Předškoláci, adolescenti

Předškoláci, adolescenti

autor Jana Férová -
Počet odpovědí: 2

str. 3. "Tříleté dítě už umí spoustu věcí. Chodí... ... Ve dne v noci si dokáže s malou pomocí ohlídat chození na záchod."

 

Měla bych menší výhrady k uvedeným dovednostem ve třech letech dítěte. V dnešní době se trochu posunuje do vyššího věku (např. udržování čistoty, slovní zásoba, vyprávění ve větách...), anebo jsou rozdíly mezi dětmi ve stejném období velmi velké a individuální. 

 

str. 17 "Adolescent jako budovatel svého vlastního životního stylu má možnosti daleko větší." 

V tomto věku už se odráží životní zkušenosti a výchova či "nevýchova" v rodině. Ta má velký vliv na to, na kterou stranu se adolescent obrátí, vzhledem k tématu článku, zda bude podporovat a mít rád přírodu a obracet se k ní nebo mu bude dění v přírodě, planetě jedno a bude jen majetnicky užívat jejich darů.

V odpovědi na Jana Férová

Re: Předškoláci, adolescenti

autor Lenka Neumannová -

Souhlasím, že vzorem pro adolescenty jsou především rodiče a jejich výchova. Je dobře, že na školách probíhá osvěta týkající se environmentální výchovy. Jak jinak než opakováním a dobrými vzory se děti učí. 

V odpovědi na Jana Férová

Re: Předškoláci, adolescenti

autor Natalie Brlicová -

Souhlasím s kolegyní, že v dnešní době se poněkud posouvá, co tříleté dítě všechno zvládne. Pracuji v MŠ a s těmito dětmi se setkávám denně. Tříleté děti se většinou nedokáží převléknout sami, častokrát si sami neohlídají, kdy potřebují na záchod. Většinou si hrají sami a nevyhledávají ostatní děti a nevyprávějí ve větách. Samozřejmě nelze všechny děti považovat za stejné a dovednosti tříletého dítěte se vždy o něco liší. 

Také souhlasím, že u adolescentů je základ vztahu k přírodě především dán rodinným zázemím a výchovou. Ale myslím si, že jedinec si v této době utváří svůj vlastní životní styl, postoj k přírodě a utváří si své hodnoty a názory. Adolescent se odpoutává od rodiny a osamostatňuje se, a tak poprvé v životě si může svůj život řídit naprosto sám. Myslím si, že nemusí být výjimkou, když adolescent bude mít naprosto odlišný názor od toho, k čemu byl po celý život veden.