Distanční výuka - 4. B

Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,
Nombre de réponses : 13
En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,

Dobrý den,

vkládám krátkou reflexi připravené aktivity.

S pozdravem,

Gabriela Vimrová

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,

Příprava lekce v Classflow - Slovní druhy - odkaz: https://prod.classflow.cz/classflow/#!/presenter/3e9b91433992447b9c0a54c18b47fb21

Úkol do pracovního listu - určování slovních druhů

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Petra Horská,

Milá Gábino,

děkuji za vložení aktivit. Jsem opravdu ráda, že jste se zapojila do online výuky žáků.

Jen připomínám, že do Moodle je třeba vkládat nejen samotné dílčí aktivity, ale také kvalitně zpracovaný  průvodní komentář.

Viz zadání u fóra: 2. Vzniklý materiál vždy dle jeho charakteru doprovoďte svými komentáři (formulujte výukové cíle, které materiál akcentuje; záměr materiálu; popište, jak materiál zohledňuje potřeby jednotlivých žáků; výhody a úskalí) a reflexí, jak se vám a žákům s materiálem pracovalo (bude-li to možné). Do komentáře (případně reflexe) napište vše, co považujete za klíčové pro porozumění danému materiálu.

Zejména se zaměřte na kvalitní formulaci výukových cílů. U slovních druhů zcela chybí. U Přemyslovců jste uvedla toto: Cílem mé aktivity je zopakování probrané látky. Výukovým cílem je to, co se mají žáci naučit nového nebo zopakovat. Cíl by měl vyjadřovat očekávaný výkon žáka. Jak by zněl řádně zformulovaný výukový cíl?

Prosím o doplnění.

Nepřivedla vás reflexe aktivity týkající se učiva o Přemyslovcích k zamyšlení nad případnou diferenciací?

Děkuji

S pozdravem

Petra Horská

En réponse à Petra Horská

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,
En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Petra Horská,

Milá Gábino,

děkuji za vložení vašich postřehů.

Na základě čeho usuzujete, že 5 minut trvající aktivita byla pro žáky příliš dlouhá? Zkuste svá tvrzení více argumententovat :-)

Nenašla jsem v textu zformulovaný konkrétní výukový cíl (z pozice žáka) vážící se k aktivitě, jak zmiňujete v odpovědi. Prosím tedy ještě o doplnění. 

Přídávám další podnět - zkuste přípravu k realizaci vámi vytvořené aktivity zpracovat na základě požadavků na přípravu/s oporou o inspiraci vzorovými přípravami, které máte v Moodle k dispozici.

Děkuji a těším se na další vaše materiály.

Mějte se hezky

Petra Horská

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,

Dobrý den,

vkládám úlohu na matematiku (Luk a šípy) i reflexi mé online výuky.

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Petra Horská,

Milá Gábino,

děkuji za vložení materiálů. Své komentáře jsem tentokrát vložila do přiloženého souboru formou revizí.

Ke komentářům z minulého i tohoto týdne prosím o vaše reakce.

Děkuji.

S pozdravem

Petra Horská

En réponse à Petra Horská

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,

Dobrý den,

omlouvám se, zapomněla jsem reagovat na Váš komentář z minulé přípravy. 

Slovní druhy - Myslím si, že aktivita byla velmi jednoduchá, a přesto dětem zabrala spoustu času. Vytvářela jsem ji se záměrem zopakování základních slovních druhů a moje představa byla, že dětem zabere cca 2 minuty, nanejvýš 3 minuty. Cílem těchto mých aktivit bylo prohloubit u žáků jejich vědomosti, které už mají získané a látku zopakovat.

Luky a šípy - Podle mého názoru, se výukový cíl podařilo plnit na 90%. Děti aktivně pracovaly, jejich odpovědi přišly bez chyb, ale někdo nenašel všechna řešení. Myslím si ale, že pokud by žáci měli více času, všechna řešení by našli. Máte pravdu, že se musím více zaměřit na formulaci zadání tak, aby nedocházelo k nejasnostem. Co se týká výukového cíle, formuluji ho ještě jednou: Žák procvičí sčítání čísel v oboru do 100. Žák nachází všechna řešení úloh.

Přeji hezký zbytek dne,

Gabriela Vimrová

 

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,

Dobrý den,

vkládám své přípravy na hodinu českého jazyka. Jedna příprava je aktivita v Classflow a druhá je ve Wordu, kterou paní učitelka dává dětem do balíčku na doma. Obě tyto přípravy jsem dělala o něco těžší než v předchozích hodinách, ale i tak věřím, že se je dětem podaří splnit.

Výukový cíl: Žák prohloubí své znalosti v oblasti určování slovních druhů.

Záměr materiálu: Myslím si, že některé děti potřebují zadání, nad kterým budou dumat a budou mít potřebu více přemýšlet. To je ale zároveň úskalím pro slabší děti. 

Odkaz na aktivitu do Classflow:

https://prod.classflow.cz/classflow/#!/presenter/73a0698886864033ad143b7216dee342

 

S pozdravem,

Gabriela Vimrová

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Petra Horská,

Milá Gábino,

děkuji za vložené materiály. Dnes jsem mluvila s paní učitelkou o spolupráci a chválila vzájemnou spolupráci.

Stejně jako Báře, i vám připojuji několik postřehů a podnětů, které by vás mohly posunout v plánování výuky dále :-)

Vraťte se prosím k výukovému cíli, který jste formulovala: "Žák prohloubí své znalosti v oblasti určování slovních druhů."
1. Je fajn, že cíl formulujete z pozice žáka!
2. Přesto by se na formulaci cíle dalo najít něco problematického. Zkuste zjistit, oč se jedná. Nalistujte své poznámky z didaktiky ze ZS nebo vezměte do ruky nějakou učebnici didaktiky a zdůvodněte si (napovím vám klíčová slova - aktivní slovesa, konkrétnost, měřitelnost, norma výkonu).
3. Výukový cíl vzhledem k učebním úkolům, které jste pro žáky navrhla, zformulujte znovu tak, aby respektoval a splňoval paramenty na formulaci výukového cíle.
4. Nakonec si zkuste zodpovědět otázku. Proč je důležité kvalitně formulovat výukový cíl?

Hezky narážíte na možná úskalí, která by při práci s aktivitami mohla nastat u rozdílných skupin žáků. Tyto situace by se daly ošetřit tím, že byste vytvořila materiál ve dvou různých mutacích.

Jak by mohla vypadat mutace materiálu "každé slovo přiřaď ke správnému slovnímu druhu"

Těším se na vaši reflexi, jak jste s žáky společně s materiály pracovala.

Mějte se hezky!

Petra Horská

 

 

 

En réponse à Petra Horská

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,

Dobrý den,

oprava výukového cíle - Žák bude schopný během stanoveného času 5 minut přiřadit slova ke správným slovním druhům. V minulé formulaci mi chyběla měřitelnost a ohraničení času. Snad už je to takto správně.

Zároveň přikládám reflexi aktivity, která proběhla dnes.

Přeji hezký zbytek dne,

Gabriela Vimrová

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Gabriela Vimrová,

Dobrý den,

přikládám odkaz na lekci v Classflow na téma Anežka Česká. https://prod.classflow.cz/classflow/#!/presenter/ff879ec0fb4d4a3bacddd96c003d011f

Výukový cíl: Žák bude na konci hodiny schopný popsat Anežku Českou dvěma větami.

Záměrem této lekce je, aby se děti seznámily s významnou osobností české historie, a to Anežkou Českou.

 

S pozdravem

Gabriela Vimrová

En réponse à Gabriela Vimrová

Re: Distanční výuka - 4. B

par Petra Horská,

Milá Gábino,

děkuji za všechny vaše vložené materiály, které jste také diskutovala s paní učitelkou.

Na závěr praxe vkládám poslední podnět k vaše osobnímu zamyšlení: Když zhodnotíte svoji zkušenost s praxí (byť probíhala v nestandardních podmínkách), ve kterých ohledech ve vztahu k výuce vnímáte svůj největší profesní posun? Změnil se nějak váš pohled na pojetí výuky a na žáka? V kterém směru?

Přeji úspěšné další praxe!

S pozdravem

Petra Horská