na Alena Havlíčková

Re: Vztah k přírodě - Ranné dětství - školáci 1.st

autor Lenka Neumannová -

V období školního věku přicházejí na řadu především dlouhodobé kamarádské vztahy. Je to období prosazování vlastních názorů ale i období vzdorovitosti. Souhlasím, že je tak nadále důležitý dobrý vzor v rodičích, a pokud to jde tak určitě i v podobě vrstevníků. Jak bylo výše zmíněno, silnější  vztah k přírodě má dítě vyrůstající na vesnici a může tak mnohé naučit i třeba městské dítě. Ideální příležitost mimo aktivit s rodiči, které bývají především u staršího školního věku dost nepopulární, je takový třítýdenní pobyt na táboře mimo lidskou civilizaci a bez možnosti využívání moderních technologií. Jde o vzájemné obohacování se v tom pravém slova smyslu.